Gå til innhold

Mulig å bytte CPU i ThinkPad T23?

Anbefalte innlegg

Går det an å bytte CPU i IBM/Lenovo ThinkPad T23 og fortsatt ha en fungerende PC etterpå?

Tusen takk for svar :)

Edit: Vet dere isåfall hvilken sokkel som brukes og hvordan man gjør dette (tenker mest på plassering, men den er ikke videre brukervennlig selv når man vet hvor man skal grave)?

Endret av morra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det an å bytte CPU i IBM/Lenovo ThinkPad T23 og fortsatt ha en fungerende PC etterpå?

Tusen takk for svar :)

Edit: Vet dere isåfall hvilken sokkel som brukes og hvordan man gjør dette (tenker mest på plassering, men den er ikke videre brukervennlig selv når man vet hvor man skal grave)?

6091766[/snapback]

Ja du kan bytte cpu men vilken sokkel vet jeg ikke, men generelt så kan man bytte cpu i bærbare...

NB- Kontakt levrandør for utfyldene opplysninger.

Lenke til kommentar

På Lenovos sider står det man må ha en gyldig garanti for å stille spm. til dem, noe den ikke er...

Vet ikke hvem ellers jeg skulle kontakte

PCen har jeg fått da den har blitt for gammel for en bedrift.

Lenke til kommentar
På Lenovos sider står det man må ha en gyldig garanti for å stille spm. til dem, noe den ikke er...

Vet ikke hvem ellers jeg skulle kontakte

PCen har jeg fått da den har blitt for gammel for en bedrift.

6093118[/snapback]

Kjør cpuZ så finner du ut hva slags cpu som sitter i..å kontakte ibm kan du bare glemme.de sier kun at ibm ikke støtter oppgradering av cpu..vær oppmerksom på om det er en bedrifts pc å det er lagt inn supervisor password..å du ikke har det...da kan du sitte i baret..opplevde selv det..all hardware fjerning oppgradering clear cmos osv trigger security chipen til å be om passorde..

Ellers finnes manualer for demontering av maskinen hos www.ibm.com enkel å greit forklart..

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en formatering på PCen etter at bedriften hadde PCen. Har jeg da slettet dette passordet hvis jeg hadde det?

6093291[/snapback]

Nei om du titter litt i bios under system password så finner du ut om det er passord på den ..ser ut som om det sitter en pentium 3 i boksen din...kan være vanskelig å få tak i de kanskje...men ang hva slags hastighet hovedkortet støtter er verre å finne ut annet enn å prøve seg frem...

Så om du ikke har tilgang på en del cpu er så ..anbefaler jeg deg å trøste deg med den du har jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Du får nok ikke oppgradert den så lett nei. Jeg husker ikke helt hvor P3M sluttet, men det var ikke spesielt mye over 1,13 som du har. Maks hastigheten på Tualatin på skrivebordet var såvidt jeg husker på 1,4 GHz. Pentium M har svært mange likheter med P3M i Tualatinkjernen og ytelsen er forholdsvis lik på de samme klokkehastighetene.

P3 prosessoren du har bruker en socket 370, mens man i dag bruker 479 til de nye Core Duo, og en såvidt anderledes socket til Pentium M som har like mange pinner.

Lenke til kommentar

Hvor mye har disse nesten 0,3 GHz å si for ytelsen?

Jeg fant nemlig 1,4 GHz utgaven på eBay.

Er det evt. andre muligheter for å oppgradere CPU? Finnes det f.eks. en adapter som kan gjøre jobben?

Edit: Eller er det mulig å benytte en VIA C3-prosessor, denne f.eks.? (hvordan er denne i forhold?)

Edit2:

FC-PGA processors fit into Socket 370 or Socket 478 motherboard sockets.

Betyr dette at de (FCPGA-CPUer) passer i enten Socket 370 eller Socket 478, eller betyr det at de passer i begge?

Endret av morra
Lenke til kommentar

De du fant på nett er utgavene for skrivebordsmaskiner og ikke bærbare og passer dermed ikke den bærbare du har.

Om du har tenkt å bruke en C3 prosessor må biosen støtte det. Jeg har ikke tro på at maskinen din støtter den. En C3 prosessor vil i tillegg være tregere enn den du allerede har.

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt mulig med andre prosessorer enn P3 Tualatin? Isåfall er det vel kanskje ikke verdt bryet med å finne en 1,4 GHz CPU da forskjellen ikke er den største (hvor mye tror du den har å si?) og den jeg har ennå fungerer?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...