Gå til innhold

AMD eller Intel prosessor? Selvbygg eller ferdig?

AMD eller Intel prosessor? Selvbygg eller ferdig?  

452 stemmer

1. 1. AMD eller Intel prosessor? Selvbygg eller ferdig?

• AMD prosessor - Selvbygd PC - Fornøyd
      259
    • AMD prosessor - Selvbygd PC - Ikke fornøyd
      8
    • AMD prosessor - Ferdig PC - Fornøyd
      24
    • AMD prosessor - Ferdig PC - Ikke fornøyd
      5
    • Intel prosessor - Selvbygd PC - Fornøyd
      119
    • Intel prosessor - Selvbygd PC - Ikke fornøyd
      4
    • Intel prosessor - Ferdig PC - Fornøyd
      26
    • Intel prosessor - Ferdig PC - Ikke fornøyd
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er grunnen til at dere velger AMD folkens? voten sier at flertallet her har AMD.

7659333[/snapback]

Som LOBOS skriver:

"AMD 4000" prosessor - Selvbygd PC (2år gammel).

Fornøyd jeg også, men det blir litt misvisende statistikk da jeg hadde kjøpt en Intel Core 2 cpu om jeg skulle bygge en ny pc i dag.

Grunnen er selvsagt at AMD har vært det beste valget 2,5 år i løpet av de siste 3 årene. Siden flertallet ikke har kjøpt ny maskin etter august i fjor så er resultatet absolutt i overenstemmelse med hva jeg hadde forventet.

Og siden AMD var det beste valget før august i fjor så er det vel ganske naturlig at de som har best peiling på PC her i landet (altså oss) har gjort det lureste valget :p

Lenke til kommentar

Litt perspektiv på dette:

Har bygd alle PC-er selv siden 1993. Kjøpte min første PC- en 386 33DX. Bygde så 486SX25, oppgraderte til 486 DX 50 og så 486 DX2 66. Husker godt da jeg fikk min første grafikkakselerator, et S3 911 kort som kunne akselerere Windows 3.11 2d grafikk- det var himmelriket. Så var det S3 805 VESA kort, "local bus" var tingen etter ISA.

Så bygde jeg et Pentium 90 system med et Mach 64 kort, tror det var mitt første PCI system. Neste var en Pentium Pro 180, overklokket til 200 mhz, min første overklokking. Etter det kom PII 300 etterfulgt av en Celeron 300A overklokket til 450 mhz. Fikk nå mitt første 3d-kort, et Nvidia Riva 128. Så et Abit BP6 dual celeron system. 2x366@550 mhz. Så, PIII 650@800 mhz(?), så AMD XP 1800+!, så et AMD Athlon (Barton) XP 2500+ system, så en FX 55, så en X2 4200+ og nå et Intel Core 2 E6600@ 3 ghz.

Har 5 stasjonære PC-er i huset nå. 4 AMD og 1 Intel. Fornøyd med alle sammen

:-). X2 4200+ PCen er nå media-pc i stua, og funker bra. For meg er ikke AMD vs Intel noen stor sak, begge har funket bra for meg.

CoolDuckie

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Pentium D 940 i en hjemmesnekra rigg og er storfornøyd. Litt varm av seg er den, men yelsen er ikke noe å klage over selv om det finnes bedre. Kommer til å oppgradere den snart til Core 2 eller Xeon.

Har en gammel Pentium III på 797MHz i en ferdigbygd maskin, må jo si meg fornøyd med den også, den lever fortsatt i beste velgående.

Lenke til kommentar

Litt moro å tenke tilbake.. data var liksom litt mer moro når man var liten, hehe.. Da måtte man REM'e i autoexec.bat og config.sys for å gjøre ledig minne slik at man fikk testa ut spill. Det var liksom litt mer sjarm den gangen... Det var nesten så jeg grein fordi cd-rommen hadde bare dual speed og jeg trengte 4x..Spillene hakket vettu fordi cd-rommen ikke klarte å tygge unna kjapt nok..hehe. Nå er alt blitt så enkelt..

Verden åpnet seg når jeg fikk mitt første 3dkort. 3dfx voodoo, damn det var banebrytende og fett..

Jeg har hatt commodore 128D, mac, 486dx, 486dx2, cyrix, pentium, pentium 2, AMD Tbird. Nå har jeg Pentium M (laptop) og Core 2 duo.

Endret av Vasily
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurte på om det er mulig å finne ut hvilken cpu man har bare med hjælp av steppinga osv det som står oppå cpu? har ikke eska å heller ingen hk å teste det med. Jeg vet det er Amd 64 sokkel 939 men ikke mer enn det.

Endret av tomas7137
Lenke til kommentar
Avstemningen gjelder den stasjonære hjemme-PCen du bruker mest.

- Har du AMD prosessor eller Intel?

- Har du bygget PCen selv eller kjøpt en ferdigbygget PC?

- Er du fornøyd med valget eller ikke?

6094237[/snapback]

Nylig bygd Intel Core2Duo E6600(@3gz - 1,3v), ASUS P5B, 2gb RAM.

Ikke fornøyd med HØY temperatur på CPU.

Dobbeltsjekket montering av vifte (CNPS9500) med AS5 og rensing med ArtiClean1&2.

Sjekket temperatur i BIOS, TAT, Speedfan, Everest, Asus ProbeII.

Ca Idle temp i alle: 48-52. (avhengig av hvor lenge den har stått på, 1 time til 5 timer)

Load temp i TAT etter 100% stress av begge kjerner i ca 15min: 68 grader.

Har ikke funnet en "for bøyd" s775-ramme som beskrevet i tråd Er din Core2Duo...

Ellers er den selvfølgelig nydelig! Hjemmelagd syltetøy er best, hjemmelagd pc er best.

T-Evil

Lenke til kommentar

Selvbygd AMD, meget fornøyd.

Opteron 180 (nylig oppgradert fra en A64 3800+)

Asus A8N SLI Deluxe

4*512 Mb Corsair XMS DDR400

XFX GeForce 6800GT (kjøpte en PoV GeForce 8800 GTS nylig, men måtte sendes i retur på grunn av feil :( )

Creative X-Fi Fatality

1xWD Raptor 74 gig

1xWD Caviar 250 gig

Ingen problemer, men hadde jeg hatt mer penger skulle jeg byttet ut hovedkort og ram og gått for en C2D i stedet for en Opteron.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...