Gå til innhold

Kjøpte dvd på Spaceworld, ingen cd inni?

Anbefalte innlegg

Familien kjøpte en dvd (Narnia) på Spaceworld Megastore i Oslo for en god stund siden, rett etter at Narnia kom ut på dvd. Vi hadde ikke åpnet den før i dag, men når jeg åpnet den for å se på den oppdaget jeg at det manglet en cd! CD 1 var der ikke! Bare Bonus Discen. Mamma betalte med kontanter og har ikke spart på kviteringen.

Vi kommer jo selvfølgelig til å dra tilbake for å klage / be om ny, men siden vi ikke har kvitering tror dere det er sjanse for at de gir oss ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Familien kjøpte en dvd (Narnia) på Spaceworld Megastore i Oslo for en god stund siden, rett etter at Narnia kom ut på dvd. Vi hadde ikke åpnet den før i dag, men når jeg åpnet den for å se på den oppdaget jeg at det manglet en cd! CD 1 var der ikke! Bare Bonus Discen. Mamma betalte med kontanter og har ikke spart på kviteringen.

Vi kommer jo selvfølgelig til å dra tilbake for å klage / be om ny, men siden vi ikke har kvitering tror dere det er sjanse for at de gir oss ny?

6089693[/snapback]

nei.

Lenke til kommentar

Som nevnt over så er det en rimelig sjanse hvis de har hatt flere klager med akkurat samme feil/mangel. Hvis derimot deres er ett unikt tilfelle vil de nok ikke gi dere en ny da dere (i Spacewolrd sine øyne) like godt kan ha mistet/ødelagt den ene og så tenkt å spare litt penger ved å ta en hvit liten løgn. Sorry.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis jeg ikke hadde brutt forseglngen, hvordan kunne jeg da ha opddaget at det ikke var noen dvd-plate der inne?

6090462[/snapback]

Det har selvsagt ingenting å si hvis varen har mangel. I følge kjøpsloven har du rett på den varen som er reklamert for. Gå ned og snakk med dem, så får du nok ny disk.

Lenke til kommentar

Viss du kan sannsynliggjøre at varen er kjøpt i nettopp den butikken skal du per dagens lovverk ikke måtte henvise til noen form for skriftlig dokumentasjon, i dette tilfellet kvitering, dog det vil alltid være vanskelig å sannsynliggjøre det.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg kjøpte film på cdon engang (AvP), og når jeg fikk den mangla film dvden. Bare bonus som fulgte. Men jeg sendte bare mail til dem, og de sendte meg en ny film og en konvolutt som jeg sendte tilbake feilvaren. :thumbup: Så det er nok ikkeno

problem å få fiksa en ny film.

Lenke til kommentar

Hvis noen lurer så var mamma i butikken, der vi kjøtpe den, i dag og fikk ny dvd. Mannen bak disken hadde faktisk den disken som vi ikke hadde fått liggende i en skuff, i tilfelle de som manglet den skulle komme tilbake. Fikk en helt ny dvd, nytt cover osv. Siden de hadde gjort feilen da. Fin service, bortsett fra at en sånn feil skal aldri skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...