Gå til innhold

AMD eller Intel prosessor? Selvbygg eller ferdig?

AMD eller Intel prosessor? Selvbygg eller ferdig?  

452 stemmer

1. 1. AMD eller Intel prosessor? Selvbygg eller ferdig?

• AMD prosessor - Selvbygd PC - Fornøyd
      259
    • AMD prosessor - Selvbygd PC - Ikke fornøyd
      8
    • AMD prosessor - Ferdig PC - Fornøyd
      24
    • AMD prosessor - Ferdig PC - Ikke fornøyd
      5
    • Intel prosessor - Selvbygd PC - Fornøyd
      119
    • Intel prosessor - Selvbygd PC - Ikke fornøyd
      4
    • Intel prosessor - Ferdig PC - Fornøyd
      26
    • Intel prosessor - Ferdig PC - Ikke fornøyd
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hatt AMD siden 2002, og er fornøyd.

2002: XP1900+/MSI hovedkort

2004: XP2400+/A-Bit NF7 V2.0

2006: Athlon64 3200+/MSI K8N Neo2-F... Og har planer om å oppgradere til en X2 4200+ når prisraset kommer.

Egentlig den eneste grunnen til at jeg alltid har valgt AMD er at jeg synes de er mye lettere å forstå seg på enn f.eks Intel sine prosessorer. Greia jeg liker hos AMD er måten de navngir prosessorene sine "XP 2000+, 2100+, X2 4200+, 4400+" osv.. Det er rett og slett mye enklere å forstå seg på og sammenlikne å se forskjell på prosessorene. Altså, jo høyere tall, jo raskere. Pentium prosessorene har både bokstaver og tall.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

2001: AMD duron 1200, MSI kort, 256Mb, selvbygg - Strålende fornøyd. Funker enda (linuxifisert)

2006: Intel P805D, Asus P5LD2, 2Gb, selvbygg - godt fornøyd. venter på programvare som skal rettferdiggjøre dualcoren.

2006: AMD Athlon 1000, ECS Elitegroup K7S5A, 256Mb, Ombygg - Opp pusset boks som brukes i linux/W2k eksperementering.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Eldgammel" tråd. Meget godt tiltak av Simen1.. synd jeg ikke har sett den før nå.

:blush:

Av de som har stemt viser "poll" at ca. 60% har ett selvbygd AMD-system de er veldig fornøyd med.

Det forklarer mye vil jeg si.

@Simen1:

Du burde fått med deg ett valg..

Selvbygg - både Intel og AMD - meget fornøyd med begge(alle). :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Nå: Intel C2D E6300 - selvbygd og absolut fornøyd med den.

Gammel: Intel P4 3GHz - selvbygd, fungerte bra og fungerer ennå, må si meg fornøyd med den også

Gamlere: AMD Athlon XP 1700+ - selvbygd, Ja begynner og dra på årene, men fungerer like godt nå som da, knallers

Ikke mange som har stemt egentlig, går utifra at det er mer enn ca 100 aktive brukere som er fornøyd med Intel-pcen sin (og kun 200 for AMD)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hatt AMD siden 2002, og er fornøyd.

2002: XP1900+/MSI hovedkort

2004: XP2400+/A-Bit NF7 V2.0

2006: Athlon64 3200+/MSI K8N Neo2-F... Og har planer om å oppgradere til en X2 4200+ når prisraset kommer.

Egentlig den eneste grunnen til at jeg alltid har valgt AMD er at jeg synes de er mye lettere å forstå seg på enn f.eks Intel sine prosessorer. Greia jeg liker hos AMD er måten de navngir prosessorene sine "XP 2000+, 2100+, X2 4200+, 4400+" osv.. Det er rett og slett mye enklere å forstå seg på og sammenlikne å se forskjell på prosessorene. Altså, jo høyere tall, jo raskere. Pentium prosessorene har både bokstaver og tall.

6502816[/snapback]

Den viktigste grunnen til at du forstår AMD bedre enn Intel er nok helst fordi du foretrekker/kun har erfaring (bygging/bruk) av førstnevnte. :)

Det er akkurat like lett/vanskelig å forstå seg på AMD-bygg som Intel-bygg..

Tradisjonelt har AMD-bygg (bios, chipset) hatt *langt* flere "tweak-muligheter" enn Intel-system, noe som for de fleste er en ulempe når man er fersk på "tweaking".

Jeg stemmer ikke før det blir en ny "radiobutton" som lyder:

() - Jeg har flere Intel og AMD system.. Alt er selvbygd og jeg er fornøyd med alle.

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...