Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett på bærbar sluttet plutselig å funke

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et litt sprøtt problem...

Kjøpte meg ny bærbar idag, og satt fornøyd og konfigurerte den. Hentet noen programmet fra nettet, og alt var på stell. (Det er et internt broadcom kort)

Men etter reboot finner den plutselig ikke det trådløse nettet. Alle drivere ser fine ut, men selv om jeg står en meter fra routeren, finner den ikkeno. Min stasjonære og min samboers laptop fungerer fint, så det må være et lokalt problem på den nye bærbare. Gikk på nettet og fant nye drivere til broadcom kortet, men det var akkurat likt.

Etter endel irritasjon installerer jeg driverne til et trådløst pcmcia-kort som jeg vet fungerer, og prøver dette, men den finner fremdeles ikke nett. (en meter fra router).

Det ble installasjon av litt forskjellige programmer, men jeg tror det siste programmet jeg installerte før reboot var TweakUI. Det jeg lurer på er om jeg kan av avinstallert noen windows-service eller lignende, som trengs for å kjøre wifi? Isåfall, vet noen hva de heter?

Eller er det noe annet jeg har oversett her? Er ganske fastkjørt, så andre ideer mottas gjerne! :)

(Som en siste utvei kan jeg reinstallere windows, men jeg har brukt endel timer på å få den slik jeg vil ha den, så det hadde vært greit å slippe dette)

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laptopper pleier å ha en knapp for å slå av og på trådløst (dette for å spare strøm). Det er gjene en blå led som fortelelr at det trådløse kortet er aktivt. Sjekk dette.

Hvis dette ikke hjelper (mange dyktige folk som har gått fem på her) må du se i enhetsbehandling om det er merket av noe (rødt/gult ved nettverkskortet. Forsøk også med ipconfig i et kommandovindu. Se hvilke adresser du får. Har du en 169-adresse får din maskin ikke ip-adresse fra router. Prøv også ipconfig /release og ipconfig renew.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...