Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe brukt 50CC scooter, tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i disse dager tenkt til å skaffe meg en brukt 50CC scooter til under 20-lappen. Har aldri drevet mye med scooter før og har derfor lite peiling på hva jeg eventuelt burde se etter på en scooter for å avgjøre om den er bra eller dårlig. Har tatt en titt på SR50-modellen fra Aprilia, men har som sagt ikke mye kunnskap om scootere, så er ikke helt sikker på om det er det beste kjøpet for meg.

 

Når det gjelder SR50-modellen er det jo SR 50 LC og SR 50 Ditech som jeg har sett litt nærmere på. LC modellen har ikke Ditech-funksjonen som skal gi bedre motorytelse. Lurer da også på om Ditech faktisk gjør en betraktelig stor forskjell når det kommer til ytelse og forbruk, eller om det for det meste bare er navnet som høres artig ut.

 

Hadde vært kjempefint om noen hadde kunnet komme med noen gode tips.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en 2003 mod av SR50 Ditech og er 99% fornøyd, akselerasjonen på den er kjempe bra! du kjenner det trøkker godt, scooteren har orginalt 6.2 hk som er ganske mye for en scooter/moped.

Eneste minus jeg har hatt er lysene er ikke de beste, men det bryr ikke jeg meg serlig om, dette er en scooter med kjempe bra kjøre egenskaper som må prøves absolutt! prøv å få 2003 modellen, 2004 har bare 5.5 hk :p er ikke sikker på de andre modellene.

Jeg prøvde også SR 50 (uten Ditech, altså direkte innsprøytning) og den gikk mye dårligere enn Ditechen.. den aksa ikke like bra og gikk dårligere opp bakken, jeg har sjifta variator`en på min og nå går den som en kule opp til 75 km/h.

 

Anbefales stort!

NB: råder deg ikke til å kjøpe Aerox :p Den har kun 2.5-3 HK og er en tung sykkel.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe samme mopeden selv Kasp. Den er best i test, og en venn av meg har den. Den går GRIIIS!!

 

Det eneste problemet KAN VÆRE deler. Er ikke alle deler som er lett å få tak på i Oslo. Og en ting til... Alle SR50 DiTech trenger å få byttet en dyr del (oml 5000) etter 10.000km. Noe som Suger!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg har tenkt å kjøpe samme mopeden selv Kasp. Den er best i test, og en venn av meg har den. Den går GRIIIS!!

 

Det eneste problemet KAN VÆRE deler. Er ikke alle deler som er lett å få tak på i Oslo. Og en ting til... Alle SR50 DiTech trenger å få byttet en dyr del (oml 5000) etter 10.000km. Noe som Suger!

 

hvilke del er de? jeg skal nemmeleg kjøpe en Ditech som he gått 14 000km...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...