Gå til innhold

Rogue i instancer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagger rogue: BS/Evis spamming, Feint når du kan, vanish når du tar aggro på bosser.

 

Sword: SS/Hemo/Evis spam + SnD , og blade flurry & adrenaline rush når de er klar eller evt spar de opp til bosser.

 

Usikker på SnD/combat build med daggers, så der skal jeg ikke uttale meg.

 

og hva skjedde med å prøve seg fram? :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Plz, S'n'D er like bra med daggers - S'n'D er eneste skillen som scaler med gear, evisc == 0.

6091343[/snapback]

Hmpf, SnD er vel neppe like effektivt på dagger rogues (som vanligvis ikke har dual wield spec) som det er på sword rogues (som vanligvis har dual wield spec). 50% mer dmg på offhand hjelper en god del på SnD, og i tillegg har man vel ofte også imp. SnD.

 

Dagger-rogues i min guild kjører vel Backstab/Evisc (med cold blod på cooldown), og de gjør veldig mye dps (klarer fint å henge med combat rogues som kjører swords/SnD). Kan hende de kjører SnD om de har igjen combo points etter evisc (fra Ruthlessness).

 

Hva burde jeg bruke som rogue i instancer? SS og evis hele tiden eller? Eller backstab og slice and dice eller kidney shot?

 

Tenkte mest på zg, mc, bwl og onyxia osv.

6090950[/snapback]

SS/Evisc... nei. (Når du spammer SS har du vanligvis swords/maces, og da er du gjerne combat speccet for å gjøre mest mulig dmg PvE. Da lønner det seg å kjøre SS/SnD, og fyre av en evisc om du ikke trenger å refreshe SnD enda).

BS/SnD/KS... nei. (BS/SnD funker vel bra om du har speccet dual wield osv, men mister en del effektivitet om ikke. KS er vel rimelig unyttig i de fleste instancer, men funker bra på noen mobs i ZG. Resten er vel immune til stun. Den vanligste kombinasjonen for daggers er vel spamme BS og avslutte med CB-Evisc, evt fylle på med SnD med kombo pointet fra Ruthlessness).

Endret av Pug
Lenke til kommentar
PvE dagger utføres med en combat-dagger build, og innebærer i høyeste grad DW spec.

 

Det er +30% autoattack DPS uansett build, det er sikkert.

6091911[/snapback]

Er et fåtall av dagger rogues i guilden min som har invistert mye i combat.

Lenke til kommentar
Da bør dem tweake litt på builden, siden Combat er mest effektiv i PvE :)

 

17-20 poeng i assassination holder i massevis til PvE, stappe litt i combat for DW spec, dagger spec og imp. BS, og opportunity i subtlety.

6091949[/snapback]

Ja vet, men mange av de er også rimelig aktive i PvP :p

 

Han ene er speccet 21/8/22, og han ligger nesten alltid på top av dmg metret... Det synes jeg er ganske utrolig. Og nei, resten av guilden suger ikke på DPS, det er rett og slett han som gjør utrolig bra DPS, till tross for at han er speccet for PvP. Viser egentlig at det spiller større rolle hvor mye innsats/fokus du har gjennom et raid, i forhold til build.

Lenke til kommentar

Her er hva jeg gjør, ligger på top3 (hvis jeg gidder) er dagger build, 31/8/12:

 

BS BS BS BS BS BS BS BS BS BS BS BS, helt til jeg får 5cp. Tar da og slenger på 1 SnD. Så BS BS BS BS BS BS til SnD går ut da slenger jeg på en ny en, når SnD ikke er borte tar jeg evis.

 

Og slik fortsetter det. tar jeg aggro er det vanish, eller evasion og ss :) (gjelder kun zg :p )

Lenke til kommentar
Dagger rogue: BS/Evis spamming, Feint når du kan, vanish når du tar aggro på bosser.

 

6091043[/snapback]

rofl? er idè vanishe før du tar aggro.

 

Hmpf, SnD er vel neppe like effektivt på dagger rogues (som vanligvis ikke har dual wield spec) som det er på sword rogues (som vanligvis har dual wield spec). 50% mer dmg på offhand hjelper en god del på SnD, og i tillegg har man vel ofte også imp. SnD.

 

Om man er combat dagger har man DW spec allt annet vil være idioti. Jeg kniver alltid med 2-3 andre rogues i guilden som kjører Sverd og to av dem har full bloodfang - (CTS+maladath og han andre har TF+Ancient Qiraj Ripper)

 

-

 

Mith seriøst om han er speccet 21/8/22 og topper dps'n er det noe seriøst galt med resten av dere.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Brutti: og hva gjør du da hvis du puller aggro på en boss? wiper raidet? Vanish bør spares til boss fights, har man 5/8 BF får man også 25% mere threat reduction på feint.

 

Eksempelvis på Vaelstraz, hvor man faktisk kan wipe raide ved å ta aggro som rogue.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Brutti: og hva gjør du da hvis du puller aggro på en boss? wiper raidet? Vanish bør spares til boss fights, har man 5/8 BF får man også 25% mere threat reduction på feint.

6092946[/snapback]

 

Jeg vanisher før jeg tar aggro, og sånt ser man rimelig lett KTM ftw.

6092953[/snapback]

 

KTM = Threat meter?

Lenke til kommentar

Vel.. Sword>dagger imo

 

Alten min har rendsverda å overall blått gear (NS gloves untak), en gang var jeg på andreplass på dmg lista hele MC, ganske utrolig ettersom vi har flust med locks, mager, rogues og hunters som har full epicgear. Swordrogue owns pve, "sucks" the pvp.

Lenke til kommentar
Vel.. Sword>dagger imo

 

Alten min har rendsverda å overall blått gear (NS gloves untak), en gang var jeg på andreplass på dmg lista hele MC, ganske utrolig ettersom vi har flust med locks, mager, rogues og hunters som har full epicgear. Swordrogue owns pve, "sucks" the pvp.

6092987[/snapback]

 

Eller, så slacka de. MC er jo se-på-tv-instancen om alle har epics :wee:

Lenke til kommentar
Hmpf, SnD er vel neppe like effektivt på dagger rogues (som vanligvis ikke har dual wield spec) som det er på sword rogues (som vanligvis har dual wield spec). 50% mer dmg på offhand hjelper en god del på SnD, og i tillegg har man vel ofte også imp. SnD.

 

Om man er combat dagger har man DW spec allt annet vil være idioti. Jeg kniver alltid med 2-3 andre rogues i guilden som kjører Sverd og to av dem har full bloodfang - (CTS+maladath og han andre har TF+Ancient Qiraj Ripper)

 

-

 

Mith seriøst om han er speccet 21/8/22 og topper dps'n er det noe seriøst galt med resten av dere.

6092871[/snapback]

Hmpf :) Kan hende det var fordi han var den eneste med 2x greie daggere akkurat da (Perdition's + CHT), men det er likevel merkelig da. Han klarte fint å holde følge med resten, og kom gjerne over mange på damage metret på f.eks. Ebonroc (som er en laaaang fight). Jeg som combat rogue da (31/20) med VisKag og Brut Blade klarte ikke å gjøre mer damage enn han, vi lå nesten helt likt gjennom hele kampen. Nå skal det vel sies at han kanskje hadde minimalt bedre gear, men ikke så mye at det skal ha så stor innvirkning. Jeg tror ikke jeg gjorde noe galt selv heller, holdt SnD oppe gjennom hele fighten, brukte evisc når jeg ikke trengte å refreshe SnD, og brukte Adrenaline Rush / Blade Flurry på cooldown.

 

Guilden vår har jo tatt Nefarian, der kreves det en god del DPS i phase 1, så kan vel ikke skylde på at hele guildens DPS suger balle heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...