Mojo Pin Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei. Jeg skal legge fram et prosjekt. En del av prosjektet er å forklare datmaskinens oppbyggning. Jeg veit hvordan datamaskinen er bygd opp, men klarer ikke å si det på en lettvin måte. Det må være på en måte som nybegynnere (folk som ikke har peiling i det hele tatt )kan forstå. Noen som kan hjelpe meg? mvh Fredrik Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Herregud, som jeg så den komme Endret 14. mai 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Et annet forslag kan være: http://computer.howstuffworks.com/ Der er det litt mer spesifikk informasjon om hver del av PC-en. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Et annet forslag kan være:http://computer.howstuffworks.com/ Der er det litt mer spesifikk informasjon om hver del av PC-en. 6099826[/snapback] Okei, thx Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hvis du hadde tatt deg tid til å søke på google, eller rett og slett kikket på den linken geir posta (som faktisk linker til en ferdigsøket googleside om "datamaskinens oppbygning"), så hadde du funnet mye selv. Tips: Ikke rull med øya før du sjekker alt Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 En ting jeg ikke skjønner er at disse som kommer med disse prosjektene hele tiden faktisk ofte går på skole for å lære om data, som IKT-driftfag og elektronikk osv. Og stort sett ingen klarer ikke å bruke google.no eller huske hva dem har lært på skolen. Er ikke for å være vrien, men liksom følg med i timen liksom Jeg hadde om hele dataen for hele 10. trinn på ungskolen og fikk enkelt 6 på avsluttende prosjekt.. På Vk1 elektronikk hadde jeg og en kompis om iptelefoni og dens funksjon og oppbygning. (Viste hele greia ved hjelp av en server og to cisco IP-telefoner) Og fikk enkelt 5, eneste grunnen til at vi ikke fikk 6 var fordi vi manglet mer elektronikk i den.. Men bruker man google.no finn man nok mange "ferdig" prosjekter osv Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Er ikke for å være vrien, men liksom følg med i timen liksom 6099915[/snapback] Nå vet jeg ikke noen ting om dette gjelder trådstarter, men den holdningen mange unge har til skole er at man ikke engasjerer seg fordi man er "pålagt" å følge med. Man skal liksom bare flyte med strømmen og være til stede. Så snart man begynner med ting på hobbybasis fordi man liker det så engasjerer man seg veldig mye mer og lærer veldig mye mer. Sånn sett burde IT-teknikere helst gått almennfag eller økonomi og hadd IT som hobby i stedet for å gå på IT-teknikerlinja. Endret 14. mai 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå