Gå til innhold

7900GTX i 3840x1024 format?

Anbefalte innlegg

skal ha en matrox triplehead og dette skjermkortet

XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3 XXX, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 700/1800Mhz

og bruke det på 3 x 19" ere på oppløsning 3840x1024 hvordan blir fps'en på BF2 og source?

noen som vet? ca.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette lurer jeg også på... du kan vel ikke få brukt trippelhead'en fra matrox sammen med grafikk-kraften fra Geforce kortet så langt jeg vet.

Det er mulig du kan få til 3 skjermer til spill om du har et SLI-oppsett dog. Har ikke researchet så mye på det.

-Stigma

EDIT: uansett, for å svare på spørsmålet ditt: I den oppløsningen der så bør du ikke forvente noen voldsom bra framerate. Selv en rimelig oppegående maskin drar ikke Battlefield2 med fulle detaljer på 1920x1200 mer enn det det bør gå liksom. Du vil ha 170% så mange pixler. Da vil det nok utvilsomt ikke bli en tilfredstillende framerate i mer krevende spill nei. Du må nok sansynligivs ha en SLI-løsning for å dra en slik oppløsning tilfredstillende, eller i det minste vente på G80 og R600.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Noen får si fra om jeg tar feil, men du kan vel ikke få ett helt bilde (3840x1024) over tre skjermer med et 7900GTX.

Det kan du derimot med Matrox, men det egner seg ikke til spilling og vil hakke noe helt vilt.

6093282[/snapback]

Ja, det var det jeg også mente. Ikke nok ut-porter fra skjermkortet rett og slett. Men mulig du kan gjøre noe sånt om du har et SLI-oppsett.

-Stigma

Lenke til kommentar

Men man kan bruke to grafikkort i en maskin samtidig mener jeg. Da velger du bare å bruke video adapter #2 (7900) når du skal konfigurere DX/spillene, og adapter #1 til alt annet (Matrox).

Dette funket hvertfall i gamledager :)

Men kan ikke f.eks to 7900GT eller 7600GT i SLI kjøre trippeloppsett?

I så fall hadde jo det vært det aller beste!

Endret av skag1
Lenke til kommentar

den oppløsningen blir neeesten like høy som dell sin 30"

2560x1600=4,096mp

3840x1024=3.932mp

så finner du oppsett som klarer seg greit på dell sin 30" så går det marginalt bedre på dette oppsettet.

kan ikke skjønne at matrox splitteren ikke skal fungere på nvidia og andre da det eneste den gjør er vel å splitte bildet i tre deler?

problemet er vel om spill støtter den oppløsningen?

Lenke til kommentar

Åja! Tror jeg skjønner hva den Matrox-tingen gjør da, dersom det er slik som du eXa sier. Har feber nå, så ting går litt.. tregt der oppe. :)

Om det følger med et program til Matrox-tingen som tillater 3840x1024 i Windows skal det jo ikke være noe problem. Matrox sier jo selv at den boksen er for trippeloppsett, så hadde jo vært überteit å selge en slik boks dersom den sliter med 3 x 1280x1024.. :shrug:

Om den bare splitter det analoge signalet på Dsub'en opp i 3, og ruter hver bit til hver sin skjerm, vil jeg tro den boksen ikke vil ha noe effekt på FPS. Da er det jo 7900-kortet ditt det kommer an på hvor fort det klarer å tegne dersom du får kjørt spill i 3840x1024.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...