johnhah Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 jeg byttet hk og prosessor til ASRock 939SLI-ESATA2 Socket 939 AMD hk og amd athlon 64 3200+. datan ville starte, men det kom ikke noe bilde. Jeg har også kjøpt nytt skjermkort, et ASUS NT6600GT. Jeg prøvde å koble i fra alle strømkabler, og skjekka om det var noe galt med prosessor vifta, men den fikk jeg ikke av så jeg gav opp. Da villle ikke datan starte lenger. kan noen hjelpe meg? mvh john-hah Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Jeg installerer alltid operativ-systemet på nytt ved bytting av CPU/hovedkort. Tror det hadde vært en god ide i dette tilfellet. Endret 13. mai 2006 av CosmoK Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 problemet er bare at stømmen ikke vil starte, altså jeg får ikke formatert Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 har nå fått liv i datan men det kommer ikke noe bilde på skjermen, heller kan du ikke løse ut cd. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 har nå fått liv i datan men det kommer ikke noe bilde på skjermen, heller kan du ikke løse ut cd. Kan noen hjelpe meg? 6099621[/snapback] Du kan ha kortsluttet HK, har du satt på de ''greiene'' på hk plata før du satt på hk? Ellers kan du ha fått et defekt HK. Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) nei, jeg har ikke det, eneste jeg gjorde var faktisk å ikke bruke ATX-kontakten Endret 14. mai 2006 av johnhah Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 nei, jeg har ikke det, eneste jeg gjorde var faktisk å ikke bruke ATX-kontakten 6099673[/snapback] Du har koblet til Atx 20pins og Atx 4pins ? Har du montert skjermkort på riktig slot? Har kortet (skjerm) behov for strøm? Har du montert Ram på riktighvis. (dual skal du bruke samme farge slots) Koble fra alt av harddisk / Cdrom / floppy drivers. Du trenger dem ikke før du kan se at det går gjennom POST og at du får bilde. Og du har ikke fått CPU ut av S... når du prøvde å demontere vifta ? Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) nei, jeg har ikke det, eneste jeg gjorde var faktisk å ikke bruke ATX-kontakten 6099673[/snapback] Du har koblet til Atx 20pins og Atx 4pins ? Har du montert skjermkort på riktig slot? Har kortet (skjerm) behov for strøm? Har du montert Ram på riktighvis. (dual skal du bruke samme farge slots) Koble fra alt av harddisk / Cdrom / floppy drivers. Du trenger dem ikke før du kan se at det går gjennom POST og at du får bilde. Og du har ikke fått CPU ut av S... når du prøvde å demontere vifta ? 6099861[/snapback] jeg har koblet til 20 pins, men den vil ikke starte med atx 4 pins jeg har montert skjermkort på riktig slot ja skjerm har bare behov for strøm hvis jeg skal bruke SLI Og så var det en ting til, når jeg skulle ta av CPU-vifta hang cpuen i gjen under selv om den var festa med lås. Ingen av pinnene var bøyde Endret 14. mai 2006 av johnhah Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Men du skal ha både den 20pins og 4pins inne,tilkoblet, ikke sant? Jeg nevnte det med slot til skjermen fordi slot nr 2 (hvis du skal bruke SLI) må konfigureres med jumpers, så det betyr at den er ikke aktiv, eller ? Og får du plassert CPU riktig igjen med vifta og kjøler hengendes på da ? Kan hende at den sitter ikke riktig nå. Endret 14. mai 2006 av wiberos Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 fikk tatt cpu av vifta, og satt den på plass igjen. jeg skal ha 20 pins og 4 pins, men hvis jeg prøver å starte med 4 pins i skjer det ingenting. Lenke til kommentar
johnhah Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 ender opp med å returnere det. Takker for all hjelp -johnhah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå