Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en gang i verden var Hardware.no hardware.. vel, en film er i sin fysiske tilstand hardware men men...

6089921[/snapback]

Hardware.no er da hardware, vi har bare fått flere søsternettsteder som dekker andre emner. :)

Flotte anbefalinger. Jeg skal nok kjøpe Kiss, Kiss, Bang, Bang på DVD.

Lenke til kommentar

Hw.no blir på en måte for min del "portalen" eller hovedsida for netverket, det er hw.no jeg besøker flere ganger per dag, ikke alle søstersidene, selv om jeg synes det er mangt og mye interresant der også. Da synest jeg det bare er fint at hardware.no kan putte gode og interesante artikler fra søstersidene her, spre det gode budskap!:)

Lenke til kommentar

Merkelige greier, 2 helger på rad at dere anbefaler "virkelige" klassikere og ikke bare "wannabe" greier.. Alle 3 er greie anbefalinger, selvsagt er Gudfaren trilogien sikkert sett av de fleste over 25, de under har godt av æ lære litt om god filmhistorie.

Abefalingene deres begynner å ta seg opp, eneste jeg selvsagt kunne ønske var at dere kom med anbefalinger for virkelig filminteresserte, vi som har sett bortimot alt. Vi er ikke så mange, men det ville virkelig imponert om dere fant en klassiker som en "filmkjenner" ikke har fått med seg..

Lenke til kommentar

Dre@m_LOrd:

Det å finne en virkelig klassiker til dere som har sett nesten alt vil være tilnærmet umulig oppgave. Og grunnen til dette er at en klassiker først blir en klassiker når mange nok mennesker har sett filmen og likt den. Så hvis du ,som du påstår, har sett nesten alt vil nok du også ha sett alle klassikerne. Men jeg tror derimot at med den film kunnskapen du innehar vil kunne anbefale klassikere som ikke er fullt så kjente til resten av oss.

Lenke til kommentar
Abefalingene deres begynner å ta seg opp, eneste jeg selvsagt kunne ønske var at dere kom med anbefalinger for virkelig filminteresserte, vi som har sett bortimot alt.  Vi er ikke så mange, men det ville virkelig imponert om dere fant en klassiker som en "filmkjenner" ikke har fått med seg..

6099446[/snapback]

Den siste setningen blir en selvmotsigelse.

Svar på tiltale: Dr. Giggles (1992) \o/

Lenke til kommentar
Abefalingene deres begynner å ta seg opp, eneste jeg selvsagt kunne ønske var at dere kom med anbefalinger for virkelig filminteresserte, vi som har sett bortimot alt.  Vi er ikke så mange, men det ville virkelig imponert om dere fant en klassiker som en "filmkjenner" ikke har fått med seg..

6099446[/snapback]

Den siste setningen blir en selvmotsigelse.

Svar på tiltale: Dr. Giggles (1992) \o/

6102686[/snapback]

Er ikke en selvmotsigelse da det nesten er umulig å kunne se absolutt alle filmer i verden... Og du skal vite jeg har prøvd hardt.. :roll:

Uansett, definisjonen på en klassiker er at den har overlevd tidens test og kan være like aktuell som underholdning den dag i dag.

Det er mange sci-fi klassikere der ute som ikke holder mål teknisk men god underholdning er det. En film som ikke kan kalles en klassiker, men som var ganske så stor på den tiden den kom, "Howard the duck", morsom film da den kom ut, gammel nok til å være en klassiker, men filmen er/var rett og slett ikke god nok..

PS; Jeg personlig mener at ordet klassiker er blitt misbrukt og utvannet, dermed mister ordet sitt opprinnelige "trøkk".. Det er en av grunnene til at jeg kritiserer klassiker bruken på kulturo.no..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Klassisk: 2 mesterlig, mønstergyldig hans verker er for lengst blitt k-e / en k- kriminalroman / k- musikk / ren, harmonisk en k- profil / typisk et k- eksempel / rammende en k- bemerkning, replikk

Synes dette stemmer ganske godt overens med den definisjonen Kulturo gir seg i kast med.

Du kan jo forsåvidt sjekke ut disse filmene om du er misfornøyd med Kulturos anbefalinger (jeg skal dog være enig i at det er litt meningsløst å anbefale verdens kanskje mest kjente film:P).

Fitzcarraldo

Kind Hearts and Coronets

Le Salaire de la peur

Lenke til kommentar

Åhh, Fitzcarraldo, selveste Klaus Kinski jo. Kan jo likesågodt nevne Nosferatu da.

Jeg så Howard the Duck gjentatte ganger da jeg var liten.

Apropo klassikere innen sci-fi som kanskje har litt lunken kvalitet rent teknisk. David Lynchs Dune. En av de virkelige store klassikerene mener nå jeg.

Spaghettiwestern har heller ikke havnet på klassikerlista enda.. :whistle:

Lenke til kommentar
Åhh, Fitzcarraldo, selveste Klaus Kinski jo. Kan jo likesågodt nevne Nosferatu da.

6108293[/snapback]

Da må man selvsagt nevne at Platekompaniet har en spesialkampanje på noe de velger å kalle "Herzog&Kinski-collection" til 99,- per film. Alle filmene kommer i flotte pappcover med nydelig design.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...