Gå til innhold

Lage nettsted, trenger innspill

Anbefalte innlegg

Heisann!.

Jeg går rundt med planer om å lage et nettsted. Har forstått det slik at .no domener krever et organisasjonsnummer. Gjør .com også det?.

Jeg kommer til å ha et diskusjonsforum med database, mulighet for streaming av små filmsnutter og gjerne plass hvor brukere kan legge inn bilder o.l.

Det jeg trenger hjelp til er å finne en webhotell leverandør og et diskusjonsforum som er relativt enkelt å sette opp. Kravet til webhotellet blir først og fremst mulighet for lagringsplass da det nok vil bli en del bilder, innlegg og filmsnutter.

Finnes det noen slike "ferdige" løsninger der ute som man bare kan modifisere etter ønske?.

på forhånd takk!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.com-domener trenger ikke organisasjonsnummer, slikt kan du registrere helt uavhengig av privatperson eller bedrift.

Min personlige favoritt av hoster, etter å ha prøvd en del, er servetheworld. Billig, stabilt og veldig enkelt brukergrensesnitt!

De har i tillegg enkelt oppsett for phpBB-forum, den mest utbredte forumløsningen, som også er et av de beste forumsystemene. En annen fordel er at det er gratis, og lett å tilpasse designmessig.

Håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Utan å ha prøvd dette, så ser eg at b-ones største pakke er ganske stor. Den er vel bra?

6092587[/snapback]

Ja, den er grei på papiret i forhold til pris, men den er ikke like stabil som servetheworld, og har ikke i nærheten av samme brukergrensesnitt.

Er ikke sikkert brukergrensesnitt er en av faktorene alle vurderer, men for en som ikke er 100% komfortabel med serversiden av websiden (undertegnede ;) ), er dette gull verdt!

Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelp!. Setter pris på det.

Brukervennlighet er absolutt noe jeg setter høyt. Skal sjekke ut leverandørene som nevnes her.  :thumbup:

6093062[/snapback]

Bare koselig! Velger du servetheworld, pm meg før du bestiller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...