Gå til innhold

Folks syn på Israel er skremmende.


Anbefalte innlegg

Ja, religionen Islam har litt å si, men det er jo det med at mediene sier Israel er så stygge og at de er okkupasjonsmakten osv. Odd Karsten Tveit, NRK reporteren, bidrar jo med sitt. Han er jo så å si Isral-motstander. Han provoserer meg ofte med sine uttaleser...

 

Havana: Israel var der først, jo! Det var de som eide Israel da GT ble skrevet, men de ble tatt fra landet. I Bibelen står det jo at Israel er Guds lova land til jødene. Det står også en profeti om at Israel kommer til å bli mer og mer hatet og at det til slutt kun skal være 1 land som støtter de. Det er jammen meg sant. Lurer på om ikke det er USA  :love:

6094455[/snapback]

 

Hmmm, og jeg som trodde det sto i GT at Isralittene knuste den forrige eieren av landområdet, nei jeg må ha lest feil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

correc me if im wrong men vandret ikke de til det samme landet fra egypt?

 

hvis islam har mye og si har jødedommen mye å si, palestinerne har vært der like lenge, du må se på flere faktorer, Byzantisk styre, arabisk styre tyrkisk styre, basicley hebreere som ble krstene og siden muslimer....

 

Det skjedde ikke noen folkevandring

 

det er det jeg understreker, etter at romerne kom, og en eller annen gang i løpet av romersk styre ble de spredt for alle vinder...

de som ble igjen som er hebreere, ble kristne under byzant, så ble de muslimer under arabisk styre, etter at araberne "as in fra saudiarabia" angrep Byzant i år 650 eller no.....

 

det er derfor jeg understrekte at isrealerne og palestinerne ser nesten helt like ut, men det kan jo bare være tilfeldig[de er mer eller mindre det samme folket]

 

det som er problemet er at isreal er omringet av fiender, men samtidig bedriver de også terror, den eneste løsningen er sekulære demokratier i landene rundt, da har isreal intet behov for å ha et enorm krigsmaskineri som dreper sivlie hver dag

Endret av Havana
Lenke til kommentar
correc me if im wrong men vandret ikke de til det samme landet fra egypt?

 

hvis islam har mye og si har jødedommen mye å si, palestinerne har vært der like lenge, du må se på flere faktorer, Byzantisk styre, arabisk styre tyrkisk styre, basicley hebreere som ble krstene og siden muslimer....

 

Det skjedde ikke noen folkevandring

6094489[/snapback]

De var i dette området før de flyttet til Egypt.

Det var Abram som tok navnet Abraham som flyttet til Kanaan noen generasjoner før Josef tok med seg familien til Egypt

Lenke til kommentar
nå lider vel palestinerne mer som følge av denne konflikten.....

eller er det bare propaganda fra naziene på nrk1 og tv2?

6094240[/snapback]

 

 

Palestinerne som befolkning i de palestinske områdene lider nok mer enn det Israelerne gjør, men det er ikke kun Israelerne sin skyld. De har jo ikke et fungerende styresett, de få som har styrt palestinerne har jo hatt enorme diktatortendenser (Yassir Arafat feks), de har ikke et godt fungerende sikkerhetspoliti, de har en dårlig fungerende økonomi som skyldes både dårlige handelsavtaler med nabostater og dårlig styresett. Det er enorme mengder korrupsjon i det offentlige, noe som kvelder økonomien helt og gjør det vanskelig å drive "seriøs business". Alt dette kan man ikke skylde Israel for. Hvis man ser på andre omkringliggende land, feks Egypt, Syria, Libanon og Jordan så har de mange av de samme problemene, og det uten at Israelerne har okkupert en kvadratmeter. Fakta er at Israel er den eneste fungerende demokratiske staten på hundrevis av mils omkrets. Israel har en befolkining på drøye 6,000,000 innbyggere. De mest nærliggende statene, Egypt, Syria, Jordan og Syria har en belkning på tilsammen 108,000,000 innbyggere, og har et landområde som er flere hundre ganger så stort. Isrealerne tar ikke stor plass. At man skal krangle så mye over en så liten flekk med ubrukelig sand er egentlig helt utrolig. Eneste årsaken til krangelen ligger i noen gamle støvete bøker fra Islam og Jødedommen som sier at de begge har krav på området.

 

Kilde: CIA FACTBOOK http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/index.html

Lenke til kommentar

Blir noget OT, men men

Å praktisere homofili er jupp synd. Det samme er så mangt. De som synder (alle) skal ikke behandles annerledes; "Du ser stilken i din brors øyne, men ikke høystakken i ditt eget". Tingen er at det ikke er opp til oss å dømme lizm.. ^^

For å sitere Holy Zombie Jesus (<-futurama), så sa han at det ikke var mulig for the people of earth å holde budene, men the reward er "salig er den som prøver...

 

Og on topic: sant, sant bibelen tolkes i hytt og pine, utrolig hvordan ting blir vridd. :)

Lenke til kommentar

Morsomt, en som har lest seg full på den kahanistiske propagandaen fra NIS. Det burde nevnes at grunnleggerne av denne ekstremistorganisasjonen er kastet ut fra DMT med henvisning til deres høyreekstremistiske lefling. Dette blir som å søke Holocaustinformasjon hos IHR, og er umulig å ta seriøst.

Lenke til kommentar
Havana: Israel var der først, jo! Det var de som eide Israel da GT ble skrevet, men de ble tatt fra landet. I Bibelen står det jo at Israel er Guds lova land til jødene. Det står også en profeti om at Israel kommer til å bli mer og mer hatet og at det til slutt kun skal være 1 land som støtter de. Det er jammen meg sant. Lurer på om ikke det er USA  :love:

6094455[/snapback]

Ingen her på jorden er Guds folk og det er ingen profetier som komer til å gå i oppfyllelse. Araberne og jødene levde i omtrent det samme området, og da er det ikke rart at det blir konflikter om de beste områdene. Selv gir jeg en lang faen i hele saken.

Lenke til kommentar

@ wildbul, jeg tar poenget ditt

yasir arafat klager på tv over hvordan palestinerne lider, sammtidig som han bruker midler som vesten gav han til nødhjelp på et privatfly, og bankkontoer i sweits...

så både han og isreal samarbeider om å plage palestinerne :hrm:

 

problemet er at verken hammas eller yasir arafat er noen særlig fornuftige ledere, og at ingen av dem bryr seg så meget om sitt eget folk...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vennligst les hele tråden før du evt. poster!

 

Hei

 

Håper noen får et annet syn på Israel etter det jeg har skrevet nå. Ingenting er oppfunnet, bare så det er klart. Alt er sikre kilder hentet fra det NIS sier. Mye av det jeg har skrevet er hentet fra et postkort som veldig mange har sendt til Kristin Halvorsen. Som dere vet er hun og SV svært negative til Israel. Jeg hevder at mediene har mye av skylden, det medieskapte bildet av Israel og jødene er helt feil!

 

Blir glad for kommentarer, men ha dekning for det du sier hvis du har noe kritikk f.eks.

 

Hilsen Daniel :)

6093705[/snapback]

 

Hei!

Jeg har lest hele innlegget ditt, kunne gitt mange kommentarer som motsvar/forestillinger, men tror at det ikke har noen hensikt å diskuterer med forfatteren fordi essensen av innlegget sier meg at du ikke er mottagelig for feedback som ikke passer i ditt fastlåste "bilde" av virkeligheten. Jeg får dessverre ikke noe endret syn på konflikten, eller evnt. løsninger. Det du nevner som "sikre kilder" setter jeg mine tvil til fordi hele innlegget ditt er enøyd. Når det gjelder postkort håper jeg at Kristin får andre også.

Lenke til kommentar

At folk bare tar ut sitater fra Koranen og sier "dette er Islam", ER FEIL. Jeg klarer også å finne ordene "drepe", "alle" og "vantro", men vi må jo se i hvilken sammenheng det står?

 

Sist jeg sjekka sto det ikke at alle i Vesten, særlig amerikanere skal drepes.

 

Palestina er korrupt, selvfølgelig. Det er jo ikke så rart, Israel likviderer alle ledere systematisk.

 

Forøvrig, palestinerne er ikke uskyldige. Konflikten er som en ball, israelerne kaster det på palestinerne, palestinerne kaster tilbake og slik fortsetter det med hevn. Det eneste de har kommet fram til er at deres kjære og venner drepes.

 

Forøvrig så vet du ikke akkurat veldig mye om Islam hvis du tror muslimer lever prikk etter de sitatene som ble skrevet ned for 2000 år siden.

Lenke til kommentar

Forøvrig så vet du ikke akkurat veldig mye om Islam hvis du tror muslimer lever prikk etter de sitatene som ble skrevet ned for 2000 år siden.

---------------------------------------------------------------

la han tro hva han vil, hvis ha ønsker å tro på tull ;)

bra innlegg anyways

Lenke til kommentar
@ wildbul, jeg tar poenget ditt

yasir arafat klager på tv over hvordan palestinerne lider, sammtidig som han bruker midler som vesten gav han til nødhjelp på et privatfly, og bankkontoer i sweits...

så både han og isreal samarbeider om å plage palestinerne :hrm:

 

problemet er at verken hammas eller yasir arafat er noen særlig fornuftige ledere, og at ingen av dem bryr seg så meget om sitt eget folk...

6094838[/snapback]

 

Jeg er 100% enig med deg.. Israel burde trekke seg tilbake til opprinnelige grenser, Palestina burde få bli egen stat under FN kontroll med regjering styrt av FN og med FN soldater som holder orden.. slik burde det være i 10 - 20 år til man får en solid stat med en grunnleggende god økonomi som de kunne styrt selv. Men det er vel bare utopi... :roll:

Lenke til kommentar
Forøvrig så vet du ikke akkurat veldig mye om Islam hvis du tror muslimer lever prikk etter de sitatene som ble skrevet ned for 2000 år siden.

---------------------------------------------------------------

la han tro hva han vil, hvis ha ønsker å tro på tull ;)

bra innlegg anyways

6095043[/snapback]

Nei, jeg tror ikke at de lever etter de sitatene, men at det er en grunn til at vold mot andre står så sterkt...

 

Hei!

Jeg har lest hele innlegget ditt, kunne gitt mange kommentarer som motsvar/forestillinger, men tror at det ikke har noen hensikt å diskuterer med forfatteren fordi essensen av innlegget sier meg at du ikke er mottagelig for feedback som ikke passer i ditt fastlåste "bilde" av virkeligheten. Jeg får dessverre ikke noe endret syn på konflikten, eller evnt. løsninger. Det du nevner som "sikre kilder" setter jeg mine tvil til fordi hele innlegget ditt er enøyd. Når det gjelder postkort håper jeg at Kristin får andre også.

Jo, ønsker kommentarer, men ikke uprofesjonelle som ikke forklarer noe særlig :)
Lenke til kommentar
Forøvrig så vet du ikke akkurat veldig mye om Islam hvis du tror muslimer lever prikk etter de sitatene som ble skrevet ned for 2000 år siden.

---------------------------------------------------------------

la han tro hva han vil, hvis ha ønsker å tro på tull ;)

bra innlegg anyways

6095043[/snapback]

Nei, jeg tror ikke at de lever etter de sitatene, men at det er en grunn til at vold mot andre står så sterkt...

Så jeg kan tolke deg dithen at det er de voldelige sitatene i GT som skaper all ufreden i Latin-amerika også?

Eller gjelder ikke det samme for andre religioner?

Lenke til kommentar
Forøvrig så vet du ikke akkurat veldig mye om Islam hvis du tror muslimer lever prikk etter de sitatene som ble skrevet ned for 2000 år siden.

---------------------------------------------------------------

la han tro hva han vil, hvis ha ønsker å tro på tull ;)

bra innlegg anyways

6095043[/snapback]

Nei, jeg tror ikke at de lever etter de sitatene, men at det er en grunn til at vold mot andre står så sterkt...

Så jeg kan tolke deg dithen at det er de voldelige sitatene i GT som skaper all ufreden i Latin-amerika også?

Eller gjelder ikke det samme for andre religioner?

6095198[/snapback]

Jødene bruker GT, kristne skal bruke NT. Såvidt jeg vet er ikke NT noe voldelig. Vet ikke hva de i Latin-Amerika er.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Forøvrig så vet du ikke akkurat veldig mye om Islam hvis du tror muslimer lever prikk etter de sitatene som ble skrevet ned for 2000 år siden.

---------------------------------------------------------------

la han tro hva han vil, hvis ha ønsker å tro på tull ;)

bra innlegg anyways

6095043[/snapback]

Nei, jeg tror ikke at de lever etter de sitatene, men at det er en grunn til at vold mot andre står så sterkt...

 

Hei!

Jeg har lest hele innlegget ditt, kunne gitt mange kommentarer som motsvar/forestillinger, men tror at det ikke har noen hensikt å diskuterer med forfatteren fordi essensen av innlegget sier meg at du ikke er mottagelig for feedback som ikke passer i ditt fastlåste "bilde" av virkeligheten. Jeg får dessverre ikke noe endret syn på konflikten, eller evnt. løsninger. Det du nevner som "sikre kilder" setter jeg mine tvil til fordi hele innlegget ditt er enøyd. Når det gjelder postkort håper jeg at Kristin får andre også.

Jo, ønsker kommentarer, men ikke uprofesjonelle som ikke forklarer noe særlig :)

6095177[/snapback]

 

Ok! Adler jeg skal anstrenge meg for å utdype hva jeg mener, selv om jeg tror jeg snakker til en sten. Gi meg litt tid så skal jeg komme med tilsvar på hele innlegget, fordi du trenger en "damn good trashing". :yes:

Lenke til kommentar
Forøvrig så vet du ikke akkurat veldig mye om Islam hvis du tror muslimer lever prikk etter de sitatene som ble skrevet ned for 2000 år siden.

---------------------------------------------------------------

la han tro hva han vil, hvis ha ønsker å tro på tull ;)

bra innlegg anyways

6095043[/snapback]

Nei, jeg tror ikke at de lever etter de sitatene, men at det er en grunn til at vold mot andre står så sterkt...

Så jeg kan tolke deg dithen at det er de voldelige sitatene i GT som skaper all ufreden i Latin-amerika også?

Eller gjelder ikke det samme for andre religioner?

6095198[/snapback]

Jødene bruker GT, kristne skal bruke NT. Såvidt jeg vet er ikke NT noe voldelig. Vet ikke hva de i Latin-Amerika er.

6095227[/snapback]

 

Men kristne bruker jo GT til å fortelle om det meste av hva som er synd.

Så dette er ikke gyldig lenger tenker du på?

 

Majoriteten i latinamerika er kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...