Gå til innhold

Folks syn på Israel er skremmende.


Anbefalte innlegg

Desperat? .. Og du mener jeg er usaklig? :hmm:

 

Israel så ufattelig mye støtte bak seg at det koker over, EU og USA osv.. syns det er veldig rart at Bush ikke gidder å finne litt mer ut av hva israelske soldater gjør der, jeg syns også det er veldig viktig at man drar fram alt som skjer istedenfor å skjule det negative men åpne for det positive

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.. syns det er veldig rart at Bush ikke gidder å finne litt mer ut av hva israelske soldater gjør der,...

6111319[/snapback]

Jeg synes det er helt utrolig at du tror du vet mer om situasjonen enn USAs president og rådgivere.

 

Hva baserer du egentlig denne kunnskapen på?

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg vet mere, jeg snakker da bare ut ifra det jeg selv har lest osv, vet helt sikkert ikke noe mer enn Bush om dette her, men det skrev jeg heller aldri jeg skrev at det er overraskende at Bush rett og slett ikke gidder, ikke snu om ordene i setningene mine, les dem heller neste gang!

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det ikke 25 års jubileum for massakrene i Sabra og Shatila? Kristne Falangister med den Israelske hær i ryggen gikk amok. Var det ca 2000 uskyldige sivile som ble slaktet? Hva skal man karakterisere den tragedien som?

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg vet mere, jeg snakker da bare ut ifra det jeg selv har lest osv, vet helt sikkert ikke noe mer enn Bush om dette her, men det skrev jeg heller aldri jeg skrev at det er overraskende at Bush rett og slett ikke gidder, ikke snu om ordene i setningene mine, les dem heller neste gang!

6111368[/snapback]

Konsekvensen av en slik uttalelse er at du vet at Bush ikke sitter på denne kunnskapen, som selv du sitter på. hvis ikke kunne du ikke kommet med en påstand om at han ikke gidder å sette seg inn i dette.

 

Jeg vrir ikke på det du sier. I verste tilfelle er det du som ikke skjønner hva du selv sier.

Lenke til kommentar

Nå må du gi deg, PureJoy. Israel organiserer ikke voldtekter og overgrep, men beskytter seg mot muslimske terrorister.

 

Israel er i en desperat situasjon, inneklemt blant barbariske fiender som ivrer etter å slette landet fra kartet. Når de blir angrepet innenfra av muslimske terrorister så prøver de å gjøre noe med dette. I en slik situasjon er det vanskelig å unngå at uskyldige liv går tapt. Men Israel gjør altså dette for å beskytte seg, og de går ikke inn for å drepe uskyldige, i motsetning til palestinske terrorister.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg vet mere, jeg snakker da bare ut ifra det jeg selv har lest osv, vet helt sikkert ikke noe mer enn Bush om dette her, men det skrev jeg heller aldri jeg skrev at det er overraskende at Bush rett og slett ikke gidder, ikke snu om ordene i setningene mine, les dem heller neste gang!

6111368[/snapback]

Konsekvensen av en slik uttalelse er at du vet at Bush ikke sitter på denne kunnskapen, som selv du sitter på. hvis ikke kunne du ikke kommet med en påstand om at han ikke gidder å sette seg inn i dette.

 

Jeg vrir ikke på det du sier. I verste tilfelle er det du som ikke skjønner hva du selv sier.

6111443[/snapback]

Bush vet sikkert noe om det, men han gidder ikke gjøre noe eller sette igang noen ekstra tiltak for palestinerne, de lider, mens USA øker støtten til Israel

Lenke til kommentar
Nå må du gi deg, PureJoy. Israel organiserer ikke voldtekter og overgrep, men beskytter seg mot muslimske terrorister.

 

Israel er i en desperat situasjon, inneklemt blant barbariske fiender som ivrer etter å slette landet fra kartet. Når de blir angrepet innenfra av muslimske terrorister så prøver de å gjøre noe med dette. I en slik situasjon er det vanskelig å unngå at uskyldige liv går tapt. Men Israel gjør altså dette for å beskytte seg, og de går ikke inn for å drepe uskyldige, i motsetning til palestinske terrorister.

6111449[/snapback]

Har ALDRI sagt at de organiserer det!! Det skal du ikke anklage meg for! Men det jeg derimot har sagt er at noen israelske soldater voldtar palestinske kvinner og barn

Lenke til kommentar

Kristendommen, Islam og Jødedommen deler mye av det samme religøse fundamentet og har alle tekster med bloddryppende beskrivelser av hva de 'vantro' skal gjøres med.

Kanskje det er derfor de alle er verdensreligioner (jødedom ved geografisk utbredelse ikke antall) av nettopp den grunn at det er noe for enhver sak om man skal elske/drepe sin neste, fritt etter tolkning. Personlig er jeg mer tilbøyelig til å betrakte religon som opium for folket, men i utgangspunktet er ikke den ene religionen værre enn den andre.

 

Grovt sett bidrar religion kun til en mer polarisert, uforsonlig konflikt med martyrdød i fleng.

Lenke til kommentar
Uff, det er en skam at et land som har så bred støttet bak seg ikke er klar over ulovlighetene når medier slår det bredt opp osv :hmm:

6111715[/snapback]

 

Jeg blir fryktelig provosert når du sier at Israel driver med "disse ulovelighetene". Hva er verst, "disse ulovlighetene", eller å drepe hundrevis av uskyldige kvinner og barn hver eneste uke i Allahs navn?

Lenke til kommentar

Ulvolighetene er bl.a:

 

- Annektering av land gjennom murbygging og nybygging

- Forstyrre folks ro og fred ved å bryte lydmuren rett over husa til folk

- Rive folks hjem i hopetall

- Sette opp veisperringer og sjekkposter der det behager

- Sprenge kvinner og barn i lufta for å få tak i "terrorister"

- Sprenge palestinske fengsel i lufta for å kidnappe partiledere fengslet uten lov og dom etter ordre fra Israel(!)

- Holde tilbake palestinske skatter og avgifter

 

Og det fortsetter, det fortsetter i det uendelige.

Lenke til kommentar
Uff, det er en skam at et land som har så bred støttet bak seg ikke er klar over ulovlighetene når medier slår det bredt opp osv :hmm:

6111715[/snapback]

 

Jeg blir fryktelig provosert når du sier at Israel driver med "disse ulovelighetene". Hva er verst, "disse ulovlighetene", eller å drepe hundrevis av uskyldige kvinner og barn hver eneste uke i Allahs navn?

6111756[/snapback]

Begge er forferdelige, det å overgripe seg på uskyldige barn og kvinner og drepe uskyldige kvinner i Allahs navn er begge fryktelige!

Men problemet er at dette skjer fra begge sider, støtter ingen av dem, for til siste som tidligere nevnt så går det kraftig utover sivile palestinere!

Lenke til kommentar
Er helt enig det er en ganske tøff oppgave å finne disse terroristene for de kan være hvem som helst og hvor som helst, men jeg syns israelske soldater prioriterer helt feil hvis de i det hele tatt skal prøve å finne disse terroristene når de voldtar uskyldige palestinske kvinner og barn, ikke spesielt mye letevilje blant dem så hvis det er det eneste de er der for "å få seg litt" så hadde det vel bare vært bedre om de dro hjem igjen?

6111245[/snapback]

 

Kan du henvise til kilder på det du påstår?

 

Tviler sterkt på at israelske soldater verver seg kun for å få seg noe i palanenstinia. Altså damer med bart og som aldri dusjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...