Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hva synest dere? er sms et mer forsøplet skrive-språk en dialekt? _____________________________________________________ her er noen eksempler på hvordan ting skrives i dialekt og på sms sms: skjr dr? sms2: r 7k:/ dr? dialekt (f.eks molde): ka sjer der? dialekt2: i e sjuk:/ der? hva synest dere er mest stygt? foretrekker dere sms eller den dialekten dere bruker? (bokmål er ikke et alternativ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |________________________________QUIZ___________________________________| Trådens spørsmål: --------------------- hvilket skrift språk foretrekker du? 1.sms 2.dialekt 3.bokmål 4.nynorsk Endret 12. mai 2006 av xitto Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg bruker nok helst dialekt ja... Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 ja ikke sant..noen som blander sammen sms og dialekt og sier at det er det samme og alt det der Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) dialekt er så klart best. SMS-språk= uforståelig og dumt Endret 12. mai 2006 av Reppelarsinj Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 yeye:P...noen andre komentarer? Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 jeg frtr3kkr d14lekt. Helt ærlig, skriftspråk og talespråk bør holdes adskilt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 I bruke dialekt. Aldri sms-språk Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 E bruk kun dialekt norr e prat me folk som kjæm fra samme plassen som me, resten av tia bruk e å skriv bokmål. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 hehe.. ..bare kom med flere syns punkt..og hvis dere mener dialekt så skriv hvilken dialekt du bruker Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg lar som regel være å lese innlegg skrevet på SMS. De gir meg kvalmede fornemmelser. De på dialekt også for den saks skyld, selv om det ikke er så avskyelig som SMS. Bokmål skal det være. (Nynorsk går også greit). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 hva synest dere er mest stykt? 6089018[/snapback] Å skrive 'stygt' med 'k' ('stykt') er litt stygt. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) sorry norsken min folkens..er ikke den beste akkurat der^^ men bare kom med flere synspunkt^^ Endret 12. mai 2006 av xitto Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 syns punkt 6090235[/snapback] Ord deling. Jeg ville heller nappet ut hår fra innsiden av lårene mine før jeg skriver noen av delene, men den mindre av to onder er nok dialekt. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 SMS-språk er greit dersom du bruker det i SMS'er. Det er tross alt "oppfunnet" for å kunne skrive mer på en melding med 160 tegn elns. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 kan dere venligst ikke ta opp alle mine skrivefeil? Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) sms-språk er en fin måte å fortelle verden at man er heller umoden mentalt. det å skrive på dialekt er en fin måte å fortelle at man ikke er den skarpeste kaktusen i ørkenen. jeg synes begge deler er fint, da slipper jeg å lese hva folk faktisk skriver før jeg kan dømme dem og overse alt de kommer med. det sparer meg en del tid, for å si det sånn. skuffende nok er ingen av delene (så vidt jeg vet) lovlig her på diskusjon.no...derfor må jeg dessverre ofte lese gjennom det folk skriver før jeg skjønner at de er idioter. Endret 12. mai 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 bruker en blanding mellom dialekt og sms språket... Nord-norsk FTW Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) foretrekker dere sms eller den dialekten dere bruker? (bokmål er ikke et alternativ)6089018[/snapback] I så fall så foretrekker jeg nynorsk. Men av de 2 alternativene så er dialekt helt klart best, SMS-språk er heselig. Men synes strengt tatt folk burde skrive en av skriftspråkene vi har, nynorsk eller bokmål. De som liker dialekt kan vel bare skrive nynorsk? Det passer jo godt med mange dialekter og er basert på dialekter fra rundtom i landet. Endret 12. mai 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå