Gå til innhold

Hvor stabil er Vista nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt XP og Vista side om side på laptopen min i lengre tid. For hver nye build bruker jeg XP mindre og mindre, og nå booter jeg nesten aldri opp XP mer.

Jeg har ikke så veldig mange programmer installert på laptopen, men synes Vista er stabilt nok for mitt bruk. Men det er beta, og funker ikke like bra på all hardware enda.

På min stasjonære hvor jeg har flere programmer installert har jeg ikke brukt Vista på en stund, for det er så mye pes å installere alle programmene hver gang en ny build kommer. Jeg har planer om å legge inn det meste på Vista når den endelige versjonen av Beta2 kommer, og se hvordan det går.

Mitt råd er å installere Vista Beta2 for de som er nysgjerrige på å prøve den, men installer den på egen partisjon så du kan gå tilbake til XP. Ikke tenk på å erstatte XP med Vista før den er ferdig. Det kommer du til å angre på.

Lenke til kommentar

Da Windows XP kom i Beta2 var den "klar til bruk". Dvs, såpass ferdig at det var helt uproblematisk å bruke den som hoved OS, noe jeg gjorde. Forskjellene mellom beta2 og RTM var minimale - hovedsaklig kun små design-forskjeller, som oppdatering av ikoner.

Håper jo selvsagt at Vista også blir brukbart nå, men har mine tvil ettersom Vista var en heller skral opplevelse i Februar...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...