Gå til innhold

Xbox 360 kontrollen finner ikke boxa :(


SCV

Anbefalte innlegg

EDIT:

Les nederst på siden!

 

 

 

 

Jeg har fått meg xbox 360 og har spilt ca 6 timer med Oblivion og syns det er veldig gøy :D men her i stad skulle jeg skru på greia, jeg trykte på xbox guide knappen, men ingenting skjedde :thumbdown: den står bare og blinker (kontrollen) og trykke på desse signal knappene på boxa og på kontrollen funker heller ikke. Dem finner hverandre, men kontrollen fortsetter bare og blinke :( ja, jeg har skiftet baterier både 1 og 2 ganger. Jeg har kastet mobilen et par meter unna og jeg her ingen kjøleskap i nærheten :p

 

Noen som aner hva jeg kan gjøre for og fikse dette?

Endret av SCV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kan si er at vi er flere som stresset før vi fant "teknikken" med å parre kontrolleren og Xbox360.

Jeg også hadde samme situasjon som deg. Alt funket med en gang, så litt senere fant ikke kontroller og Xbox360 hverandre.

Må bare be deg om å lese bruksanvisningen til Xbox360, helst den engelske versjonen, da jeg mener å huske at den norske ikke er helt presis og klar på metoden for å connecte controller og 360.

 

Skulle i utgangspunktet være så enkelt som at:

1. Kontrolleren skrus på med den store runde X-knappen i midten.

2. Konsollen skal også stå på.

3. Trykk et kjapt klikk på den lille connectknappen på selve Xbox360.

4. Trykk et kjapt klikk på den lille connectknappen på styrekontrolleren.

(Bitteliten knapp framme på controlleren som en ikke ser til vanlig).

 

Ringen på kontrolleren indikerer at den ikke har fått en fast spilleport.

Når Xbox360 og kontrolleren har fått kontakt, skal bare 1/4 av ringen lyse hos kontrolleren.

 

Hvis dette ikke går, kan du rett og slett ha fått en feil på kontroller eller Xbox360. Prøv for sikkerhets skyld med et helt nytt sett batterier, og å dra strømledningen til veggen ut i 10 sekunder, for å resette alt.

Lenke til kommentar

prøvde litt mer i natt, men det ble ingen opptur :p men kontrollen har kontakt, får når jeg trykker på xbox guide knappen når boxen er av slår den seg på, så der er signal. Og når den ringen på kontrollen står og blinker på fast spillerport greia så bare fortsetter den med det :/

Lenke til kommentar

Jeg gjorde dette for 5 min siden.

 

Jeg startet først boxen, ved å trykke på on/off på selve konsollen.

Slå på kontrolleren ved å trykke på "guide"-knappen.

Når boxen var startet, trykte jeg på den lille "signal" knappen.

Deretter trykte jeg på den lille signalknappen på kontrollen. (Ikke guideknappen, men den lille ved siden av hvor du stapper i lader)

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

her er jeg igjen! tilogmed med enda en nyinnkjøpt kontroll!

Hooka xboxen opp mot en hub som igjen går til internetmodemet. (har vert gjort før, og alt funka)

 

Men nå skjer det med begge kontrollene, lysene står bare og blinker og får ikke kontakt med xboxa.

 

Har prøvd begge connect knappen på xboxa og konsollen. Noen som har hatt noen lignende problemer? jeg begynner og bli seriøst forbanna her, Xboxen har blitt spilt på i undekant av 60 timer (ja, 60) og den andre kontrollen har blitt brukt ca 2 timer.

 

Har prøvd og skifte batterier, men ingen resultater. Jeg har også en slik battery pack, men fortsatt ingenting skjer.

 

Skal teste litt mer, men vist ingenting skjer så bør MS ha en forpult god forklaring og servere meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...