Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tre biler til <50k (siste tråd :p)

Anbefalte innlegg

Okay, da har jeg bestemt meg selv for prisklasse og sånn ca hvilken bil jeg har lyst til å se etter. De tre som det står mellom atm:

http://finn.no/finn/car/compare/result?sid...21103%3B7510406

Lener mest mot Carismaen pga jeg har hørt en del skryt om de her, men så ser jeg jo at Citroenen kommer med abs, alarm, mer hk og el. speil og vinduer. Samt at den koster 3k mindre. Men så ser den også en hel del styggere ut. Tror jeg. Må nok se den i real life først.

Og så har vi BMWen som jo bare ser rå ut. Men mangler den faktisk servo?

Så, er det noen av disse valgene som skiller seg ut som det beste kjøpet? Tenker på å prøvekjøre alle 3 i løpet av uka, men hadde vært greit med noen siste innspill fra dere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i huset kjører vi en Xantia, den er riktignok to år nyere enn den du ser på, men det er mye den samme bilen. Det er en veldig komfortabel og lettkjørt bil, det ryktes om mange problemer, men vår har vært snill.

Jeg har en følelse av at du betaler en del for merket når du kjøper BMW, greit at de er full av kjøreglede, men jeg tror jeg ville kjøpt et annet merke når du ikke er høyere oppe i pris.

Lenke til kommentar

Da har jeg testa BMWen. Jeg har jo ikke peiling på hva jeg egentlig bør se etter og teste spesielt osv, men den virka veldig bra. Ingenting som skillte seg ut. Den selges jo også av forhandler så det er 3mnd garanti. De har også sjekket den og den var fri for feil.

Så, er det noen grunner til at jeg ikke bør velge den?

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke.

Det er jo en veldig komfortabel og god bil som har gode kjøreegenskaper og masse kjøreglede.

Hvordan syns du den var selv da?

Husk at du ofte ikke liker kjøreegenskapene til en bil første gangen du prøver den, må ofte bli litt vant med den for å kunne like den skikkelig,

Lenke til kommentar

Hmm, da ser det ut til at den stiller sterkest atm. Jeg likte den selv. Kanskje litt liten plass, men vinterdekkene lå bak førersetet så det gikk ikke helt bak. Dusteplassering. Får ta en siste kjøretur før jeg sier ja, men det heller mot den da. Wohoo :)

Lenke til kommentar

Er alle bilene hos forhandler?

Forhandlere legger gjerne på en god del på prisen, og en får mer bil for 140000 hos privatperson enn 140000 hos forhandler.

Vil kanskje tro at BMW'en har mer utstyr enn det som er listet opp der, men at det er standardutstyr som selgeren ikke har orket å legge inn.

Det er mange som legger inn det mest selvsagte ting, for at folk skal bli "lurt" til å tro at det er mye utstyr. Er rart folk ikke lister opp ting som dører, vindu, ratt, motor osv :!:

Lenke til kommentar

Tak, varmeapparat, seter :!:

Men vil si at BMW`n så ganske bra ut, den har litt bedre seter enn de andre, bedre kjøreegenskaper og komfort, takluke, tåkelys, samt 8 alufelger.

Prisen er helt grei, det er jo en forhandler og du har en del trygghet med det, bilen er ganske sikkert grundig sjekket etter feil og mangler.

Lenke til kommentar

Hadde mest sannsynig valgt BMW'en selv, men den er jo noe eldre da, og bør komme med god garanti/komplett service hefte o.l. Citroen Xantia har jeg hatt selv, samt fetteren min har hatt en, og for all del, de er veldig behagelige å kjøre, "svever" omtrent over bakken med det hydralikksystemet, og har grei plass (sannsynlig større enn både BMW'en og Mitsu'n), men det er så og si det eneste positive jeg kan si om bilen... Bærer preg av for mye gammelmanns-bil for min del, alt virker så stort, upersonlig på en måte. I tillegg hadde begge de bilene en rekke feil som dukket opp sporadisk, som hydralikksystemet kunne slå feil (og disse er dyre å reparere), dårlig eksosanlegg, en del elektriske feil (lampe som lyser konstant etc.). I det hele tatt ville jeg styrt unna Xantia'n. Sikkert folk som er fornøyd med sine, jeg har bare veldig dårlig erfaring med de når det gjelder feil.

Mitubishi'en virker allright den også, og er nok billigere enn BMW når det gjelder verkstedpriser o.l., samt at de har nok et litt bedre rykte på seg til å holde seg feilfrie. Men ellers så ville jeg nok valgt BMW...

Men anbefaler som nevnt å sjekke ut litt hos private bileiere også, selv om du ikke akkurat får 3mnd garanti osv, så er det ofte mange tusen å spare. De kan som regel aldri tjene noe på salget av bilen uansett annet enn hva de kan få for selve bilen, mens forhandlere plusser på summen for egen gevinst. De skal tross alt tjene penger på bilene de selger...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at den BMWen er den eneste i området i prisklassen min, så det er ikke det store valget :)

Har sjekka ut Mitsubishien også nå, og den var også OK. Men jeg heller mer mot BMWen og mindre mot Mitsuen pga the looks. Som er samme grunn til jeg nok ikke vil velge Citroenen.

Tenkte jeg skulle tenke over det i et par dager til før jeg bestemmer meg og sender søknad om lån :)

Lenke til kommentar

Carismaen har endel unødvendig mye støy i bagasjerommet, men det gjelder bare for kombi da. Som er den bilen du ser etter. Men den går relativt billig 0,6-0,7 liter per mil.

Har du sjekket forsikring på BMW? De kan være ganske dyre...

Citroen vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar

Forsikring trenger ikke være stort dyrere på BMW, men det kan sikkert være lurt med alarm samt en garasje om natten.

Mitsu er en bil, ikke stort mer, den frakter deg dit du kjører.

BMW blir litt mer enn bare en bil, for og si det sånn.

(Dere som har prøvd skjønner hva jeg mener, det vet jeg)

Lenke til kommentar

Får se på dette med en alarm. Har nok ikke garasje. Ruster BMWer lett? Han som eide Mitsuen sa at den rusta en del hvis den ikke hadde garasje. Og forøverig er nå BMWen den minste av BMWene da vel, så det var ikke så voldsom forskjell. Samt at jo BMWen føltes litt eldre ut...

Lenke til kommentar

Man bør ikke stole for mye på temperaturmåleren heller, bedre og ta en bremseprøve f.eks.

Jeg pleier å gjøre det slik, at hvis jeg ikke vet om det er glatt, så kjører jeg som om det er glatt, da er du ganske sikker hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...