Svein_Jarle Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg skriver bokmål uansett... Heh, husker da jeg blei kjent med bestevenninna mi. Før skreiv hu bare på dialekt, men nå, fire år seinere, skriver hun på bokmål til alle, for vi skreiv så mange smser at hun blei helt bokmål i hodet . Det er jeg litt stolt av Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 bruker en blanding mellom dialekt og sms språket... Nord-norsk FTW 6090691[/snapback] Du er en skam for alle oss normale, oppegående nordleninger. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) hehehe!..ja du bør være stolt når du får en person fra å skrive sms til å skrive bokmål:P personlig synest jeg dialekt er helt greit...men jeg synest sms er alt for 14is..det er greit når man skal sende en melding fra mobilen og bruke minst mulig bokstaver for og få skrevet mer..men når folk skriver det på msn og internett og sånt..det er for ille Endret 12. mai 2006 av xitto Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg har lagt meg til den vanen at jeg skriver bokmål (med unntak av noen "dialektsord", som f.eks. tælle og preke). SMS-språket er som tidligere nevnt uforståelig og patetisk. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) bra bra..bare kom med flere synspunker Endret 12. mai 2006 av xitto Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Heller dialekt enn SMS-språk. Eg skriv litt dialekt på SMS, men hovudsakleg prøver eg å halde meg til nynorsk. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) okay..et annet spørsmål som gjelder dette her litt. jeg ser at en del skriver at d prøver seg på nynorsken. kommer det til og bli mer brukt en bokmål om liten tid? skriv gjerne hvorfor du foretrekker nynorsk Endret 12. mai 2006 av xitto Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Morsmålet mitt er nynorsk, derfor foretrekker eg også å skrive nynorsk, men i dag er det så mykje bokmål i media og stort sett over alt at det blir ein salig blanding av nynorsk og bokmål. Ser fleire av mine kameratar som også er oppvaksen med nynorsk som skriv "jeg" og "ikke", blir like lei meg og oppgitt kvar gang. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) skjønner..jeg gjør en liten quiz her nå: -------------------------------------------- hvilket skrift språk foretrekker du? 1. sms 2. dialekt 3.bokmål 4.nynorsk (skriv gjerne hvorfor) (ps. denne quizen er også ført opp i trådens innledning) Endret 12. mai 2006 av xitto Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hvilket skriftspråk foretrekker jeg? 1. Bokmål - naturlig å skrive, slipper å tenke før man skal taste inn noe. 2. Dialekt - greit i enkelte sammenhenger, men kan også være vanskelig å forstå for andre. 3. Nynorsk - at jeg akkurat klarer en firer i nynorsk sier vel sitt. Ord med a-endelse går greit. 4. SMS - dumt og patetisk. Man skal ikke måtte tenke "Hmm, hvordan skal jeg forkorte det, tro?" når man skriver. Endret 12. mai 2006 av L@sse Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 nei jeg er helt enig med deg der..så du foretrekker bokmål helst? Lenke til kommentar
si_men Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) 1. Bokmål - Det er det jeg skriver til vanlig og det er det som faller meg mest naturlig å skrive. 2. Nynorsk - Selv om jeg hater nynorsk på skolen så kommer denne som nr. 2 fordi det er ikke så vanskelig om man konsentrerer seg. Even though jeg aldri skriver det bortsett fra skolen. 3. Dialekt - Er veldig vanskelig for meg fordi jeg ikke vet hvordan de forskjellige dialektene utales osv. 4. Sms språk - Er helt idiotisk, er nesten umulig og skjønne hva som står, tår i allefall veldig lang tid. Det høres rett å slett bare dumt ut. Endret 13. mai 2006 av si_men Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 snakker dialekt, men foretrekker og skrive og lese bokmål... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Bokmål og nynorsk er helt klart foretrukket å lese fremfor sms-språk og dialekter. Jeg fikser dialekter muntlig, men så snart det blir skriftlig, sliter jeg. Sms-språk er bare dust. Va sjr lzm Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Xitto, hvorfor bruker du to punktum mellom setningene? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Tatt fra en kompis cricketside-gjestebok: jeg vil se shoaib og paras sin bowling......de er så rasek bowlers.....det er så gøy og se på de to...i hvertfall shoaib.....han er så rask og så god.....begge er søte gutter ass...håper dere banker hauketo..... Tror svært mange på Holmlia skriver slikt, gjesteboken holder i det hele tatt en slik standard. Xitto er ingenting i forhold til de folkene. (Kan hende at han bare skrev det tilfeldig, også ) Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 okay..et annet spørsmål som gjelder dette her litt. skjønner..jeg gjør en liten quiz her nå: nei jeg er helt enig med deg der..så du foretrekker bokmål helst? Tror ikke det er helt tilfeldig at Xitto skrev sånn Men samme det, egentlig... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Sms skrives da på dialekt! En jærsk SMS: "Hei du din sattan. Kæ sjer? Ud på fest i helgå?" Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Kjehaako, her på Holmlia er det ikke mange som skriver sånn, hehe. Er mer "bæibi" og sånn. Folk klarer faktisk å bruke punktum riktig på østkanten. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Tror ikke det er helt tilfeldig at Xitto skrev sånn Men samme det, egentlig... haha okaj..fra no av ska i skrive dialekt vis d e så mange som komentere Endret 13. mai 2006 av xitto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå