Gå til innhold

Folks syn på Israel er skremmende.


Anbefalte innlegg

Er helt enig det er en ganske tøff oppgave å finne disse terroristene for de kan være hvem som helst og hvor som helst, men jeg syns israelske soldater prioriterer helt feil hvis de i det hele tatt skal prøve å finne disse terroristene når de voldtar uskyldige palestinske kvinner og barn, ikke spesielt mye letevilje blant dem så hvis det er det eneste de er der for "å få seg litt" så hadde det vel bare vært bedre om de dro hjem igjen?

6111245[/snapback]

 

Kan du henvise til kilder på det du påstår?

 

Tviler sterkt på at israelske soldater verver seg kun for å få seg noe i palanenstinia. Altså damer med bart og som aldri dusjer.

6111900[/snapback]

Kan dessverre ikke finne linken i VG der noe om dette stod, men nå er det vel heller ikke noen hemmelighet som jeg bare påstår da?

Veldig saklig å snakke sånn om palestinere, har jo 0 ting med denne saken å gjøre hvordan de ser ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor har venstresiden så streke bånd til palestina btw?

6112020[/snapback]

 

Min oppfatning er heller at de støtter de svake, slik de hjalp jødene under 2verdenskrig osv.

 

Israel er den sterke parten i denne konflikten uansett hvordan man ser på det.

6112100[/snapback]

Om det er slike bånd monzilla tenkte på er det helt sant, venstresida i politikken har vært en stor forkjemper for de svakes rett og de undertryktes rett i samfunnet!

Lenke til kommentar
men dersom all støtte til israel forsvinner vil jo jødene bli de svake? og da er jo vi tilbake på ground zero i den evige diskusjonen rundt midtøsten?

 

Med bånd mente jeg forøvrig at venstresiden forsvarer så og si alltid palestina fremfor israel.

6112143[/snapback]

Jeg aner en viss av den samme tendensen på høyresiden, riktignok motsatt

Lenke til kommentar
Faktum er at koranen ønsker fred, akkurat som bibelen.

Koranen vil både det ene og det andre. At den er voldelig og hører hjemme i en annen tidsalder er helt sikkert.

 

Liker ikke å ta sitater ut av sammenhengen, men her følger allikevel noen som jeg mener representerer koranen bedre.

F.eks. 9:29?

 

"Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection."

6109242[/snapback]

 

Jo, Gud og Allah er samme Gud! Vi kaller Ham med forskjellig navn, men behøver ikke å gjøre det. Her i Vesten kaller vi Gud for Gud, mens for eksempel kristne i arabiske land kaller Gud for Allah. Det finnes bare en Gud! Vi kan nærme oss Han på flere vis, også når vi navngir Ham.

 

kilde: koranen.no

 

Med andre ord, det de vil sloss mot er gudløshet. Dette hadde vi en norsk konge som var nokså kjent for omtrent på denne tida, som du kanskje har hørt om. Han gikk under navnet Olav den Hellige.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Nå må du gi deg, PureJoy. Israel organiserer ikke voldtekter og overgrep, men beskytter seg mot muslimske terrorister.

 

Israel er i en desperat situasjon, inneklemt blant barbariske fiender som ivrer etter å slette landet fra kartet. Når de blir angrepet innenfra av muslimske terrorister så prøver de å gjøre noe med dette. I en slik situasjon er det vanskelig å unngå at uskyldige liv går tapt. Men Israel gjør altså dette for å beskytte seg, og de går ikke inn for å drepe uskyldige, i motsetning til palestinske terrorister.

