Gå til innhold

Bærbar pc til spill, helst under 15k forslag?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt råd, min gamle stasjonære maskin synger på siste verset her jeg sitter.. Tenkte å gå i anskaffelse av en bærbar, siden det er mer praktisk for meg..

Spiller noe, ikke sinnsykt mye.. Den bør hvertfall kunne kjøre de fleste spill greit, har satt et tak på pris på 15k. Men ser gjerne at jeg kan finne en litt billigere enn det, nede kanskje i 10k.

har sett litt på denne;

http://www.psdata.no/ps.asp?it=121853&mlevel=180202

hva synes dere, bør jeg bare gå for denne. Eller har noen noe andre billigere alternativ.. :hmm:

Bruks områder

Spilling--- hovedsaklig strategi(civ IV, AoEIII o.l.), bf2, fm. :w00t:

Surfing på nett. :w00t:

MS office bruk.

Film, og musikk avspilling

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha dataen en stund tror jeg ikke bærbar lønner seg, deler er vanskeligere å få tak i, oftest mindre ytelse for pengene, og det er vanskelig å skifte delene.

Varme kan også evt være ett problem under tyngre spill, og bærbare er ikke de mest kjølige av seg.

Har selv både stasjonære og bærbare dataer, den bærbare bruker jeg ytterst lite, helst om jeg skal sitte en annen plass eller evt ha med meg skolearbeid.

Om du ikke har noe ekstremt behov for å ta med deg datamaskinen rundt ville jeg mye heller satset på en stasjoner data, mer ytelse og bedre oppgraderingsmuligheter.

/Kandalf

Lenke til kommentar

Vanskelig det her.. :hmm: Sitter å tenker litt på shuttle pc.. pga av størrelsen..

Men må si at jeg lener meg litt mot en bærbar siden det passer best i min situasjon nå.. kan jo være at jeg bestemmer meg for å kjøpe en stasjonær litt senere, når den bærbare begynner å bli sliten.. ;)

Jeg synes hvertfall at når jeg skal kjøpe en bærbar så bør den kunne kjøre de spillene som er på markedet per dags dato greit... Er vel heller ikke den mest avanserte gameren, spiller jo for det meste strategi når jeg spiller... :)

Men takk for et flott innlegg kandalf :w00t:

Lenke til kommentar

Har selv 2 stasjonære, en shuttle, og en bærbar, må si jeg liker shuttelen godt, veldig kompakt, du kan få litt plassproblemer med de "heftige" skjermkortene men ettersom du skal spille strategi spill regner jegm ed at en shuttle skulle ha plass til det du trenger.

Shuttle:

+ Liten og kompakt

+stilig design

+lett å ha med seg

-Litt tricky å sette sammen

-litt dårlig kjøling, men dette er ikke noe problem

-kan bare ha en HDD, max 2 om du kutter ut diskett stasjonen

Selv spiller jeg bare på den "vanlige" stasjonære dataen min, prøvde bærbar på lan en gang (skjermkort på stasjonær røyk den dagen jeg skulle ut ofc), endte opp med CS på 1/4 av skjermen, tror ikke bærbare er like spillevenlige og i det hele tatt hendige som en stasjonær ;)

EDIT: Denne og Denne er jo eksempler på kraftige bærbare, men ettersom om kjølingen i bærbar er begrenset til veldig få vifter regner jeg med at du vil få en del støy fra disse to viftene ettersom at det er kraftige komponenter som nok vil generere en del varme som står i :)

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Okei.. Takk.. Har sett litt på dell'en, men synes dem er litt for dyr.. :hmm:

Men hvis jeg går litt ned på kravene til spilling og sånn, tenker da på bærbar, har du noen forslag til en grei bærbar som kanskje kan brukes til f.eks. football manger, civ IV, trenger ikke kunne kjøre framtidens spill. +surfing på nett og office arbeid.. Så litt på Asus A6Ja. men ser jo gjerne at den kan bli rimeligere.. nede i 10k. Og bør man ikke ha en 17" skjerm, eller har dette lite å si??

Tenker nå at jeg heller kan gå ned i pris, og spare noen tusenlapper, som jeg kan bruke til å bygge en skikkelig shuttle, når kreditten har bygd seg opp igjen.. :)

Takk for all hjelpen hittil.. :w00t:

Endret av D@de
Lenke til kommentar

Asus A6Jm har skjermkort så det holder, minne og processor kraft er det heller ikke mangel på...

Du kan godt rykke en god del ned i pris å kutte ut den doble kjernen, tviler på at du kjører så masse programmer på likt på en bærbar at det er nødvendig.

Denne¨har ett x700 som skal duge til dagens spill, i alle fall til fotball manager og andre strategispill, her blir heller minne ett problem, kjører selv med 1,5 gb ram...

17" skjerm er strengt tatt ikke nødvendig, når du har en 17" så begynner ordet bærbar å bli litt drøyt.

17" er tunge, som regel er det bare monster deler i og greia er ikke så veldig bærbar lenger, hensikten med disse maskinene er vel for folk som skal på lan eller må ha med seg en kraftpakke for å jobbe, dette kan være fordel for tunge rendringer osv...

Ville heller gått ned til 15" eller mindre, kommer helt ann på hvordan du vil bruke pc'en...?

eller skal du ha den med deg?

det mest praktiske er vel egentlig 12", liten og lett, og passe med kraft, når du spiller vil du kanskje savne en litt større skjerm, men til skriving og kotorarbeid er 12" mer enn nok, da tar du ikke hele skolesekken/kofferten med en pc som har 40x mer kraft enn det du trenger til spillet eller tekst dokumentet ditt, tror også ryggen din vil takke deg :tease:

Edit: men på 12" er det såklart kontor og tekst som står sentralt, så skjermkortene er som regel veldig svake....

Mvh

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...