Gå til innhold

WTF, Google på nynorsk?

kremt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veven    Bilete    Grupper    Katalog   

6089486[/snapback]

Ah, hvor ille :no:

6089521[/snapback]

Jeg er ingen nynorsk-fan, jeg gikk selv over til bokmål noen år siden selv om jeg bor i "nynorskland". Men.... folk må da få lov til å ha nynork på ting hvis de ønsker det? Ingen som tvinger deg til å lese det. :roll:

Lenke til kommentar
Det har vært nynorsk som alternativ men i bl.a Opera er Nynorsk blitt standard :hm:

6089745[/snapback]

Jepp, er det ikkje fantastisk! :w00t:

Bare det som irriterer meg at det er satt som standard, det blir på en måte "tvunget" på en da ;)

6092541[/snapback]

Ja det er så synd i dykk...kva med oss som blir tvunget på bokmål over ALT? Aviser, TV, film, media generelt, internett?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Det er jo tross alt bokmål som er hovedspråket her i landet da :hm:

6092572[/snapback]

Bokmål blir kanskje nytta av den største andelen i landet, men nynorsk er eit offisielt skriftspråk på lik linje med bokmål, NRK er pålagt å ha 25% nynorsk i sine programmer som stort sett går ut på nynorsk teksting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Når jeg gikk på skolen, het det da "Sidemål"

Bokmål heiter sidemål på den skulen eg går på. Kvifor er du så imot nynorsk?

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Øyh, mobber dere nynorsk? :p

6092631[/snapback]

:tease:

Når jeg gikk på skolen, het det da "Sidemål" :roll:

6093015[/snapback]

Joda, 14/15 av landets fylker har nynorsk som sidemål, men ett har det som hovedmål, eller noe sånt. Det er vel Møre og Romsdal, tror jeg. Eller så var det mer lokalt.

Jeg synes nynorsk er gøy. Spesielt verdens-veven. :p

Lenke til kommentar

Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane og Hordaland har alle Nynorsk som hovedmål og Bokmål som sidemål. Eneste unntaket er vel Bergen og områdene rett utenfor, samt enkelte steder i alle fylkene(Ålesund og Molde?). Men det er altså tre fylker hvor Nynorsk er hovedmål.

Lenke til kommentar

Så gikk vi over fra topic og over på nynorsk diskutering.. :roll:

Jeg er ikke fan av nynorsk, spesielt ikke i skolen der man MÅ lære det, jeg kommer ikke til å bruke det, så kunne godt valgt bort all grammatikken, og bare lest. Men det er noen merkelige ord der, som agelaus :p Kan dere bokmål-folk gjette hva det er, UTEN at nynorsk-folk sier hva? :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Jepp, er det ikkje fantastisk! :w00t:

6092557[/snapback]

Nja, nynorsk er greit nok, men jeg tror Google burde fått oversatt det på nytt :hm: Er sinnsykt mange rare ord i oversettinga deres.

Øyh, mobber dere nynorsk? :p

6092631[/snapback]

Neeh, gjør vi da aldri :whistle:
Lenke til kommentar
Syns egentlig nynorsk blir litt påtvunget på mange måter, både på skolen og gjennom media.

Flere som føler det samme?

6093545[/snapback]

:wallbash:

Og bokmål blir ikkje påtvunget? Eg hadde klart meg heilt fint utan å lære bokmål på skulen som eg måtte lære, men må leve med at det meste i media er på bokmål, så kjem du og påstår at det er synd i dykk som blir påtvunget nynorsk? Eg blir litt oppgitt...

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så mye bokmål i media, er jo at de fleste i Norge har det som hovedmål.

Ingen kan forlange at aviser plutselig skal bli utgitt på nynorsk bare fordi det er noen få som foretrekker det.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...