IceXCool Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Ser vanligvis Windows XP Pro SP2 til godt over 3000Kr men så så jeg at de hadde en billig på Komplett, Er dette en full Windows på Bootbar CD? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303199 Produktbeskrivelse Microsoft Windows XP Professional w/SP2 - lisens og medier Operativsystem Microsoft Windows XP Professional SP2 Lisenstype Lisens og medier Antall lisenser 1 bruker Lisensprissetting OEM Språk Engelsk Media CD-ROM Spesifikasjoner Generelt Operativsystem Microsoft Windows XP Professional SP2 Språk Engelsk Operativsystem Lisenstype Lisens og medier Antall lisenser 1 bruker Lisensprissetting OEM Media CD-ROM Systemkrav Min. prosessortype Intel Pentium - 233 MHz Min. RAM-størrelse 64 MB Min. harddiskstørrelse 1.5 GB Perifere / grensesnittenheter Mus eller kompatibel enhet, CD-ROM, SVGA-skjerm Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Ja. Forskjellen er at det er en OEM versjon. dvs. intill nylig måtte du kjøpe "en essensiell del av en datamaskin" (ny mus til ~30kr kvalifiserte) for å kunne kjøpe det. Som regel er OEM lisenser bundet mot den maskinen de kjøpes med (tror jeg). Men ærlig talt, hvor mange er det som tenker over det? - MS burde bare være glade for at folk faktisk kjøper det originalt Det følger kanskje med en meget begrenset brukermanual i forhold til retail versjonen. (uvisst) Endret 12. mai 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 mangler bare boxen, sånn jeg ser det... Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Da er det jo kjøpelig og brukelig, har endel på bestillingslisten der nå så da går det en sånn i kurven Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Billigere denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304019 Hvem som helst får kjøpt den. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 taz - Jo, men det holder i massevis å legge inn EN windows for meg ihvertfall, det er ikke SÅ morsom å installere Win hehe. Men greit nok, en liten konkurrent har vel ikke skadet noen Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Billigste OEM xp home edition jeg har sett og som jeg kjøpte er til litt over 800 spenn..Og det er ikke oppgradering.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Scortech: forskjellener HOME vs PRO...den er betydelig for mange... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) taz - Jo, men det holder i massevis å legge inn EN windows for meg ihvertfall, det er ikke SÅ morsom å installere Win hehe. Men greit nok, en liten konkurrent har vel ikke skadet noen 6089610[/snapback] Du legger ikke inn mere enn 1 windows med oppgraderingen heller.. Innstaleres på samme måte som en fullversjon feks. på tom HD Eneste forskjellern er at du trenger å ha en eldre windows cd tilgjenglig som du får beskjed om å sette i under innstalasjonen. Dette er bare en sjekk på at du har en eldre windoz.Tar ca 10 sec. Så setter du XP PRO oppgradering cden i igjen. Har du en av disse CDene så kjøp oppgraderingen.. Microsoft Windows 2000 Professional Microsoft Windows XP Home Edition Microsoft Windows 98 Microsoft Windows 98 Second Edition Microsoft Windows Millenium Edition Microsoft Windows NT Workstation 4.0 Så du sparer over 500kr på at innstalasjonen tar 10-20 sec lenger p.g.a cdbytte Endret 12. mai 2006 av taz Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egenbygd PC. Nais for oss som bygger selv, å måtte slippe å kjøpe noe som helst med... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Scortech: forskjellener HOME vs PRO...den er betydelig for mange... Ja det er sant. men de fleste ekstra tingene som er i pro som ikke er i home bruker ikke folk flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå