Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tre biler til <50k (siste tråd :p)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig den Roveren var litt høyt priset i forhold til andre like biler. Men er jo greie biler og ser at den har klimaanlegg også, noe som jo kan være veldig greit om sommeren. Vet ikke hvor mye du tror du vil ha brukt for AC, men er i hvertfall det jeg savner mest av utstyr i bilen min. I den prisklassen ville jeg kanskje også sett nærmere på f.eks Peugeot 406, Audi A4, Saab 900, Volvo S/V40 og kanskje Ford Mondeo. Vet ikke om du har sett noe på noen av de bilene. Ville også prøvd å få prøvekjørt endel biler før du bestemmer deg, så har du mer å sammenligne utfra. Har du prøvekjørt Xantiaen?

Lenke til kommentar
Mulig den Roveren var litt høyt priset i forhold til andre like biler. Men er jo greie biler og ser at den har klimaanlegg også, noe som jo kan være veldig greit om sommeren. Vet ikke hvor mye du tror du vil ha brukt for AC, men er i hvertfall det jeg savner mest av utstyr i bilen min. I den prisklassen ville jeg kanskje også sett nærmere på f.eks Peugeot 406, Audi A4, Saab 900, Volvo S/V40 og kanskje Ford Mondeo. Vet ikke om du har sett noe på noen av de bilene. Ville også prøvd å få prøvekjørt endel biler før du bestemmer deg, så har du mer å sammenligne utfra. Har du prøvekjørt Xantiaen?

6104837[/snapback]

 

Ah Ford Mondeo 97-98 modeller er så digge (spessilet 5 dørs) Blir nok en slik på meg til sommeren hvis pengene tilstrekker dette og bytte vekk Escorten min.

Lenke til kommentar

Fant ingen av de 5 du nevnte til rett pris i nærheten av Bergen som så aktuelle ut. Prøvekjørte ikke Xantiaen nei, da det ser ut til å være et dårligere kjøp enn BMWen uansett. Roveren lå også for langt borte ser jeg.

 

Så saken er at av bilene til salgs nå er det kun BMWen som er aktuell. Jeg kan enten ta den og ha en bil å kjøre, eller så må jeg bare vente, og vente, og håpe på at det kommer noe like bra eller bedre. Akk.

Lenke til kommentar
Forsikring trenger ikke være stort dyrere på BMW, men det kan sikkert være lurt med alarm samt en garasje om natten.

Mitsu er en bil, ikke stort mer, den frakter deg dit du kjører.

BMW blir litt mer enn bare en bil, for og si det sånn.

(Dere som har prøvd skjønner hva jeg mener, det vet jeg)

6096301[/snapback]

 

Det er jo ikke akkurat som om han vurderer en M3 mot en Carisma. Greit det er komfort, men det er ikke akkurat sånn at den sparker veldig i fra seg en BMW'en som er nevnt.

Lenke til kommentar
Forsikring trenger ikke være stort dyrere på BMW, men det kan sikkert være lurt med alarm samt en garasje om natten.

Mitsu er en bil, ikke stort mer, den frakter deg dit du kjører.

BMW blir litt mer enn bare en bil, for og si det sånn.

(Dere som har prøvd skjønner hva jeg mener, det vet jeg)

6096301[/snapback]

 

Det er jo ikke akkurat som om han vurderer en M3 mot en Carisma. Greit det er komfort, men det er ikke akkurat sånn at den sparker veldig i fra seg en BMW'en som er nevnt.

6107077[/snapback]

 

DET er helt korrekt!

 

Men den Rover 416 er ikke et så veldig bra valg. De har meget dyre deler, i motsetning til Rover 600 serien

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg får se. Jeg tror kanskje at 45k-klassen ikke er helt hva jeg ser etter. Fant en del gode bmwer til 60k på autodb med kjørestand på ca 200k km, så nå lurer jeg litt på de heller. Vi får se hva det blir til. Men takk uansett for all hjelp, det vil være til enorm støtte når jeg endelig signerer for en bil :)

Lenke til kommentar

Jeg kan vel uttale meg om bmw'en ettersom jeg fortiden eier en 318i 93 modell.

 

-Pluss

Først og fremst, ja, det er en god bil å kjøre! Absolutt!

Det er lett å få tak i deler!

Bruker lite bensin (jeg bruker ikke mer en 0,5) på landeveg kjøring

Bilen er galvanisert, delvis at rust burde ikke være et stort problem. (du vil jo alltids finne noe. Husk, det er ingen ny bil)

50/50 vekt fordeling å ligger som klister på veien.

lett å mekke på

 

 

-Minus

Steinsprut! Pass på! her kan ting fort gå galt (klarlakk flasser veldig fort på disse bilene)

Dyr å ha på verksted (selv om delene er billige)

Kan bruke litt olje (se etter oljesøl)

Tikking i motor (Det kommer før eller siden)

Sprekk i topp (aldri dra en BMW fult ut på turtallet når motoren er kald(alminiumsblokk)

Se etter rust på eksos (dette kan fort bli dyrt) :cry:

Umulig bil å kjøre på vinteren (setter seg fast over alt)

 

Jeg må si meg fornøyd så langt med min BMW, egentlig aldri hatt noen store problemer med den enda. Eneste er som sagt jeg har tatt steinsprut litt for lett å har nå endt opp med et panser uten klarlakk (heldigvis får jeg nytt panser neste måned)

Det som kan være lurt er å finne historikken på bilen (servicer, når / vist den ble fraktet over fra tyskland osv)

93 modellen har M40 motoren som er den første utgaven av denne typen 3-serie. Å med det er det selfølgelig noen barnefeil som er blitt rettet opp i etterkant.

En skal også være obs på at disse bilene kan ha blitt kjørt hardt så derfor sjekk foringer i drivverk samt i hjuloppheng!

Det at en BMW har gått 200k skal du ikke ta så tung, husk på at mange som kjører bmw har en lidenskap for disse bilene å har tatt godt vare på dem.

En kompis av meg har en 5-serie 91 mod som nå har gått 350k å er forsatt som en drøm å kjøre

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...