Gå til innhold

Hjelp til valg av mobile prosessorer. V6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser bra ut. Oversiktlig og fint!

Du kunne ikke lagt ut en ytelsesliste som viser hva de yter i forhold til hverandre (kanskje vanskelig å oppdrive)?

Nyttig link btw: http://www.notebookcheck.net/Notebook-Proc...date.129.0.html

6130303[/snapback]

Skal prøve, det er litt vanskelig å finne kilder, så linken den var bra, takk! Skal se hva jeg får til videre, men kan jo lage en "skala" hvor prossesorene blir listet nedover med forskjellige farger for ulik ytelse.

Edit: Er nå lagt til, med ulik farge for ulik ytelse.

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar

Jeg tok meg friheten til å skrive om og rette litt små grammatiske feil. Bruk etter eget ønske. Kjempebra jobb hittil.

Jeg sletter innholdet i dette innlegget så snart du har bestemt deg for om du vil bruke det eller ikke.

edit: Ser ut til at du har tatt kvelden, og det gjør jeg også nå, så jeg sender teksten i en PM så får du gjøre som du ønsker med den :)

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Jeg tok meg friheten til å skrive om og rette litt små grammatiske feil. Bruk etter eget ønske. Kjempebra jobb hittil.

Jeg sletter innholdet i dette innlegget så snart du har bestemt deg for om du vil bruke det eller ikke.

edit: Ser ut til at du har tatt kvelden, og det gjør jeg også nå, så jeg sender teksten i en PM så får du gjøre som du ønsker med den :)

6130734[/snapback]

Har nå skifta de ut, takk for rettinga :D

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell mellom Intel og AMD prosessorene? Regner med Centrino prosessorene er mer stillegående enn AMD sine, er det ellers stor forskjell i effektbruk?

Skal kjøpe meg bærbar i løpet av sommeren, og lurer på om jeg burde vente på Intels dobbeltkjernede 64 mb prosessor eller bare kjøre på med AMD sin?

Lenke til kommentar

nå har jeg skjønt at det er noe som heter intel core solo. hvordan passer det inni det hele?? kan ikke så mye jeg, skjønner dere :)

edit: og hvorfor kom det farge på det der?? :|

Endret av Elisaeb
Lenke til kommentar
nå har jeg skjønt at det er noe som heter intel core solo. hvordan passer det inni det hele?? kan ikke så mye jeg, skjønner dere :)

edit: og hvorfor kom det farge på det der?? :|

6133927[/snapback]

Farge for uli ytelse, står detaljert beskrivelse.

Lenke til kommentar
okei, takk... men uansett, hva er core solo i forhold til alt det andre dere nevner?

6138292[/snapback]

Solo = Enkel | Duo = Dobbel

Forskjell: Core Duo har to kjerner mens Core Solo opererer med kun én kjerne.

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar

Mener at også core duo er verdig rød fargekode...

angående stillegående prosessorer: lyden av en prosessor som jobber er vanligvis så lav at du ikke merker forskjellen :p lyden når maskina jobber hardt kommer fra vifta som kjøler ned prosessoren, dermed er stillegående knyttet til både hvor mye varme prosessoren utvikler, og typen vifte som produsenten har satt inn.

Når det gjelder effektforbruk er det i hvertfall slik at Turion bruker mindre effekt enn Pentium M (bortsett fra ULV-utgaven av Pentium M) - hvordan dette ligger an mellom Core Duo og Turion X2 er uvisst ennå.

Lenke til kommentar
Intel Core Duo: (Laveste best)

Vis/Skjul den skjulte teksten!

T2600 (2.16 GHz, 31 W)

T2500 (2.00 GHz, 31 W)

T2400 (1,83 GHz, 31 W)

T2300 (1,66 GHz, 31 W)

L2400 LV (1,66 GHz, 15 W)

L2300 LV (1,50 GHz, 15 W)

Er det bare meg eller går det oppned? :p

Lenke til kommentar

T2600 (2.16 GHz, 31 W)

T2500 (2.00 GHz, 31 W)

T2400 (1,83 GHz, 31 W)

T2300 (1,66 GHz, 31 W)

6143412[/snapback]

Oops, liten feil gitt :yes: Skal rettes :p

Lenke til kommentar

T2600 (2.16 GHz, 31 W)

T2500 (2.00 GHz, 31 W)

T2400 (1,83 GHz, 31 W)

T2300 (1,66 GHz, 31 W)

6143412[/snapback]

Fiksa!

Lenke til kommentar

joda, så begynner jeg igjen da vettu. men vil man ha svar så må man også spørre. vet ikke hvorfor jeg er så opphengt i dette med core solo, men ;)

men hvordan vil en core solo være i forhold til en core duo eller en pentium m? håper noen kan svare meg, da jeg har brukt atskillig hjerneaktivitet på dette de siste dagene ;) på forhånd takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...