el_cash Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Har en D-Link DGL-4300 med siste firmware (ver. 1.6) hvor jeg sliter med å komme gjennom med VPN-oppkobling. Ser i loggen på routeren at det er den som sperrer, kommer opp noe slikt, lett redigert: IPSec ALG rejected packet from 192.168.0.xxx:1554 to 153.xxx.x.xxx:500 (skiftet ut litt av ipadressene med x) Det som imidlertid er problemet, er at jeg rett og slett ikke finner ut hvor jeg kan konfigurere åpning for VPN på denne routeren! Har vært igjennom alle menyer, men finner ikke noe relevant - noen som har fått til å åpne for VPN på denne? Bruker forøvrig Nortel Contivity VPN Client, uten at dette burde ha noe å si for resultatet. *** En helt annen irritasjon er den siste store oppdateringen fra Microsoft, som gjør at jeg må klikke "OK" hver gang jeg går inn på en meny på routeren, siden den er satt opp med ActiveX. Hver gang jeg klikker på noe får jeg opp en msgbox som sier: Click to run an ActiveX control on this webpage Her må jeg altså klikke ok for å komme videre. Men hvordan i ... blir jeg kvitt denne for evig og alltid? Er utrolig irriterende å få opp den boksen hver gang jeg skal justere noe på routeren! Håper noen kan hjelpe meg - på forhånd takk for hjelp og tips! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Forsøk med kun PPTP . Gå inn i "Application Level Gateway (ALG) Configurations" og sett IPSeC disabled. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Takker, syar2003! Var faktisk ikke verre enn å huke bort IPSeC! Men, da gjenstår problemet med "Click to run an ActiveX control on this webpage" som kommer hver gang jeg åpner en ny "side" på routeren. Noen løsning på dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Bra det funket da .. Vedrørende activeX: I IE tools-security-trusted sites legg url en til ruteren inn i sites/zones .(ta bort kun https) . Deretter kan du med custom sjekke/endre at active x content behandling er enabled uten prompting. Eller du kan legge urlen inn under local intranet for å gjøre samme tilpasning til activex behandling. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Men, da gjenstår problemet med "Click to run an ActiveX control on this webpage" som kommer hver gang jeg åpner en ny "side" på routeren. Noen løsning på dette?Denne burde fikse ditt problem: http://www.microsoft.com/downloads/details...3E-3400ABF1D731 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå