abcd423417984 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Hei Vi skal snart flytte sammen 4 stk hvorav alle bruker internett ganske mye. Hva nettet brukes til er irc, im, browsing, men også noe nedlasting (usenet). Det er ikke umulig at nettet også i korter perioder vil brukes til litt spilling. Vi har fått lest at vi bor ca 1500 meter unna sentralen og kan få ADSL2+ på ca 16000 ned. Det viktigste er i grunn at nettet er operativt til enhver tid for browsing uten at det går tregt som sirup. Er det noen åpenbar vinner mellom ADSL2+ og SHDSL på disse punktene? Endret 13. mai 2006 av invictus Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg ville ha valgt ADSL2+ fordi det vil gå raskest. Skal man ha best mulig egenskaper for spilling (lav ping ved bruk av linja) så vil nok SHDSL være best, men for allround bruk så er ADSL2+ med ca 15/1 nyttigst for dere. Det kunne vært lurt å begrense maksbruk på hver maskin eller i en router. Netlimiter eller en god router med trafikkstyring er noen mulige løsninger. Skal noen benytte bittorrent må utlinja begrenses for å hindre dårlig ping for de andre. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Takk for svar. Setter gjerne svar på flere synspunkter selv om det er det samme som la7dfa-com sier Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 2Mbit vil jeg tro? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Vill annbefalt SHDSL. Synkrone linjer reagerer bedre under hard belastning. Edit: Og du får og bedre opphastighet, noe som er mye viktigere en nedhastighet når man er flere omm linja. Endret 13. mai 2006 av jzono1 Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Uten å ha for mye peiling på dette, må jeg si meg enig med la7dfa-com. 16mbit vs. 2mbit er mye forskjell. Dog vil SHDSL ha kanskje ha bedre egenskaper til gaming, men 8 ganger hastigheten kan den ikke forsvare. Spesielt ikke med 4 brukere. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Da ville jeg absolut sattset på ADSL2, større hastighet. Nå har ikke jeg holdt meg oppdatert på routere og slikt, men siden dere er 4personer som skal dele en linje så kan det være en ide å sette opp en limit/regel hvor: - Hvis det er mye bruk på linja så får hver person max 4MBit hastighet - Er det lite bruk av linja så blir tilgjengelig hastighet delt opp til de som bruker den. F.eks en maskin får maks hastighet, mens to maskiner som bruker nettet samtidig deler på linja. Frankie Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 hvordan deler man opp linja sånn som frank_jarle sier? Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg er utenlandsstudent og har dessverre en møkkalinje(til 600kr) på deling med flere; 1,5mbit/256. I begynnelsen hadde vi en del problemer, men det ble løst ved at vi la ned noen enkle regler om ingen overdreven download eller upload utover Skype o.l. før klokken 24. Funker fint mellom oss fire som deler det. Har brukt linjen til WoW, men har ikke prøvd BF2 o.l. Wollis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå