trtrtr Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 bra tråd, jommen godt vi har torbjørn her ellers hadde vi alle krabbet rundt i søla med våre hello world programmer.. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 bra tråd, jommen godt vi har torbjørn her ellers hadde vi alle krabbet rundt i søla med våre hello world programmer.. 6314961[/snapback] Right you are! Utrolig greit å bare kan spørre, og samtidig få svar! Bare synd perl forumet blir litt lite brukt. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Kjører på med spørsmål jeg om samme emnet Alt fungerer greit, men tror hele systemet mitt er temmelig usikkert, og samtidig upraktisk. Jeg har ingen grei måte å sjekke hvem som er logget inn, så ting blir litt vanskelig her. Akkurat nå består session fila av dette: $session->param('logget_inn',1); Jeg sjekker om en person er logget inn, og hvis den finner logget_inn=1, så kommer du inn overalt. Nå lurer jeg litt på hvordan jeg kan legge mer informasjon inn i session. Kanskje en sifferkode som gjør at jeg kan gjenkjenne hvem som er logget inn. F.eks. logget_inn=1, kode=17674038505340922058 og så legger jeg den koden inn i både session og databasen når en person fyller inn riktig brukernavn og passord. Kan noe sånt funke? Prosjektet jeg jobber med er ikke så veldig viktig, men hadde vært å kult å få til det bra, til en viss grad. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 denne koden har du allerede, den finner du i $session->id() Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 denne koden har du allerede, den finner du i $session->id() 6535140[/snapback] Men jeg kan ikke finne den bare ved å printe ut $session->id(), kan jeg? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 hva trenger du å "finne" den for? du har den i $session->id(), les perldoc, eller bare se hva du har der, så blir det innlysende. du trengte en unik kode for hver session, ikke sant? Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Det er vel en unik kode jeg trenger ja. En som kan identifisere den innloggede. Står det noe om sessions og bruk av dette i perldoc? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 perldoc CGI::Session men for flate svingende, $session->id() er en slik id, hva er det som er uklart? Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 perldoc CGI::Session men for flate svingende, $session->id() er en slik id, hva er det som er uklart? 6541949[/snapback] Beklager min uvitenhet, men jeg har minimal kunnskap på dette området, og synes rett og slett det er litt vanskelig å fortså. Jeg har lest gjennom en del i perldoc for CGI::Session, og har fikset nå slik at jeg kan sende brukerinformasjon via sessions, noe som gjør ting enklere for min del. Problemet med $session->id() er at jeg ikke vet hvordan jeg skal bruke det. Hvis jeg printer det ut, så blir det noe slik: CGI::Session=HASH(0x85066d0)->id() Og da blir det vanskelig å legge dette i en database. Beklager, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Høyst sannsynlig er dette soleklart og enkelt for deg, men slik er da ikke situasjonen for meg. Har prøvd å finne ut mer om session id i perldoc, men det stod ikke bruksområde og heller ingen eksempler som kan hjelpe meg, derfor må jeg spørre her. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) ah, så det er bruk av objekter og metoder som er uklart. slik: print $session->id() ikke "$session->id()" Endret 23. juli 2006 av Torbjørn Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 evt $sessionid = $session->id() # hvis du trenger å mellomlagre denne i en variabel Lenke til kommentar
saivert Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Digresjon. I C så bruke -> for indirekt member access og . for direct member access. MyClass *class; class->MyMember; MyClass class; class.MyMember; ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå