Gå til innhold

WTF, Google på nynorsk?

kremt

Anbefalte innlegg

Nynorsk er no dritt. Det er stygt å høre på og stygt å lese.

6095239[/snapback]

Det er faktisk skikkelig tøft, jeg bruker bokmål til vanlig, fikk 1 i nynorsk på GK, men å lese det på datamaskinen mellom andre vanlige datauttrykk er faktisk veldig morsomt.

6095258[/snapback]

At du ikke ser alvoret her er jo soleklart.

Dette er ett alvorlig problem og ikke noe morsomt.

Isåfall må vel dj ravi eller hva han kaller seg, være det mest artige for deg

på jord. Snakk om bedriten dårlig humor. Og ikke minst TØRR. Altså din humor.

Som en jomfru på 60 år som ikke vet hva kondomer er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingen grunn til å hate nynorsk. Urbanisering sørger for at språket sakte men sikkert forsvinner. Norge moderniseres, og Google på nynorsk er bevis på at språket ikke passer i den moderne verden.

6095510[/snapback]

Det er all grunn til å hate nynorsk. Jeg har bokmål som hovedmål, og jeg trenger ikke et norskspråk til som i tillegg er stygt.

Det andre du sa, ser jeg på som bullshit.

Lenke til kommentar
Nynorsk er no dritt. Det er stygt å høre på og stygt å lese.

6095239[/snapback]

Det er faktisk skikkelig tøft, jeg bruker bokmål til vanlig, fikk 1 i nynorsk på GK, men å lese det på datamaskinen mellom andre vanlige datauttrykk er faktisk veldig morsomt.

6095258[/snapback]

At du ikke ser alvoret her er jo soleklart.

Dette er ett alvorlig problem og ikke noe morsomt.

Isåfall må vel dj ravi eller hva han kaller seg, være det mest artige for deg

på jord. Snakk om bedriten dårlig humor. Og ikke minst TØRR. Altså din humor.

Som en jomfru på 60 år som ikke vet hva kondomer er.

6095538[/snapback]

OffT: Tørr humor er strålende

OnT: Hvor ligger det alvorlige problemet?

Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til å hate nynorsk. Urbanisering sørger for at språket sakte men sikkert forsvinner. Norge moderniseres, og Google på nynorsk er bevis på at språket ikke passer i den moderne verden.

6095510[/snapback]

Det er all grunn til å hate nynorsk. Jeg har bokmål som hovedmål, og jeg trenger ikke et norskspråk til som i tillegg er stygt.

Det andre du sa, ser jeg på som bullshit.

6095636[/snapback]

Det andre støtter det du sier. Forstod du det ikke, kanskje?

Lenke til kommentar
Nynorsk er et tvangsspråk som blir tredd nedover hodet på oss :mad:

6095360[/snapback]

Der traff du spikeren på hodet.

En kan fint ha nynorsk synes jeg som sin dialekt og tale.

Men det er nitrist å måtte tvinge barn til å ha to morsmål.

Jeg synes språk og skrift er fascinerende, men det får være måte på.

6095494[/snapback]

Fy for ein jævla sutregjeng altså, har du to morsmål fordi du må lære sidemål på skulen? Nei. Har du to morsmål fordi 25% av NRK sine programmer er teksta på nynorsk? Nei! Blir nynorsk tredd ned over hovudet ditt? Nei, du må lære det på skulen i saman med Ivar Aasen, tjukk L og skarre-R og vil på ingen måte skade ditt ordforråd, tvert imot vil du kanskje lære eitt og anna.

Til kremt: Kan du vennligst fortelje med kvar du får nynorsk tredd ned over hovudet? At du må lære litt på skulen gjeld ikkje.

Lenke til kommentar

zeph: Gjennomsnittet her på forumet når det gjelder rettskriving og gramatikk beviser at fokuset i norsktimene er helt feil. Vi har ingenting å tjene på å vite om Aasen og tjukk L hvis vi ikke klarer å skille spørreordene fra hverandre. Sidemål stjeler verdifulle timer fra de som ikke er så flink i hovedmålet, og det tjener ikke landet på.

Lenke til kommentar
Bokmål er faktisk ikke norsk, det er dansk.. Nynorsk er ekte norsk!

6104206[/snapback]

Nok et bevis på at barna ikke følger godt nok med i timen.

Kort oppsummert:

Bokmål var en fornorsking av det danske språket som ble snakket i byene, som gjennom mange forandringer har blitt til et helt annet språk enn dansk

Nynorsk var et nytt språk basert på visse dialekter i sør og vest, med innslag av norrønt hvor det passet.

Ingen av dem er mer norske, da bokmål var språket de norske snakket i byene, mens nynorsk stammer fra kun visse deler av Norge. Spør de som bor på østlandet eller nord for Trøndelag hva de synes om nynorsk og om det er ekte norsk, når kjære Ivar valgte å ignorere dem helt.

Lenke til kommentar

jeg kjører engelsk windows, engelsk opera, og norsk (bokmål) tegnsett. har fått nynorsk google i flere dager nå. har til og med prøvd å sette google til engelsk, men den resetter seg tilbake til nynorsk etter noen timer. utrolig irriterende!

Lenke til kommentar
Jeg vil si at nynorsk er mest norsk!

6104592[/snapback]

Piss..

6105631[/snapback]

Eigentleg ikkje. Bokmål er jo frå ein fornorska versjon av dansk, medan nynorsk stammar frå norske dialekter, utan nokon særleg påverknad frå den danske unionen, medan bokmål var sterkt påverka av dansk.

Lenke til kommentar

6104592[/snapback]

Piss..

6105631[/snapback]

Eigentleg ikkje. Bokmål er jo frå ein fornorska versjon av dansk, medan nynorsk stammar frå norske dialekter, utan nokon særleg påverknad frå den danske unionen, medan bokmål var sterkt påverka av dansk.

6105634[/snapback]

For det første: Selektiv innsamling.

For det andre: Urbanisering.

Lenke til kommentar

6104592[/snapback]

Piss..

6105631[/snapback]

6105634[/snapback]

Jeg nevner tidligere i tråden hvor begrenset denne innsamlingen var. Den ekskluderte dem Aasen ikke valgte å ha med i eksperimentet sitt, som nok er hovedgrunnen til at språket sliter med antall brukere. Når hele østlandet ikke blir inkludert, er det ikke rart at målformen ikke får noe særlig støtte.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...