6111449[/snapback]

Har ALDRI sagt at de organiserer det!! Det skal du ikke anklage meg for! Men det jeg derimot har sagt er at noen israelske soldater voldtar palestinske kvinner og barn

6111506[/snapback]

Nei, men du dømmer alle israelske soldater under en kam! Eksempel:
Er helt enig det er en ganske tøff oppgave å finne disse terroristene for de kan være hvem som helst og hvor som helst, men jeg syns israelske soldater prioriterer helt feil hvis de i det hele tatt skal prøve å finne disse terroristene når de voldtar uskyldige palestinske kvinner og barn, ikke spesielt mye letevilje blant dem så hvis det er det eneste de er der for "å få seg litt" så hadde det vel bare vært bedre om de dro hjem igjen?
Her virker det helt klart som at du prøver å si at alle soldatene er sånn... :roll:

 

Et annet eksempel:

Som Goz skrev i det andre innlegget i denne tråden så er mye av det som står i koranen så gammelt (selvom det gjelder idag også)

De fleste som driver med selvmordsaksjoner foreks. 11. september 2001 er jo ekstreme islamister fra Al-Qaida osv. man kan jo ikke egentlig sammenligne disse med den vanlige muslim, har vært hjemme hos muslimer i Tyrkia og de er et utrolig koselig folk, og veldig gjestfrie selvom du er fra Vesten!

SV har ja helt klart stilt seg negativt til at Israel angriper Palestina, men hvorfor skal de ikke det? .. Når israelske soldater driver med brutale overgrep og krenker menneskerettighetene så syns jeg det er like alvorlig, men SV har aldri feid alle jøder over samme kam, ja de har boikottet varer derifra, Kristin Halvorsen merket det var feil og beklagde det hele men det viser iallfall at SV tør å ta sjanser å stå for fred og at palestinerne skal kunne få leve uten disse brutale overgrepene på dem.

Her sier du at det israelske soldater gjør er like alvorlig som det selmordsbombere gjør... :roll: Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
hvorfor har venstresiden så streke bånd til palestina btw?

6112020[/snapback]

Kristin Halvorsens ord: "Jeg tar alltid parti med den svakeste part."

 

Det ligger noe under her, antagelig en inngrodd missnøye med det vellykkede. En tro på at man kan ikke være vellykket og sterk, uten at andre er undertrykte og svake.

 

Det er også en mer enn 100 år gammel tradisjon i Norge for å være negative til USA. Og USA er som kjent Israels viktigste støttespillere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det ligger noe under her, antagelig en inngrodd missnøye med det vellykkede. En tro på at man kan ikke være vellykket og sterk, uten at andre er undertrykte og svake.

 

Det er også en mer enn 100  år gammel tradisjon i Norge for å være negative til USA. Og USA er som kjent Israels viktigste støttespillere.

6113698[/snapback]

 

Det er jo mulig at noen som er i konstant opposisjon pga. en egen følelse av underlegenhet, ikke vet jeg.

 

Sånn generelt så synes jeg at samfunnet er sykelig opptatt av såkalte vellykkede, ikke nødvendigvis fordi de er det, men fordi de er flinke til å late som.

 

Du må gjerne utdype Norges tradisjon mht. negativitet mot USA?

At de er Israels viktigste støttespiller må man være utstyrt med sveisebriller og hørselvern for ikke å ha skjønt. Det som er mere interessant er hvorfor Israel er så viktige for USA?

Lenke til kommentar
Nå må du gi deg, PureJoy. Israel organiserer ikke voldtekter og overgrep, men beskytter seg mot muslimske terrorister.

 

Israel er i en desperat situasjon, inneklemt blant barbariske fiender som ivrer etter å slette landet fra kartet. Når de blir angrepet innenfra av muslimske terrorister så prøver de å gjøre noe med dette. I en slik situasjon er det vanskelig å unngå at uskyldige liv går tapt. Men Israel gjør altså dette for å beskytte seg, og de går ikke inn for å drepe uskyldige, i motsetning til palestinske terrorister.

6111449[/snapback]

 

 

Dette var nå temmelig unyansert. Det er nå slik at Israel opp gjennom årene har benyttett metoder som ikke hører hjemme noen sted. Blir feil å fremstille en part som mors beste barn som bare beskytter seg mot den slemme ulven. Regner med at du er klar over endel ugjerninger (i mangel på bedre ord) som israelske styrker har gjort opp gjennom årene.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
hvorfor har venstresiden så streke bånd til palestina btw?

6112020[/snapback]

 

Min oppfatning er heller at de støtter de svake, slik de hjalp jødene under 2verdenskrig osv.

 

Israel er den sterke parten i denne konflikten uansett hvordan man ser på det.

6112100[/snapback]

Om det er slike bånd monzilla tenkte på er det helt sant, venstresida i politikken har vært en stor forkjemper for de svakes rett og de undertryktes rett i samfunnet!

6112105[/snapback]

 

Ja, man har jo sett hvordan dette har gått: Sovjetunionen, Cuba, Nord-Korea, Vietnam osv... der er/var det jo ingen undertrykkelse!

 

edit leif

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Til _Adler_

 

Jeg tror nok du må lære et og annet om å finne objektive fakta. Vil du finne noe om Islam eller hvilken som helst annen religion, burde du gå til "offisielle" instanser for den religionen. Jeg tror nok Islam.no eller en religions bok fra videregående hadde gjort seg my bedre enn nettsidene til NIS. Å spørre NIS om Islam er som å spørre en hette kledd Hamas tilhenger om Kristendommen. De linjene fra Koranen du hadde funnet, er ekstreme linjer. Mest sannsynlig også tatt ut av en sammenheng. Det er fullt mulig å finne lignende setninger i Bibelen. Betyr det at kristendommen er en blodtørstig og ond religion? Nei.

 

Jeg tror nok du hadde hatt godt av å se på begge sider av konflikten. Ikke bare den heller partiske informasjonen fra NIS.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
hvorfor har venstresiden så streke bånd til palestina btw?

6112020[/snapback]

 

Min oppfatning er heller at de støtter de svake, slik de hjalp jødene under 2verdenskrig osv.

 

Israel er den sterke parten i denne konflikten uansett hvordan man ser på det.

6112100[/snapback]

Om det er slike bånd monzilla tenkte på er det helt sant, venstresida i politikken har vært en stor forkjemper for de svakes rett og de undertryktes rett i samfunnet!

6112105[/snapback]

 

Ja, man har jo sett hvordan dette har gått: Sovjetunionen, Cuba, Nord-Korea, Vietnam osv... der er/var det jo ingen undertrykkelse!

 

edit leif

6114000[/snapback]

 

Nå mener jeg at du wildbill bruker foreldete eksempler. Statene du bruker som eksempel var/hadde en gammelkommunistisk idiologi som ikke passer idag. Nesten sånn som å sammenligne Koranen med Nye Testamentet, istedenfor Gamle Testamentet.

 

Dagens "kommunister" er/har sikkert lært av de eksemplene, noe mere usikkert er om dagens "brunsvidde" sympatisører har lært av sine.

Lenke til kommentar
Min oppfatning er heller at de støtter de svake, slik de hjalp jødene under 2verdenskrig osv.

Ja, dette er problemet. Man ser ikke på hvem som har rett og hvem som opptrer riktig. Man tar alltid side med den svake part.

 

Men hvor er støtten deres for nynazister? Dette er jo en ganske så svak og hetset gruppe. Da må de jo få deres støtte?

Lenke til kommentar
F.eks. 9:29?

 

"Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection."

6109242[/snapback]

(klipp)

 

Med andre ord, det de vil sloss mot er gudløshet.

Hvilket er ren og pur ondskap.

Lenke til kommentar
Men hvor er støtten deres for nynazister? Dette er jo en ganske så svak og hetset gruppe. Da må de jo få deres støtte?

6116336[/snapback]

Venstresiden har generelt sett sympati overfor svake grupper som er gjenstand for overgrep. Nynazister er ikke gjenstand for noen overgrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...