tintin77 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Heisann Jeg vil ha noen tips om følgende: Trenger en skikkelig stabilt Socket 939 hovedkort Dette er viktig: Stabilitet, ytelse og lavt støynivå.. Mindre viktig: Sli Får man dårligere ytelse med innebygget skjermkort, eller utgjør det ikke så mye.. Det skal ikke brukes til spilling.... Hovedkortet må matche denne prosessoren meget bra: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Vil disse kortene være et bra valg: ABIT AN8-32X,nForce4 SLI X16,Socket-939 ASUS A8R32-MVP Deluxe Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Begge de hk'ene der er kjent for å være stabile. Begge to har vel, så vidt jeg kan huske, passiv kjøling, så der vil det bli lite støy. Ta det kortet med de tilkoblingene du trenger, så blir det nok bra! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hva legger du i stabilt? Nforce4 har endel smårusk i seg, og tror ikke disse bordene er noe unntak, om du vil at alt du finner på garantert skal fungere, så er jeg desverre redd du muligens kan bli skuffet. Men om du bare vil at det skal gå fint med mer eller mindre standard oppsett, uten noe tull, så går det helt sikkert fint (kanskje med unntakk av disse checksum-feilene på nforce-firewallen). AtW Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 De tre nforce 4 korta jeg har erfaring med:DFI Lanparty NF4 SLI-D Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra Har bare gode erfaringer med disse kortene.Har ikke hatt et eneste "feilslag" noen gang.De har også vært overklokket. Det mest støysvake av de,er Asus kortet med passiv kjøling.Chipset vifta på DFI kortet kan du kanskje høre hvis godviljen er der ...På MSI kortet er det enkelt å justere ned farten på vifta gjennom core center,et program som følger med kortet. Hadde kjøpt Asus kortet uten å nøle hadde jeg vært deg,selv om jeg bruker DFI p.g.a. oc egenskapene. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Jeg har allerede ett Nforce 4 hovedkort fra Gigabyte men jeg tror det er noe mystisk med det dessverre.. Problemer var nok muligens noe med det ene skruhullet Med stabilt så mener jeg hovedsaklig funker når det skal.. Skal ikke overklokkes, veldig lite spilling, mest programmering Endret 16. mai 2006 av tintin77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå