Gå til innhold

Folks syn på Israel er skremmende.


Anbefalte innlegg

@ wildbul, jeg tar poenget ditt

yasir arafat klager på tv over hvordan palestinerne lider, sammtidig som han bruker midler som vesten gav han til nødhjelp på et privatfly, og bankkontoer i sweits...

så både han og isreal samarbeider om å plage palestinerne :hrm:

 

problemet er at verken hammas eller yasir arafat er noen særlig fornuftige ledere, og at ingen av dem bryr seg så meget om sitt eget folk...

6094838[/snapback]

 

Jeg er 100% enig med deg.. Israel burde trekke seg tilbake til opprinnelige grenser, Palestina burde få bli egen stat under FN kontroll med regjering styrt av FN og med FN soldater som holder orden.. slik burde det være i 10 - 20 år til man får en solid stat med en grunnleggende god økonomi som de kunne styrt selv. Men det er vel bare utopi... :roll:

6095097[/snapback]

 

 

yepps utopi :no:

 

problemet er også at isreal ikke kan forsvare sine opprinnelige grenser i en altomfattende krig, siden de er veldig "detaljerte" dermed avhenger en palestinsk stat av at nabolandene blir mer "normale"

 

sikter til irans mindre hyggelige president :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Vennligst les hele tråden før du evt. poster!

 

Hei :)

 

 

Jeg leser NIS-Info (Norsk Israel Senter mot antisemittisme) og skjønner hvordan Palestina, Koranen og Islam egentlig er og henger sammen. Må si Islam er en skremmende religion på dette punktet.

 

Sitat koranen:

 

Den reneste av alle gleder i islam, er å drepe og bli drept i allahs navn
Altså den absolutt reneste og beste gleden er å drepe og bli drept. Ingen glede, i følge dette verset, slår det å bli drept og å selv drepe... :roll:

 

"Troens høydepunkt er jihad"
Jihad betyr "hellig krig", altså krig mot de som misliker, krenker og jobber mot Islam bla.

 

Yassir Arafat (Palestinas president), som nå heldigvis er død, var jo en mange så opp til. Han innførte diktatur, stjal miliarder og skape fattigdom. Han var jo selv på besøk i Norge. Hadde jeg vært statsminister hadde jeg aldri hatt lyst å hatt en slik mann på besøk.:

Vi skal drepe og bli drept. Vi skal drepe og bli drept; brødre, helter av den islamske jihad

 

Er det noe rart at muslimene ikke nøler med å bli selvmordsbombere og angripe land, når dere ser disse sitatene!? Å angripe vesten og vestlig mål er jo hellig krig, fordi de vet at mange ikke er så positive til Islam og religionens synspunkt og meninger.

 

Ikke minst er det så skremmende at mange har en så stor forkjærlighet for Palestina. For det første er det den eneste staten i Midtøsten som ennå ikke er islamisert. Jødene er den eneste minoritet i Midtøsten som er selvstendig. De andre er okkupert av araberne, islamisert, utryddet eller undertrykket. Israel er demokratisk, så demokratisk at selv muslimer i Israel kan velge sine ledere, fagorganisere seg og er sikret sosiale og andre demokratiske rettigheter... Araberne i Israel har også bedre levekår i Israel enn andre plasser. Hvorfor er folk så negative til Isral når man vet at Araberne har 650 ganger mer land enn Israel!? De okkuperer hele Midtøsten, Nord-Afrika og Sudan! Hvem er okkupasjonsmakten!?

 

Et annet svært viktig og interessant punkt er at ordet "Det palestinske folk" ikke er nevnt i historiebøkene før 1964. Det ble altså oppfunnet som et politisk våpen mot Israel.

 

Visste dere at PLO, som Arafat bla. var med i, ikke er en grasrotorganisasjon? Den ble opprettet i 1964, da utrykket "Det palestinske folk" kom i historiebøkene. PLO ble opprettet netopp av en arabisk liga for å terrorisere og utslette Israel.

 

Så var det FN og dens holdninger til Israel og Palestina. Er det noe rart at FN er anti-israelsk når araberne har 2/3 av verdens olje og politisk makt til å få vedtatt FN-resolusjoner mot Israel!? Jeg kan også nevne at 1/3 av medlemmene i FN er muslimske, 1/3 er fra udemokratiske land (der folket ikke har noe de skulle si). Vesten er kun 1/3, altså...

 

Håper noen får et annet syn på Israel etter det jeg har skrevet nå. Ingenting er oppfunnet, bare så det er klart. Alt er sikre kilder hentet fra det NIS sier. Mye av det jeg har skrevet er hentet fra et postkort som veldig mange har sendt til Kristin Halvorsen. Som dere vet er hun og SV svært negative til Israel. Jeg hevder at mediene har mye av skylden, det medieskapte bildet av Israel og jødene er helt feil!

 

Blir glad for kommentarer, men ha dekning for det du sier hvis du har noe kritikk f.eks.

 

Hilsen Daniel :)

6093705[/snapback]

 

Sorry jeg er litt amatørmessig på layout/quoting men svarer på innlegget avsnittsvis.

 

! Masse vrøvling om relgiøse sitater.

2 Yassir Arafat en mann med blod på hendene, i likhet med en annen gammel blodhund Ariel Sharon. Eneste uheldighet er at to blodhunder har ansvar for fredsforhandlinger. Siste blodhund ligger å gisper etter luft! Kanskje Gud er rettferdig allikevel?

3 Helt enig, la oss angripe!

4 Er enig i at Israel behandler sine Arabiske borgere demokratisk, samtidig nøler de ikke med å behandle dem udemokratisk når det passer dem.

5 Paranoid

6 Veldig synd det der.

7 USA gjør hva?

8 Hvis ditt mål var å endre mitt syn så må jeg si at du har gjort en dårlig jobb, jeg er ikke så "tett". :)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet _ADLER_. Jeg er helt enig med det du skriver.

 

Utrolig tragisk at norge er så palestinia vennlig. Den nye regjeringen gjør det jo mye verre spesielt med sv, som prøver å få os til å boikotte matvarer fra Israel. Hva galt har Israel gjort oss?

Israel har beskyttet seg selv og gjort motangrep mot palenstinia, da går selvfølgelig sivile liv tapt, dessverre. Men jeg skjønner ikke hvorfor det dritpartiet Sv i det hele tatt skal uttale seg om Israel, SV har ingenting å gjære med hva Israel gjør og hvorfor skal de være på lag med Palenstinia?Palenstinia har helt annen kultur enn oss, de misliker vesten og demokrati. Israel er et vestlig land, dessverre omringet av møkkamuslimske land.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig, og synd egentlig at SV-ere (kanskje ikke alle, men de fleste ihvertfall), og nordmenn generelt har et så intenst hat mot Israel.

Husker i fjor, da Torbjørn Urfjell (SV-politiker i Kristiansand) klikka helt og laget masse oppstyr fordi et pizzabud hadde et israelsflagg på bilen sin :p

 

Enig med kristoffer, Israel beskytter seg selv.

Spesielt blir jeg lei av alt maset om den "ulovlige" muren de bygger.

Skjønner inderlig godt at de prøver å beskytte seg mot selvmordsbombere.

Det er jo litt synd at muren ikke følger grensene helt 100%, men det er jo litt vanskelig, i og med at det til forskjellige tider har kommet forskjellige grenser..

Lenke til kommentar
Veldig bra skrevet _ADLER_. Jeg er helt enig med det du skriver.

 

Utrolig tragisk at norge er så palestinia vennlig. Den nye regjeringen gjør det jo mye verre spesielt med sv, som prøver å få os til å boikotte matvarer fra Israel. Hva galt har Israel gjort oss?

6098042[/snapback]

 

At du synes at andre meninger er tragiske vitner mest sannsynlig om tynt grunnlag til å hevde deg i denne spesifikke saken. Så klart ikke Israel har gjort Norge noe, og det er ikke derfor man skal velge å boikotte dem heller, hva har palestinerne gjort Norge? Riktig, på lik linje med isralierne har ikke de gjort en ting, og det er ikke på grunn av handlingene mot Norge man skal belge å boikotte dem, men handlingene mot palestinerne.

 

Synes det er merkelig, og synd egentlig at SV-ere (kanskje ikke alle, men de fleste ihvertfall), og nordmenn generelt har et så intenst hat mot Israel.

6098105[/snapback]

 

Så klart ikke SV, eller de fleste SVere for den saks skyld, har et intenst hat mot Israel, det finnes enkelte som sympatiserer med ekstreme retninger innenfor dette partiet også, men det skal ikke SV som en helhet stå til ansvar for. SV nekter bare å annerkjenne Israel som en stat, og nekter å godta de feilgrepene de har påført palestinerne. Det er jo ikke til å stikke under en stol at palestinerne ikke er helt uskyldige de heller.

Lenke til kommentar
Veldig bra skrevet _ADLER_. Jeg er helt enig med det du skriver.

 

Utrolig tragisk at norge er så palestinia vennlig. Den nye regjeringen gjør det jo mye verre spesielt med sv, som prøver å få os til å boikotte matvarer fra Israel. Hva galt har Israel gjort oss?

6098042[/snapback]

 

At du synes at andre meninger er tragiske vitner mest sannsynlig om tynt grunnlag til å hevde deg i denne spesifikke saken. Så klart ikke Israel har gjort Norge noe, og det er ikke derfor man skal velge å boikotte dem heller, hva har palestinerne gjort Norge? Riktig, på lik linje med isralierne har ikke de gjort en ting, og det er ikke på grunn av handlingene mot Norge man skal belge å boikotte dem, men handlingene mot palestinerne.

 

Synes det er merkelig, og synd egentlig at SV-ere (kanskje ikke alle, men de fleste ihvertfall), og nordmenn generelt har et så intenst hat mot Israel.

6098105[/snapback]

 

Så klart ikke SV, eller de fleste SVere for den saks skyld, har et intenst hat mot Israel, det finnes enkelte som sympatiserer med ekstreme retninger innenfor dette partiet også, men det skal ikke SV som en helhet stå til ansvar for. SV nekter bare å annerkjenne Israel som en stat, og nekter å godta de feilgrepene de har påført palestinerne. Det er jo ikke til å stikke under en stol at palestinerne ikke er helt uskyldige de heller.

6098757[/snapback]

 

Warpig gi meg noen GODE grunner til at SV skal være palenstinia vennlig og ikke Israelvennlig?

Sv bør ikke blande seg opp i hva andre land langt vekke gjør for å forsvare seg mot hjernevaskete muslimer som gjør noe av det feigeste man kan å gjøre, fylle kroppen opp med sprengstoff og sprenge seg selv i en folkemengde fullt av sivile.

Palenstinia feiret 11 september uoffisielt, de misliker vesten, de beskytter terrorister og terrormistenkte, de er en trussel for verdensfreden. Det er bare 4 av tingene de har gjort mot norge. Israel, et vennlig land som gjør det de fleste vestlige land hadde gjort i deres tilfelle. Du må også huske at jøder har blitt undertrygt i nesten 2000 år. Det var ikke Israel som startet det, det var palenstinerene.

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekka sto det ikke at alle i Vesten, særlig amerikanere skal drepes.
Islam har et barbarisk forhold til ikke-muslimer. Sitat:

 

 

9,3-4-5: « ...still de vantro i utsikt en smertelig straff! Dog unntatt de av avgudsdyrkerne som dere har gjort avtale med, og som ikke har forbrutt seg på noen måte, eller ytet andre hjelp mot dere. Overhold avtalen overfor dem til fristen er ute ... Men, når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem – pågrip dem, beleir dem, legg bakhold for dem overalt!»

 

8,40: «Kjemp mot dem til det ikke lenger finnes forfølgelse, og all religion tilegnes Gud».

Lenke til kommentar
Å nekte å anerkjenne Israels rett til å eksistere og foreslå boikott av Israelske varer er jo å hate Israel.. Å hate betyr å ønske noens død, og når du ikke anerkjenner Israel som stat så ønsker du jo staten Israels død..

6098884[/snapback]

 

Nei, man hater ikke Israel og israeler, men man ønsker ikke å annerkjenner israel som en stat, på en annen side er det kanskje det å hate man nettopp burde gjøre i dette tilfellet. Dog, det er ikke det SV gjør.

Warpig gi meg noen GODE grunner til at SV skal være palenstinia vennlig og ikke Israelvennlig?

Sv bør ikke blande seg opp i hva andre land langt vekke gjør for å forsvare seg mot hjernevaskete muslimer som gjør noe av det feigeste man kan å gjøre, fylle kroppen opp med sprengstoff og sprenge seg selv i en folkemengde fullt av sivile.

Palenstinia feiret 11 september uoffisielt, de misliker vesten, de beskytter terrorister og terrormistenkte, de er en trussel for verdensfreden. Det er bare 4 av tingene de har gjort mot norge. Israel, et vennlig land som gjør det de fleste vestlige land hadde gjort i deres tilfelle. Du må også huske at jøder har blitt undertrygt i nesten 2000 år. Det var ikke Israel som startet det, det var palenstinerene.

6098971[/snapback]

 

Så klart SV, eller Norge som den staten man ønsker å være må bry seg med hva andre land gjør, med din logikk skulle man jo latt land då lov til å pine folk til døde, jeg regner også med at du synes USAs og Stor-Brtitanias inngrep mot Tyskland i slutten av andre verdenskrig også var beklagelig?

 

Kan ikke du, for det var du som kom med påstanden om at det var så teit å misslike Israel, komme med noen gode argumenter til hvorfor man skal annerkjenne en stat som er dannet i det formålet å tjene på vestens dårlige samvittighet, og som faktisk hadde det formålet å forvise flere palestinere fra sine hjem, og som i dag har gjort dem militante.

Også kan du, mens du først er igang, underbygge påstanden din om at det var palestinerne som startet det

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Å nekte å anerkjenne Israels rett til å eksistere og foreslå boikott av Israelske varer er jo å hate Israel.. Å hate betyr å ønske noens død, og når du ikke anerkjenner Israel som stat så ønsker du jo staten Israels død..

6098884[/snapback]

 

Har SV nektet å anerkjenne Israels rett til å eksistere?

Boikott er ikke "hat", men et kraftig signal om avsky mot politikken som brukes mot Palestinerne. Norge har selv opplevd boikott fra bla. USA uten at det ble oppfattet som et hatsignal mot det Norske folk.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på hva regjeringen mener, og hva SV som parti mener.

Uansett vil jeg ikke si regjeringen motarbeider Palestina, når gir de pengestøtte, eneste forskjellen er at de ikke vil gi pengene gjennom Hamas.

 

Forøvrig quotet jeg en som etter det jeg forstod "representerte" SV, hvis det han sa ikke stemmer beklager jeg det.

Men du kan jo ikke nekte for at SV "holder med" Palestina..?

I og med at de ville motarbeide Israel med boikott, men Palestina må under alle omstendigheter støtte ved å _gi_ dem penger, til tross for at regjeringen er en halvveis terror-organisasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Norge har selv opplevd boikott fra bla. USA uten at det ble oppfattet som et hatsignal mot det Norske folk.

 

Fra den amerikanske finansministeren eller fra diverse anti-hvalfangstorganisasjoner?

6101967[/snapback]

 

Såvidt jeg husker fra "organisajoner", men mener å minnes at styresmaktene "toet sine hender".

Lenke til kommentar
Norge har selv opplevd boikott fra bla. USA uten at det ble oppfattet som et hatsignal mot det Norske folk.

 

Fra den amerikanske finansministeren eller fra diverse anti-hvalfangstorganisasjoner?

6101967[/snapback]

 

Såvidt jeg husker fra "organisajoner", men mener å minnes at styresmaktene "toet sine hender".

6102206[/snapback]

I hvilket land pleier styresmaktene å gå inn og tvinge forbrukere til å oppheve en boikott av et annet land?

 

Selvsagt gjør ikke styresmaktene noe med slike boikottoer, men det har de heller ingen anledning til. Så antydningene om at styresmaketene er med på boikottoen av den grunn, den holder ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I hvilket land pleier styresmaktene å gå inn og tvinge forbrukere til å oppheve en boikott av et annet land?

 

Hvem iverksetter en boikott, forbrukeren eller staten?

 

Mener å ha fått med meg at bla. USAs styresmakter iverksetter boikotter sånn at det passer dem, ikke forbrukeren!?

Lenke til kommentar
I hvilket land pleier styresmaktene å gå inn og tvinge forbrukere til å oppheve en boikott av et annet land?

 

Hvem iverksetter en boikott, forbrukeren eller staten?

 

Mener å ha fått med meg at bla. USAs styresmakter iverksetter boikotter sånn at det passer dem, ikke forbrukeren!?

6102346[/snapback]

Javel, og når har amerikanske styringsmakter satt igang boikott av Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...