Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Okey, nå driver vi på å bygger pc'en, og har et problem! Å montere Zalman vifta til prosessoren virker ganske "umulig". Se på Installation Movie her

Eg ser at den plastikk tingen skal vere under hovedkortet, men på hovedkortet er det allerede en aliminium ting der. Den må av pga den passer ikke til Zalman, men den er skikkelig godt "limt" fast. Noen som skjønner? Sitter fast :(

Lenke til kommentar

hehe, okey. Ser at det ikke er mange som skjønner. Eg kan legge til litt bilder så blir det lettere:

Her ser dere den aluminium tingen bakpå hovedkortet (markert det med rødt), den skal erstattes med en av Zalman sine. Dere ser hvordan på Installation Movie her

hovedkortbakpaa9ce.jpg

 

Her ser dere hvor vifta skal plasseres (over CPU'en selvfølgelig). Det blå er ein plastikk ting som skal skrues vekk og erstattes med en Zalman sin plastikk ting. Og det røde er 2 hol der du putter in skruene og andre ting:

tingen1du.jpg

Bildene er henta frå google, så derfor er ikke CPU'en på og slikt. Den aluminium tingen sitter veldig godt fast, ser mest ut som den er limt. Får ikke til å skru den av :( Noen som vet hvordan man tar den av?

Vi fant det aldri ut, så derfor tok vi bare på den vifta som fulgte med til prosessoren. Men det hadde vert greit om vi fikk vite hvordan, så kanskje eg tar den på en gang :)

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okey, nå er pc'en bygd opp + installert Windows XP :) Imponerende ytelse! :!: Men eg har et problem. Etter at eg installerte driveren til Asus, så fekk eg denne meldinga hver oppstart:

 

"NVIDIA systemflagget rapporterer at det NVIDIA-drevne skjermkortet ikke får nok strøm.

 

For å beskytte maskinvaren mot eventuell skade eller mot at systemet låser seg, har den grafiske prossesoren redusert ytelsen til et nivå som tillater forstatt forsvarlig drift."

 

Så trykker eg på feilsøk og får denne meldingen:

 

"For å avhjelpe problemet, bør du forsikre deg om at NVIDIA-skjermkortet i systemet har den ekstra strømledningen tilkoblet. Denne tilkoblingen er nødvendig, og systemet kan bli skadet hvis den ikke er på plass. Du finner fullstendig inspeksjonsinstrukser i brukerhåndboken. Strømforsyningen i maskinen må også kunne forsyne nok strøm til å drive alle eksterne enheter som er tilkoblet, i tillegg til denne ekstra tilkoblingen."

 

Hvilken kabel er det eg mangler? :hmm:

 

Detter er kablene eg har bestilt med til MIST 500W:

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35173

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35242

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35182

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35194

Lenke til kommentar

det var jo fine bilder :no:

 

Men det ser ikke ut som du har koblet strøm til skjermkortet!?!?

 

Fungerer det nå?

 

Rydd inni maskinen din, slik at du får bedre luftstrøm og lavere temperaturer.

 

BTW: Du gadd ikke innstallere den nye cpu kjølern?

 

 

Til deg som sa du ikke har prøvd Asus A8N SLI sitt innebygde lydkort. Jeg har kortet og er veldig fornøyd med lyden. Lyden er myyye finere på denne enn på en annen maskin jeg har i huset..!

Lenke til kommentar
BTW: Du gadd ikke innstallere den nye cpu kjølern?

Nei, fekk det ikke til. Se postene nevnt tidligere.

har du pci-e kabel?

Nei. Har kun dei kablene som eg nevnte tidlegere.

Vanskelig å se noe utfra de bildene... Men er du sikker på at den er i? Den skal inni her:

 

post-60305-1150847130_thumb.jpg

Nå skjønner eg hva er problemet er :) Eg bestilte kun 1 av Denne, den trenger eg visst 2 av. Correct?

Kan noen gi meg et oppsett som viser alle kablene eg trenger, bare gi meg varenummeret til Netshop. Så ser eg hva eg har, og mangler, så bestiller eg. Håper at ingen skade har skjedd med noen kort i maskinen pga manglende kabler, eller?

Lenke til kommentar
BTW: Du gadd ikke innstallere den nye cpu kjølern?

Nei, fekk det ikke til. Se postene nevnt tidligere.

har du pci-e kabel?

Nei. Har kun dei kablene som eg nevnte tidlegere.

Vanskelig å se noe utfra de bildene... Men er du sikker på at den er i? Den skal inni her:

 

post-60305-1150847130_thumb.jpg

Nå skjønner eg hva er problemet er :) Eg bestilte kun 1 av Denne, den trenger eg visst 2 av. Correct?

Kan noen gi meg et oppsett som viser alle kablene eg trenger, bare gi meg varenummeret til Netshop. Så ser eg hva eg har, og mangler, så bestiller eg. Håper at ingen skade har skjedd med noen kort i maskinen pga manglende kabler, eller?

6351011[/snapback]

 

 

Strømforsyningen du har bestilt skal ha den kebeln som du skal plugge i på skjermkortet. Du har sett over alle ledige strømkabler??

Lenke til kommentar

Disse kablene er tilkoblet nå:

 

14rc4.jpg

Kabel, strømforsyning, 20/24 pin, 40cm (Har kun 1 av denne)

 

26di.jpg

Kabel, strømforsyning, S-ATA,2 kontakter (Har kun 1 av denne)

 

36pp.jpg

Kabel, strømforsyning, Drev, 3 kontakter (Har kun 1 av denne)

 

47on.jpg

Kabel, strømforsyning, P4 (4 pin), (Har kun 1 av denne)

 

58vk.jpg

MIST 500W, ATX 2.2, strømforsyning :)

Lenke til kommentar

åja! Kabelen følger med i Skjermkort pakken ja, trudde dere mente at det skulle vere med en extra ledning i strømforsyningspakken! Da er problemet fikset! :!: Sjekket pakken og der låg den! :) takk alexkl! Og takk til dere andre :)

 

Men hvor skal eg feste dette på strømforsyninga?

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar

Der ser du, det er ofte beste og se etter litt i bruksanvisninga!

 

Min historie var ihvertfall: Det fulgte med en såkallt ''skjermkabel'' eller strømkabel til skjermkort. Jeg prøvde, men den hadde en leder for mye.. Da tenkte jeg til jeg ble grønn og fant fram den som var i pakka.

Og vips så fungerte alt..

 

Denne bare plugger du i skjermkortet(du ser fint hvem av dem som skal i skjermkortet) og så putter du den andre enden i en molex kontakt!

 

Vedlagt bilde er en molex kontakt(eneste bilde jeg hadde)

post-90696-1150895659_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Yes! nå kommer ikke den meldingen lenger, så da er alt i skjønneste orden. har installert Empire Earth I & II, Battlefield 2, GTA San Andreas, Age Of Mythology Expansion, Age Of Empires II Expansion & III, Dink Smallwood, Ice Age 2 The Meltdown, Nintendo 64, Supernintendo, Jnes, Red Faction, Command & Conquer The First Decade (alle C&C spilla), Counter-Strike, Condition Zero, Half-Life 2 og til slutt og ikke minst, Elma! :!:

 

Ingen av spilla lagger! :) Er strålende førnøyd! Koster tross alt 18 000kr ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...