Gå til innhold

Folks syn på Israel er skremmende.


Anbefalte innlegg

Vennligst les hele tråden før du evt. poster!

 

Hei :)

 

 

Jeg leser NIS-Info (Norsk Israel Senter mot antisemittisme) og skjønner hvordan Palestina, Koranen og Islam egentlig er og henger sammen. Må si Islam er en skremmende religion på dette punktet.

 

Sitat koranen:

 

Den reneste av alle gleder i islam, er å drepe og bli drept i allahs navn
Altså den absolutt reneste og beste gleden er å drepe og bli drept. Ingen glede, i følge dette verset, slår det å bli drept og å selv drepe... :roll:

 

"Troens høydepunkt er jihad"
Jihad betyr "hellig krig", altså krig mot de som misliker, krenker og jobber mot Islam bla.

 

Yassir Arafat (Palestinas president), som nå heldigvis er død, var jo en mange så opp til. Han innførte diktatur, stjal miliarder og skape fattigdom. Han var jo selv på besøk i Norge. Hadde jeg vært statsminister hadde jeg aldri hatt lyst å hatt en slik mann på besøk.:

Vi skal drepe og bli drept. Vi skal drepe og bli drept; brødre, helter av den islamske jihad

 

Er det noe rart at muslimene ikke nøler med å bli selvmordsbombere og angripe land, når dere ser disse sitatene!? Å angripe vesten og vestlig mål er jo hellig krig, fordi de vet at mange ikke er så positive til Islam og religionens synspunkt og meninger.

 

Ikke minst er det så skremmende at mange har en så stor forkjærlighet for Palestina. For det første er det den eneste staten i Midtøsten som ennå ikke er islamisert. Jødene er den eneste minoritet i Midtøsten som er selvstendig. De andre er okkupert av araberne, islamisert, utryddet eller undertrykket. Israel er demokratisk, så demokratisk at selv muslimer i Israel kan velge sine ledere, fagorganisere seg og er sikret sosiale og andre demokratiske rettigheter... Araberne i Israel har også bedre levekår i Israel enn andre plasser. Hvorfor er folk så negative til Isral når man vet at Araberne har 650 ganger mer land enn Israel!? De okkuperer hele Midtøsten, Nord-Afrika og Sudan! Hvem er okkupasjonsmakten!?

 

Et annet svært viktig og interessant punkt er at ordet "Det palestinske folk" ikke er nevnt i historiebøkene før 1964. Det ble altså oppfunnet som et politisk våpen mot Israel.

 

Visste dere at PLO, som Arafat bla. var med i, ikke er en grasrotorganisasjon? Den ble opprettet i 1964, da utrykket "Det palestinske folk" kom i historiebøkene. PLO ble opprettet netopp av en arabisk liga for å terrorisere og utslette Israel.

 

Så var det FN og dens holdninger til Israel og Palestina. Er det noe rart at FN er anti-israelsk når araberne har 2/3 av verdens olje og politisk makt til å få vedtatt FN-resolusjoner mot Israel!? Jeg kan også nevne at 1/3 av medlemmene i FN er muslimske, 1/3 er fra udemokratiske land (der folket ikke har noe de skulle si). Vesten er kun 1/3, altså...

 

Håper noen får et annet syn på Israel etter det jeg har skrevet nå. Ingenting er oppfunnet, bare så det er klart. Alt er sikre kilder hentet fra det NIS sier. Mye av det jeg har skrevet er hentet fra et postkort som veldig mange har sendt til Kristin Halvorsen. Som dere vet er hun og SV svært negative til Israel. Jeg hevder at mediene har mye av skylden, det medieskapte bildet av Israel og jødene er helt feil!

 

Blir glad for kommentarer ;)

 

Hilsen Daniel :)

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Islam sliter med det samme som de fleste andre religioner, det at den er laget for så mange tusen år siden da verdenssamfunnet var helt annerledes, at mye av det som står i både Koranen og bibelen blir helt feil å basere seg på i dag. . Men kristendommen har den fordel at den har blitt "temmet" ved at den var så heldig å til slutt havne opp i et mye rikere og og mer sivilisert samfunn enn f.eks Islam.

 

Hellig krig i form av korstog var jo absolutt ikke uvanlig for kristne for tusen år siden. Og vi skal ikke mange årene tilbake før man hogget hånden av de som ikke trodde på Jesus i vårt eget land. Og hadde det ikke vært for all sensuren som bibelen har vært igjennom de siste 2000 årene hadde vi sikkert kunne plukke frem noen godbiter der i fra og. Men vi har jo fortsatt noen som omhandler at homofile skal steines og kvinner skal være stille.

 

Poenget er at Islam på mange måter er der Kristendommen var for tusen år siden, da den ikke har gått igjennom den samme sensuren og temmingen som kristendommen har i vårt vesten.

 

Men akkuratt som det finnest kristne som ikke støtter drap av homofile, finnes det også muslimer som ikke støtter hellig krig.

Lenke til kommentar

nå står det samme i både det gamle og nye testamentet..

så jeg ser ikke poenget ditt, hvordan er islam verre en andre religioner?

har du lest deler av GT?

 

eneste jeg må være enig med deg i, yassir arafat var en korrupt tulling som brukte midler til de palestinske områdene til sine private ting...

 

keep in mind at de som faktisk utryddet halvparten av jødene på den tiden i ww2, gjorde det "god mit uns"

Lenke til kommentar

Synes denne tråden begynner å spore av allerede. Poenget mitt var at Islam er skremmende med tanke på de sitatene jeg nevnte og at det ikke er rart at muslimer ofte tyr til vold. Det var en innledning til det jeg skrev om Israel og Palestina, slik at folk får vite litt info. Hovedpoenget mitt var å vise at Palestina ikke er så :love: som mange synes og å vise hvordan det hele henger sammen. Skal ikke være en tråd der man skal diskutere om Kristendommen var lik Islam nå, det var ikke poenget.

 

"eneste jeg må være enig med deg i, yassir arafat var en korrupt tulling som brukte midler til de palestinske områdene til sine private ting..." Det som står om Israel og Palestina er fakta, bare så dere vet det!

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Kanskje du skulle ha innhentet litt informasjon fra andre kilder enn Norsk Israel Senter slik at du kan gjøre deg opp en selvstendig mening basert på et bredere faktagrunnlag. Å basere dine meninger på den ene parten i konfliktens syn og presentere disse som fakta her på forumet, bidrar til at det er vanskelig å ta deg og dine påstander alvorlig.

Lenke til kommentar

Du nevner at tråden begynner å spore av, syns nå ikke at det er helt riktig, når man nevner at det er ganske likt med andre religioner.

 

For meg så prøver du å si at det greit at Israel undertrykker Palestinerne så lenge Israel er demokratisk.

 

Yassir Arafat har sagt og gjort mye dumt og liker han absolutt ikke da han har gjort veldig mye dumt, men nå skal det sies at fredsprosessen og alt det arbeidet som har blitt gjort i den forbindelse ville aldri ha skjedd uten hans medvirkelse. Det viser at han også har prøvd på å få til fred.

 

Ser at du sier Gud ikke likte at jødene ble drept men de som sa det, sa faktisk det de sa fordi de mente det og oppriktig trodde at det var Guds vilje.

 

Jihad betyr "hellig krig", altså krig mot de som misliker, krenker og jobber mot Islam bla. <- ligner på blasfemiparagrafen i norge, at folk skal gjøre ære på sin religion. Men som nevnt Islam er ganske forhistorisk og mange velger å "gå" til krig.

 

Vi skal drepe og bli drept. Vi skal drepe og bli drept; brødre, helter av den islamske jihad<-- krigspropaganda, folk bruker som regel religion når man skal til krig for å oppildne krigerne og holde motet oppe.

 

Mitt forslag til hvordan hjelpe islam med å bli mer moderne er å utdanne dem.

Lenke til kommentar
Synes denne tråden begynner å spore av allerede. Poenget mitt var at Islam er skremmende med tanke på de sitatene jeg nevnte og at det ikke er rart at muslimer ofte tyr til vold. Det var en innledning til det jeg skrev om Israel og Palestina, slik at folk får vite litt info. Hovedpoenget mitt var å vise at Palestina ikke er så  :love:  som mange synes og å vise hvordan det hele henger sammen. Skal ikke være en tråd der man skal diskutere om Kristendommen var lik Islam nå, det var ikke poenget.

 

"eneste jeg må være enig med deg i, yassir arafat var en korrupt tulling som brukte midler til de palestinske områdene til sine private ting..." Det som står om Israel og Palestina er fakta, bare så dere vet det!

6093944[/snapback]

 

ja, men hvis du kan si at islam er grunnen til at muslimer gjør onde ting, kan det samme finnes frem i kristendommen, coorect me if im wrong men etniske tyskere er ikke muslimer... eneste stedet hvor det kan ha vært muslimer[beacon islam :p ] som samtidig "kjempet" for den "hvite rase" :no: er der jeg kommer fra

resten var vel enten ikke religiøse eller kristne "god mit uns"

basicley alle religoner, hvis praktisert alvorlig nok kan bli brukt til onde ting..

 

palestinere kan foresten IKKE være antisemitter, semitter dekker nord afrikanere arabere og hebraeere, samt "lebanon folk" ogsp karatgo folka var semiter...

 

hebraaerne er bare EN av de mange semitiske gruppene, på samme måte som celterne er EN av de indo-europeeiske gruppene

 

men det at de palestinske selvstyre myndighetene er 150% korrupte er noe jeg er helt enig med deg i....

 

men du kunne vel funnet en litt mer nøytral kilde, vidre så forsvarer du terror begått av isreal, med at de er bedre, ps araberne kan umulige okkupere midtøsten, det blir like tullete som å si at hvite okkuperer europa

Endret av Havana
Lenke til kommentar
Kanskje du skulle ha innhentet litt informasjon fra andre kilder enn Norsk Israel Senter slik at du kan gjøre deg opp en selvstendig mening basert på et bredere faktagrunnlag. Å basere dine meninger på den ene parten i konfliktens syn og presentere disse som fakta her på forumet, bidrar til at det er vanskelig å ta deg og dine påstander alvorlig.

6094010[/snapback]

For de som ser nyhetene på NRK1 og TV2 får jo et veldig bredt faktagrunnlag å basere dette på...eller?

 

Når man både ser nyhetene på TV, leser NIS, og du kan gjerne også se "Israel Today" på Visjon Norge, samtidig som du innhenter informasjon fra andre kilder, på internett o.l., da får du et bredt faktagrunnlag.

De fleste nordmenn derimot ser kun på nyhetene og leser i avisen, og får et inntrykk av at Israel er den store stygge ulven, mens palestinerene er små og uskyldige.

 

Edit: hvis du tenker Israel Today bare er sånn "israel har ikke gjort NOE galt, og alle palestinere er terrorister" så stemmer ikke det.

Der ser du Israelere fortelle om sitt syn, og hvordan de opplever situasjonen, samtidig som du ser Palestinere fortelle om sine opplevelser.

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar

At deler av de tidligere selvstyre-myndigheter for Palistinerne var og er korrupte skal vel ikke det palestinske folk belastes for?

 

Det Palestinske folk var jo de første som fikk lide grunnet dette!

 

Når de da endelig fikk ett demokratisk gjennomført valg, vil ingen snakke med dem lengre...valget var en skuffelse for USA - EU og muligens NORGE så derfor så!

 

Ville det vært mere demokratisk at VI valgte på Palistinernes vegne.

 

Hadde forståelse for ISRAEL for mange år siden men overhodet ikke nå.

 

Legger ikke så mye vekt på hva som står i koranen eller det gamle testamentet det er tolkingen som er problemet.

 

Vet heller ikke om det du referer til i koranen er rett har aldri lest denne.

Lenke til kommentar

What`s this shit about Kr.dommen er like gale?

Greit nok at dere kanskje ikke mente det så seriøst, men vi har nok av underskolærte folk på forumet som tar ordene for gitt. For å oppklare litt:

Den brøkdelen av galskapsgrad i GT var ment for den tiden, i den dimensjonen.

GT er ikke kr.dommen, NT er, og den motsier det meste av moral fra GT.

Kristne som går rundt og dreper homser, er vel heller noe vi ser til daglig. Det er faktisk ei mulig å trekke slutningen om at homser skal behandles annerledes fra bibelen.

 

Ellers, så må vi ikke sette alle muslimer i "terrorbåsen", dog. ser vi at religionen dessverre bygger på at drap er en løsning. Men heldigvis lever de fleste muslimene et normalt liv og gjør ikke noen trussel mot noen.

Men så har vi dessverre ekstremister blant alle religioner, så vel blant ikke-troende som ødelegger for resten.

Lenke til kommentar
Kanskje du skulle ha innhentet litt informasjon fra andre kilder enn Norsk Israel Senter slik at du kan gjøre deg opp en selvstendig mening basert på et bredere faktagrunnlag. Å basere dine meninger på den ene parten i konfliktens syn og presentere disse som fakta her på forumet, bidrar til at det er vanskelig å ta deg og dine påstander alvorlig.

6094010[/snapback]

For de som ser nyhetene på NRK1 og TV2 får jo et veldig bredt faktagrunnlag å basere dette på...eller?

 

Når man både ser nyhetene på TV, leser NIS, og du kan gjerne også se "Israel Today" på Visjon Norge, samtidig som du innhenter informasjon fra andre kilder, på internett o.l., da får du et bredt faktagrunnlag.

De fleste nordmenn derimot ser kun på nyhetene og leser i avisen, og får et inntrykk av at Israel er den store stygge ulven, mens palestinerene er små og uskyldige.

 

Edit: hvis du tenker Israel Today bare er sånn "israel har ikke gjort NOE galt, og alle palestinere er terrorister" så stemmer ikke det.

Der ser du Israelere fortelle om sitt syn, og hvordan de opplever situasjonen, samtidig som du ser Palestinere fortelle om sine opplevelser.

6094155[/snapback]

Ja, det er faktisk det mange tror. Med en gang man kommer med annen info. som strider med medienes syn, så tror ikke folk på det og man får kritikk for å ikke ha sett på den andre partens synspunkt...
Lenke til kommentar

@ whom

mente ikke at noen er gale, men alle har vært og kan bli gale siden tekstene i disse "bøkene" kan tolkes på en million måter, i både bibelen og koranen så sies det på en side "vær snill mot dine medmennesker etc" snur man siden står det "DREP synderne"

Lenke til kommentar
Synes denne tråden begynner å spore av allerede. Poenget mitt var at Islam er skremmende med tanke på de sitatene jeg nevnte og at det ikke er rart at muslimer ofte tyr til vold. Det var en innledning til det jeg skrev om Israel og Palestina, slik at folk får vite litt info. Hovedpoenget mitt var å vise at Palestina ikke er så  :love:  som mange synes og å vise hvordan det hele henger sammen. Skal ikke være en tråd der man skal diskutere om Kristendommen var lik Islam nå, det var ikke poenget.

 

"eneste jeg må være enig med deg i, yassir arafat var en korrupt tulling som brukte midler til de palestinske områdene til sine private ting..." Det som står om Israel og Palestina er fakta, bare så dere vet det!

6093944[/snapback]

så ikke spnt ut fra det første innlegget ditt, og dette har blitt debatert til døde

 

basicley

 

palestinerne og jødene bor å¨SAMME område, de ser mer eller mindre like ut, og snakker nesten samme språk, begge er pist over at de andre bor der og de har et sterkt ønske om å drepe hverandre, Isreal her mer våpen og dreper da flere palestinere en palestinere dreper isrealere.....

 

sammtidig har de nærliggende araberlandene angepet isreal en haug[egypt] med ganger, for å prøve å utrydde isreal, de har feilet fordi lederne deres er tullinger

 

isreal har også angrepet nærligende land, namly lebanon, hvor de angrept og drepte alle i en flyktningerleir....

 

basicley, alle er onde, men isrealerne har mer våpen

argh, problemet er at du har 2 "grupper" som har lik rett på det samme området...

 

isreal sitt problem er at det er omringet av fiender, ikke at dette burde unskylde overgrepene de gjør mot palestinerne....

Endret av Havana
Lenke til kommentar
What`s this shit about Kr.dommen er like gale?

Greit nok at dere kanskje ikke mente det så seriøst, men vi har nok av underskolærte folk på forumet som tar ordene for gitt. For å oppklare litt:

Den brøkdelen av galskapsgrad i GT var ment for den tiden, i den dimensjonen.

GT er ikke kr.dommen, NT er, og den motsier det meste av moral fra GT.

Kristne som går rundt og dreper homser, er vel heller noe vi ser til daglig. Det er faktisk ei mulig å trekke slutningen om at homser skal behandles annerledes fra bibelen.

 

Ellers, så må vi ikke sette alle muslimer i "terrorbåsen", dog. ser vi at religionen dessverre bygger på at drap er en løsning. Men heldigvis lever de fleste muslimene et normalt liv og gjør ikke noen trussel mot noen.

Men så har vi dessverre ekstremister blant alle religioner, så vel blant ikke-troende som ødelegger for resten.

6094212[/snapback]

 

Samtidig bruker man disse tekstene for å forklare at Homofili er synd?

Lenke til kommentar

Ja, religionen Islam har litt å si, men det er jo det med at mediene sier Israel er så stygge og at de er okkupasjonsmakten osv. Odd Karsten Tveit, NRK reporteren, bidrar jo med sitt. Han er jo så å si Isral-motstander. Han provoserer meg ofte med sine uttaleser...

 

Havana: Israel var der først, jo! Det var de som eide Israel da GT ble skrevet, men de ble tatt fra landet. I Bibelen står det jo at Israel er Guds lova land til jødene. Det står også en profeti om at Israel kommer til å bli mer og mer hatet og at det til slutt kun skal være 1 land som støtter de. Det er jammen meg sant. Lurer på om ikke det er USA :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...