akristina92 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei. Er det noen andre band som spiller musikk i samme type som Rhapsody? I så fall, hvilke? Takker for svar! Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Symphony X, Secret Sphere, Luca Turilli (soloskiva til sjefen i Rhapsody), Lana Lane... Trur det er samme møkka. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Nja, Dragonforce er vel noe lignende. Men herre kong Sverre for noen cheesy tekster! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Symphony X. Symphony X, Secret Sphere, Luca Turilli (soloskiva til sjefen i Rhapsody), Lana Lane... Trur det er samme møkka. 6091716[/snapback] Utenom Symphony X som i motsetning til de andre ikke er møkk. Endret 14. mai 2006 av TLZ Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Hammerfall kan jo liggne litt. Foresten Absolute Power Metal - The Definitive Collection 2004 er så absolutt og anbefalle Endret 13. mai 2006 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Man kan vel trygt si at det er ytterst få som framfører slik musikk med den elegansen og det ultra-harry uttrykket som Rhapsody har. Kan ikke komme på noen andre som kjører full symfonipakke i samme sjanger sånn i farta. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg henger meg på SirMaximus her. Det er vanskelig å finne noe som ligner på Rhapsody. Symphony X er bra musikk, men ikke på langt nær harry nok til å kunne sammenlignes med Rhapsody. Jeg tar det for gitt at du kjenner til Luca Turilli. Utenom det kan kanskje noen av disse passe litt: - Hammerfall - Dragonforce - Battlelore - Dragonland Dette er egentlig mest målt i harry-faktor. Skal jeg gi noen personlige anbefalinger på musikk som faller litt i samme sjanger, må det bli: - Pagan's Mind - Circus Maximus - Symphony X - Kamelot - Edguy (Hellfire Club og nyere) - Helloween - Evergrey - Iced Earth - Nocturnal Rites Noen av disse går også litt over i andre sjangre. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Dark Moor er vel tildels i samme gata som Rhapsody. Jeg synes egentlig Manowar ikke er så ulikt, selv om det ikke er symfonisk. Den siste skiva til Angra (Temle of Shadows) er ganske symfonisk-episk. Dreamtale er litt samme stil. Freedom Call er harry-happy powermetal. Wuthering Heights er litt tyngre, episk powermetal. Luca Turilli har faktisk gitt ut tre soloskiver; King of The Nordic Twilight, Prophet of The Last Eclipse, og The Infinite Wonders of Creation (herre mann for noen grusomme albumtitler). Dessuten kommer Luca Turilli's Dreamquest med en skive 12. juni Endret 14. mai 2006 av kakk Lenke til kommentar
CSM Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Blir overrasket over å at dere sammenligner Symphony X med Rhapsody... er jo ikke i nærheten av likt engang! Å blande ett teknisk prog metal band med superpompøse harry Rhapsody blir veldig drøyt. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 jeg syntes også det var ganske rart, men jeg gadd ikke skrive noe om det. Greit nok at Symphony X gjerne har episke låter og tildels symfonisk preg på enkelte låter, men der slutter også likhetene i mine ører. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Du kunne kanskje sjekke ut Blind Guardian - A Night At The Opera, den har vel en anelse emd symfonisk preg over seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Sjekk ut Thy Majestie Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Nja, Dragonforce er vel noe lignende. Men herre kong Sverre for noen cheesy tekster! 6091772[/snapback] Dragonforce er diggbart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå