Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei. Eg skal kjøpe en ny pc/bygge en ny pc blir det vel. Har sett på Anbefalinger -> "Spilleren" her og det såg veldig fristende ut. Har gjort en liten forandring på varene:

** AMD Athlon 64 3700+

** Antec Super LanBoy

** Asus A8N32-SLI Deluxe

** Asus Extreme N7900GT

** Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024)

** Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

** Nec ND-3550

** Razer Copperhead

** Seagate Barracuda 7200.9 300GB

** Zalman CNPS7700-AlCu

har tatt vekk Strømforsyning, musematte og tastatur. Har heller velgt:

** MIST 500W - Strømforsyning

** Microsoft Digital Media PRO Keyboard, USB, PS/2, Zoom - Tastatur

* musematte har eg

Eg valgte skjermen som var på anbefalinger under Mellomklasse:

** ViewSonic VX924 (3ms)

Skjerm, Strømforsyning, Tastatur og Nettverkskort er allerede sendt og levert. Det andre som er igjen står på venting (SHG.no) i over en uke pga. mangler noen varer på lager. Kan avbryte det innen den tida viss eg må.

har tenkt å spille spill med stortitlene som Battlefield 2, og større.

Noen ting eg bør forandre på? har sett en del dårlige kommentarer på SHG, men eg satser å kjøpe derifra pga. prisen! :thumbup:

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er kansje best idag, men ikke i morgen, ALLE spillene som blir lansert vil være dualcore støttet, samt x2 3800+ er en meget overklokkingsvennlig prosessor. Har en kompis med en slik prosessor, den kjører stabilt på 2,6Ghz m luftkjøling (Ikke stock kjøler) Dualcore er verdt de ekstra kronene.

Du kan kjøpe box, den har ikke kjøler, noe du har valgt å kjøpe separat (Zalman)

EDIT: Mente BULK, ikke BOX. (Bulk er uten kjøler)

Endret av Medion
Lenke til kommentar

Eg fekk en melding fra SHG:

"Vi sendte din ordre herifra i går men det ble oppdaget feil labling på Seagate harddiskene våre, altså ved en feiltakelse ble det sendt IDE ATA disk istede for SATA300 disk. Jeg ser at den du egentlig bestilte ikke er på lager, vi har derimot Maxtor 300GB SATA300 disk inne på lager, varenummer 420554, skal jeg sende en stk slik som erstattning?"

Maxtor 300GB SATA300

Spesifikasjoner

NOK 861,00

Antal GB - 300 GB

SATA (Seriel ATA) - 7 Pins SATA (IDE kontakt)

- 15 Pins SATA (Strømtilkobling)

Omdreininger Pr. Minutt - 7200 RPM

Overførelseshastighet - 300 MB/sek (SATAII-300)

Bulk eller Retail - Bulk

Buffer Størrelse (Cache) - 16 MB

Fluid Teknologi - Maxtor Fluid Dynamic Bearing Motors

Bøt eg ta den harddisken?

Lenke til kommentar
Eg fekk en melding fra SHG:

"Vi sendte din ordre herifra i går men det ble oppdaget feil labling på Seagate harddiskene våre, altså ved en feiltakelse ble det sendt IDE ATA disk istede for SATA300 disk. Jeg ser at den du egentlig bestilte ikke er på lager, vi har derimot Maxtor 300GB SATA300 disk inne på lager, varenummer 420554, skal jeg sende en stk slik som erstattning?"

Maxtor 300GB SATA300

Spesifikasjoner

NOK 861,00

Antal GB                                                -  300 GB

SATA (Seriel ATA)                                  - 7 Pins SATA (IDE kontakt)

-  15 Pins SATA (Strømtilkobling)

Omdreininger Pr. Minutt                            - 7200 RPM

Overførelseshastighet                              - 300 MB/sek (SATAII-300)

Bulk eller Retail                                      - Bulk

Buffer Størrelse (Cache)                          - 16 MB

Fluid Teknologi                                        - Maxtor Fluid Dynamic Bearing Motors

Bøt eg ta den harddisken?

6168818[/snapback]

det er mange delte svar på valg av harddisk. På testen her på hardware kom den ikke bra ut, den bråket en del, var treg osv. Personlig ville jeg ikke tatt den.Jeg ville heller tatt en seagate(som du valgte) eller en samsung. De er jeg veldig fornøyde med. Har WD også men liker ikke den veldig godt, har prøvd maxtor også-men ikke i lengden, men jeg likte den ikke...

Det er dit valg, men jeg ville ikke sagt ja..

Lenke til kommentar

okey, nå ligger varene i posten, med feil harddisk :( , og eg har tenkt litt. Siden harddisken ikke blir sendt før 9. juni, så vil eg heller at posten skal sende pakken tilbake, så ringer eg til shg og sier at dei trenger ikke å sende harddisken.

Grunnen er at eg heller vil ha dette oppstettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=28875

står "X2" på prosessoren for Dual-Core støttet?

Skjerm, strømforsyning, tastatur og nettkort har eg allerede så dere kan bare ta minus det. Denne gangen bestiller eg fra Netshop! :)

Er denne "Spilleren" ok? :cool:

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar

Og når det gjelder lydkort ville jeg satsa på et sånt. Har aldri vært borti et integrert lydkort som er i nærheten av å levere lyden som x-fi serien gjør.(Skal legges til at jeg ikke har prøvd lyden på A8N32SLI da men)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...