Roiku Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Jeg konverterer til det økonomisk sparsomme studentlivet til høsten, og vil bytte ut denne stasjonære blyklumpen med en laptop. Tenkte først på å selge den som en hel PC, men den tanken har jeg slått fra meg. Vil heller selge den komponentvis. Komponentene jeg vil selge: Hovedkort: EPoX 8KDA3J BIOS er flashet med nyeste versjon. CPU: AMD 64 3000+ RAM: PQI 1024 MB PC3200 Turbo (2x512MB) Platinum CL 2-2-2-5 (Disse brikkene er snaskens! Klokker lett opp på PC4000 nivå og over. Les tester på f.eks anandtech) HDD: Ett stk Hitachi Deskstar T7K250GB "S-ATA2" (S-ATA/300) m/NCQ og ett stk Western Digital Caviar SE 80GB 8mb cache Begge fungerer 100% GPU: BFG 6800 Ultra AGP OC Et særdeles godt kort fra litt mindre kjent produsent i Norge. Fabrikklokket med livsgaranti. Umulig å skaffe med AGP nå til dags? PSU: Aspire ATX 520W 35 A på +12V. Gir punchen du trenger til de mest strømkrevende komponenter. Innebygget viftestyring. Lydkort: Creative Audigy 2 ZS Knall for musikk og gir gode effekter i 3D-spill. Bruker for øyeblikket splitter ut til en NAD surroundreceiver og ser filmer på hjemmekino. Kan legge ved kablene som trengs om det er ønskelig. edit: Har endret og tilpasset posten etter at jeg har bestemt meg for ikke å selge den som en hel PC, men komponentvis. Har fjernet komponentene som er uaktuelle å selge. Endret 14. mai 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg vil anta at GPU og RAM til sammen er mulig å få 2000,- for. At resten er verdt omtrent det samme er kanskje ikke usannsynlig. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg tar èn bump i grovt brød med sprøstekt løk. edit: Sjekket nettopp retningslinjer ang. bumping og så at det er forbudt. Jeg trosser det og lar denne stå (siden jeg ikke har noe slettevalg) og kan heller love at det ikke skal skje igjen, samtidig som jeg foreslår å endre den regelen. Bumping burde vært lovlig etter et visst tidsrom og et visst antall ganger for å gi tråden mulighet for nytt liv istedenfor å måtte opprett en ny en for å få hjelp. Især i en forumdel med så mye liv og røre at tråder fort forsvinner ut av sikte. Endret 14. mai 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
sgc Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) jeg vil si minst 5000 kr. Delene alene har en bruktverdi tilsvarende dette. Gidder ikke sette opp regnestykket, men min relativt habile hoderegning kom opp i litt i overkant av 5000 kr i bruktverdi på delene. Nja, forresten... Leste litt mer grundig igjennom beskrivelsen. Kanskje 4500 er mer fornuftig Endret 14. mai 2006 av sgc Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Noe rundt der jeg mener høres fornuftig ut jeg også. Men etter litt omtanke så har jeg besluttet å ikke selge det som en helhet. Selger en og en komponent. Har allerede noen få interesserte i noen av delene. Skjermkortet skulle også være rimelig enkelt å selge. Takker for svarene hittil, og tar gjerne i mot prisforslag på enkeltkomponenter. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg vil først og fremst selge skjermkortet, RAM og HK/CPU. De to siste gjerne som en pakke. Resten får man ta som det kommer. Forslag til hva jeg kan forvente å få for disse tre-fire delene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå