Gå til innhold

Er du miljøvennlig?

Er du miljøvennlig?  

237 stemmer

1. 1. Er du miljøvennlig?

• Ja veldig. Jeg kildesorterer nøye, kaster aldri fra meg noe i naturen osv
      20
    • Ja, jeg kildesorterer og tenker på miljøet, men har en avslappet holdning til det
      83
    • Middels. Jeg kildesorterer delvis og kaster søppel i naturen en skjelden gang
      102
    • Nei, andre må gjerne kildesortere og tenke på miljøet men jeg gidder ikke
      22
    • Nei, jeg er et skikkelig svin og går inn for å grise til mest mulig
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg er ute å går i byen og har drukket opp bruesen min og jeg ikke ser en søppelkasse i løpet av 10 min kaster jeg den på bakken i ren protest mot mangelen på søppelkasser.

6102292[/snapback]

Da har du garantert gjort en uteligger glad, for da kan han plukke den opp og pante den. Tenk på det som en god gjerning. :p

Lenke til kommentar

Ble nok alternativ 1 på meg, vi har kildesortering gjennom renovasjonsordningen,men i tillegg komposterer vi matavfallet selv og så har vi egen kompostbinge for hageavfall.

Kaste søppel i naturen?? Nei takk,det holder vel å se hva svina som har ferdes der legger fra seg :no:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det verste jeg ser er når jeg er på fjelltur eller ved et fikevann og det ligger knuste flasker og engangsgriller strødd, slike griller burde totalforbys .

6105478[/snapback]

Helt enig.. Engangsgriller er stygge.. Greit nok å bruke de, så lenge de kastes etter bruk.

Glass skår er jo farlig, med tanke på vandring barføtt..

Lenke til kommentar
Det verste jeg ser er når jeg er på fjelltur eller ved et fikevann og det ligger knuste flasker og engangsgriller strødd, slike griller burde totalforbys.

6105478[/snapback]

Helt enig. Jeg kjenner jeg blir kraftig irritert når jeg ser engangsgriller og plastsøppel i naturen. Jeg er ikke sikker på om totalforbud er løsninga, men det bør i hvertfall bekjempes på en måte. Jeg kunne heller tenkt meg en metode med serienummer på engangsgrillene og sporbarhet tilbake til kjøper via butikken og kredittkortet som betalte for den, samt bøter på f.eks 1-2.000 kr for forsøpling. (Datatilsynet kommer sikkert til å tilte over forslaget mitt, men det er nå så ;) )

Edit: Eller hva med pant på engangsgriller? F.eks 50kr per stk? Yess.. det forslaget synes jeg var bedre enn det forrige jeg kom med :D

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det verste jeg ser er når jeg er på fjelltur eller ved et fikevann og det ligger knuste flasker og engangsgriller strødd, slike griller burde totalforbys.

6105478[/snapback]

Helt enig. Jeg kjenner jeg blir kraftig irritert når jeg ser engangsgriller og plastsøppel i naturen. Jeg er ikke sikker på om totalforbud er løsninga, men det bør i hvertfall bekjempes på en måte. Jeg kunne heller tenkt meg en metode med serienummer på engangsgrillene og sporbarhet tilbake til kjøper via butikken og kredittkortet som betalte for den, samt bøter på f.eks 1-2.000 kr for forsøpling. (Datatilsynet kommer sikkert til å tilte over forslaget mitt, men det er nå så ;) )

Edit: Eller hva med pant på engangsgriller? F.eks 50kr per stk? Yess.. det forslaget synes jeg var bedre enn det forrige jeg kom med :D

6106262[/snapback]

Pant kunne vært fint. Å forby engangsgriller er litt vel ekstremt.

Lenke til kommentar

Jeg kaster aldri fra meg søppel i naturen, det holder jeg meg for god til.

Når det gjelder kildesortering, så er det en annen sak. Så en dokumentar på TV2 for en del år tilbake som avslørte at alle de kildesorterte melkekartongene ikke ble resirkulert slik de skulle, men ble dumpet på søppelfyllingen som alt annet avfall. Etter dette er jeg blitt veldig nøye på at alt skal kastes i samme spannet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Yoshi

Jeg er av typen som river ut de små plastlommene foran på brev, for å si det sånn, hehe. Veldig nøye på søppelsortering. Alle drikkekartonger skylles, brettes, stappes og leveres til resirkulering, alle flasker og bokser puttes i veggen og kommer igjen. :cool:

Opprfordrer alle til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Jeg er av typen som river ut de små plastlommene foran på brev, for å si det sånn, hehe. Veldig nøye på søppelsortering. Alle drikkekartonger skylles, brettes, stappes og leveres til resirkulering, alle flasker og bokser puttes i veggen og kommer igjen. :cool:

Opprfordrer alle til å gjøre det samme.

6571450[/snapback]

*mimre om den gode gamle kartonavgifttråden*

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor ille jeg er jeg, kaster jo aldri ting fra meg i naturen men bruker søpplekasser. Jeg har ikke tatt lappen så skal jeg noen steder så sykler jeg eller tar tog/buss.. Men når det kommer til kildesortering og sånt så er jeg elendig.. Her er det å kaste alt oppi søpplesekker batterier,papp,matrester,flasker jeg kan pante,glass ting og elektriske artikler og bare sende alt på fyllinga..

Lenke til kommentar
Siden miljøværnere er så sinnsykt irriterende så boykotter jeg silte sortering^^

6108201[/snapback]

Hvis det er alt som skal til for at du boykotter kildesortering, synes nok miljøvernere du er litt irriterende også ;)

Kildesortering er jo gunstig både økonomisk og for miljøet så det må jo gjøres. I høyredominerte Bergen tar man desverre ikke sånt på alvor. Her må man ofte gå lange avstander for å sortere på de få returpunktene og gjenvinningstasjonene som er plassert rundt omkring. Å levere større gjenstander til gjenvinning må man faktisk betale for. Mye dumpes dermed i naturen, de enorme mengdene restavfall, inkludert alt av bioavfall og det folk ikke har giddet å gå med til sortering, forbrennes for energiutnyttelse. Da blir det store utslipp av giftgasser og klimagasser.

Endret av Tor79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...