Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Share skriver i WinXP

Anbefalte innlegg

Jeg har to splitter nye PCer i huset, som jeg har bygget selv, og sittet opp i nettverk. Jeg klarer share dokumenter, musik, bilder osv., men klarer forstar ikke hvordan man installerer en skriver.

Har XP Profesional.

Et til lite problem, som du sikkert har forstatt har jeg ett problem med tastaturet. Klarer ikke a skriver ae, oe og aa. Jeg klarer heller ikke a skrive alfakroell pa vanlige maaten. Lurer p[ om det kan v're at jeg har stilt inn tastaturet p[ engelsk. Det er norsk tastatur. Vet noen om hvordan jeg kan forandre dette spoersmaa;stegn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den maskinen som skriveren er innstalert, Start/settings/Printer and faxes høyreklikk på skriveren og vel "sharing" Hak av for å dele skriveren.

På andre pc´r i nettverket går du inn på Start/settings/Printer and faxes trykk på "add printer" Søk etter printer i nettverk. Da bør du finne skriveren hvis resten av nettverket ditt fungerer. Hvis du kjører forskjellige OS, må du kanskje instalere en annen driver på PC2.

På det andre spørsmålet ligger nok feilen i det du tror selv. Gå inn på Start/settings/Control panel/Regional and >Language setting. Sett spåkene til norsk.

lykke til

Athlon XP 1600+

MSI K7T PRO2

MSI Geforce 4 460 64 MB DDR Ram

512 MB DDR Apacer PC2100

Chieftec kabinett 340 W PS

2 x 80 GB Western Digital

Plextor 24x40x10 Cd brenner

Pioneer 106s DVD spiller

http://www.cyprez.no

[ Denne Melding var redigert av: Cyprez på 2002-10-05 13:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...