Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med å sende mail etter bytte av bredbåndslevrandør


Anbefalte innlegg

har nettopp byttet fra telenor adsl til bluecom.

problemet er at jeg kan motta mail, men ikke sende mail. får denne feilmeldingen:

 

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was XXXXXXXXXXXXXXX.com'. Subject 'Re: XXXXXXXXXXXXX Account: 'mail.online.no', Server: 'mail.online.no', Protocol: SMTP, Server Response: '553 <[email protected]>... We do not relay', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 553, Error Number: 0x800CCC79

 

er det noen som vet hva jeg må endre på for å fÅ det til å virke?

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-10-05 15:35 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-10-05 17:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sende epost med Telenor Online må du vere tilkopla eit av deira nummer.

Dette er vel for å sperre for spamarar trur eg.

Mottak av epost er ikkje avhengig av dette.

 

Her er svaret eg fekk frå Telenor:

 

For å kunne sende epost med Telenors server kreves det at du også er

koblet til Telenors IP-nett. Det vil med andre ord si at dersom

du for eksempel sitter på et lokalt nettverk med forbindelse til

internett gjennom en annen leverandør, kobler deg til internett via

skole eller en annen institusjon/leverandør, vil du ikke få sendt ut

epost fra vår epostserver (men du vil allikevel kunne motta).

 

Skal du sende ut epost må du derfor sette inn den utgående (SMTP)

epostserveren til den aktuelle leverandøren i epostprogrammet ditt.

Ta kontakt med din leverandør for å få denne serveren.

 

--

Med vennlig hilsen,

Erik Fjeldheim

Telenor Plus, Kundeservice

Lenke til kommentar

Ett kjapt søk på bluecom.no ga følgende resultat:

 

Innkommende mailserver (POP3): mail.bluecom.no

Utgående mailserver (SMTP): mail.bluecom.no eller smtp.bluecom.no

News-server (NNTP): news.bluecom.no

 

Primary DNS: 217.118.32.12

Secondary DNS: 217.118.32.13

Default Gateway: 217.118.32.2(ved ip-adresse i range'en 217.118.32.0-255 og 217.118.33.0-255).

Default Gateway: 217.118.40.1(ved ip-adresse i range'en 217.118.40.0-255).

Default Gateway: 217.118.44.1(ved ip-adresse i range'en 217.118.44.0-255).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...