Gå til innhold

WTF, Google på nynorsk?

kremt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det forstår eg veldig godt, men du som har bokmål som morsmål kan på ingen måte klage over påtvunget nynorsk i media, det blir for dumt.

6093612[/snapback]

Ja, å si at de blir påtvunget det gjennom meida, det er idiotisk. De eneste gangene jeg ser det er på enkelte NRK-programmer.

Lenke til kommentar

La meg få presisere at det er idiotisk å løage over at nynorsk blir påtvunget dere i noen få diverse programmer. Dere har det da faen meg så bra ellers. Dere får de fleste nyhetsopplesninger, artikler (og andre tekster) og ikke minst lærebøker på bokmål. Fy fader så jævla trangsynt det går ann å bli.

Selv jeg skjønner jo at de som har nynorsk som hovedmål har det mye værre. For dem er det jo svært lite som kommer på nynorsk. De får tekstingen på nrk2 på sitt mål, de får kanskje et par lærebøker på nynorsk, de får muligens også noen programmer på nynorsk. Så slutt å syt sånn.

Jeg har da ingenting imot nynorsk som forøvrig er det peneste målet/språket vi har ehr i landet. Diverse nynorske dialekter og ikke minst nynorsk som skriftspråk er mye penere og sterkere enn bokmål. Og så er jo bokmål en blanding av dansk, den tidligere borgerlige dialekt og kanskje litt norske dialekter.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Det har vært nynorsk som alternativ men i bl.a Opera er Nynorsk blitt standard :hm:

6089745[/snapback]

Ja, er nettopp dette som irriterer meg, har jo nettopp lagt inn Opera 9 Beta, og den er jo utrolig digg :D

6089760[/snapback]

Jeg innstallerte Ubuntu på nynorsk med vilje, kjempemorsomt å lese om trådlause nettverk og lignende..

Lenke til kommentar
La meg få presisere at det er idiotisk å løage over at nynorsk blir påtvunget dere i noen få diverse programmer. Dere har det da faen meg så bra ellers. Dere får de fleste nyhetsopplesninger, artikler (og andre tekster) og ikke minst lærebøker på bokmål. Fy fader så jævla trangsynt det går ann å bli.

6094042[/snapback]

Jeg klager ikke over det, ble bare litt overrasket over at Opera har bestemt at nynorsk skal være standard ;)

Hva er galt men disse to?

6094170[/snapback]

Er sikkert ikke noe galt med de, jeg bare synes de hørtes litt rare ut i forhold til orginalen (Beint Fram = I'm feeling lucky/Jeg prøver lykken) og Funnvindauga er nok rett men de burde ha funnet et annet ord for det spør du meg :)
Lenke til kommentar
Nynorsk er no dritt. Det er stygt å høre på og stygt å lese.

6095239[/snapback]

Det er faktisk skikkelig tøft, jeg bruker bokmål til vanlig, fikk 1 i nynorsk på GK, men å lese det på datamaskinen mellom andre vanlige datauttrykk er faktisk veldig morsomt.

Lenke til kommentar
Nynorsk er no dritt. Det er stygt å høre på og stygt å lese.

6095239[/snapback]

Det er faktisk skikkelig tøft, jeg bruker bokmål til vanlig, fikk 1 i nynorsk på GK, men å lese det på datamaskinen mellom andre vanlige datauttrykk er faktisk veldig morsomt.

6095258[/snapback]

Det er din mening, jeg hater nynorsk.

Lenke til kommentar
Nynorsk er et tvangsspråk som blir tredd nedover hodet på oss :mad:

6095360[/snapback]

Der traff du spikeren på hodet.

En kan fint ha nynorsk synes jeg som sin dialekt og tale.

Men det er nitrist å måtte tvinge barn til å ha to morsmål.

Får jeg barn skal de få velge selv, og vil de kun ha det ene

skal de fan ikke måtte gjennomgå den samme dritten som jeg og så mange andre

måtte.

Det ville vært mye mer kreativt om barn kunne begynne å lære et annet språk, f.eks

engelsk, spansk, fransk osv. i tiårs alderen, enn at de må gruble over

hvorfor de på død og liv skal ha kunne prate og skrive norsk på flest mulig måter.

Jeg synes språk og skrift er fascinerende, men det får være måte på.

Lenke til kommentar

Det ville vært mye mer kreativt om barn kunne begynne å lære et annet språk, f.eks

engelsk, spansk, fransk osv. i tiårs alderen, enn at de må gruble over

hvorfor de på død og liv skal ha kunne prate og skrive norsk på flest mulig måter.

6095494[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...