muffe Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Min bestefar (som ikke har peiling på datamaskiner i det hele tatt) vurderer å anskaffe bredbånd og en bærbar PC. Han skal da ha trådløst nettverk, og trenger en router. Problemet er at han ikke vil kunne rette opp i eventuelle problemer selv, så routeren må være dønn stabil og kunne stå på i lange perioder (måneder) uten at den krasjer. WPA/WPA2-kryptering er også absolutt påkrevd, da dette nettverket vil bli satt opp midt i et sentrum med mange potensielle snyltere. Huset hans er gammelt og stort med mange etasjer, og telefonlinjen kommer inn i kjelleren, så den aktuelle routeren må ha god rekkevidde også. Det vil bli en datakyndig som setter opp nettverket. Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei, Prøvde selv forskjellige rutere for ett års tid siden da min gamle 3Com gikk adundas. Selv endte jeg opp med en Belkin som jeg er utrolig fornøyd med - etter ett år har den enda ikke krasja en eneste gang Boksen som krever restart er faktisk ADSL boksen min (skjer ca. annenhver måned) mens Belkin bare går og går. Jeg husker ikke modellnavnet på Belkin boksen min men den er kjøpt på Elkjøp som selger disse. Modellen over min er av typen MIMO og dersom du da også har Belkin trådløst kort i PC får du ekstra god rekkevidde. Selv holder min (vanlige) trådløse Belkin lenge siden jeg kun trenger den i en etasje og her dekker den alle rom (avstander max 20 meter med vegger mellom). Tipset er i alle fall: gå på elkjøp, prøv noen Belkin bokser og sjekk ut - du kan jo alltids bytte disse igjen dersom de ikke yter som du vil. muthe€ Lenke til kommentar
muffe Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Takker for svar. Til opplysning skal denne routeren kun brukes mot en Apple iBook G4, med Apple trådløst nettverkskort. Det er altså ikke aktuelt å bruke noe annet trådløst kort enn dette mot routeren. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Selv bruker vi en Linksys WRT54GS (Firmware Version : v4.70.6, ikke oppgradert enda) og er strålende fornøyd med denne. Denne modellen er kanskje gammel, men hele serien skal være meget bra. I forhold til vår gamle D-link 614+ er den en drøm, dog måtte det en firmwareoppgradering til for å få den helt på topp. Den kræsjer aldri, de eneste gangene vi restarter den, er når vi må restarte adsl-modemet. Det er selvfølgelig ikke nødvendig, men gjør det av gammel vane (dette pga. den gamle d-linken). Lenke til kommentar
muffe Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, jeg har lurt litt på en WRT-54GL selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå