KbNupCake Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hallo alle sammen. Jeg skal kjøpe en ny PC. PC'en skal så og si bare brukes til WoW-gaming. Jeg skal kjøpe alle delene på www.komplett.no Jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 5-6000 kroner på maskinen. Siden jeg ikke er så flink med PC'er osv. kunne jeg trengt litt hjelp! Kan du hjelpe meg å sette sammen en ny gaming-PC? Takk på forhånd Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Er det en spesiell grunn til at du skal handle fra Komplett.no? De har blitt uhensiktsmessig dyre i det siste.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Skal du ha med skjerm? Komplett.no har da ganske gode priser, og bedre kundeservice enn mange av de minste aktørene som man kan spare noen få hundrelapper på. Lenke til kommentar
KbNupCake Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Skal ikke ha skjerm nei. Jeg blir fortalt at komplett.no er en bra side og siden jeg har litt kjennskap til den fra før syns jeg det er det lureste. Er det noen som har et bra tips? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Så, du skal ha alt unntatt skjerm? Eller skal du bare ha selve kabinettet med innhold? EDIT: Skal du ha med windows, eller har du/skal bruke linux e.l.? EDIT2: Gamer10 maskinen til Komplett, med litt konfigurering blir helt kurant. Bytt skjermkort til 7600GS, dropp xp, bytt psu til Fortron Source 350w, så blir det en billig variant. Endret 13. mai 2006 av tore_v1 Lenke til kommentar
KbNupCake Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Så, du skal ha alt unntatt skjerm? Eller skal du bare ha selve kabinettet med innhold? EDIT: Skal du ha med windows, eller har du/skal bruke linux e.l.? EDIT2: Gamer10 maskinen til Komplett, med litt konfigurering blir helt kurant. Bytt skjermkort til 7600GS, dropp xp, bytt psu til Fortron Source 350w, så blir det en billig variant. 6092986[/snapback] Jeg bytta til det du sa, men hva mente du med "dropp xp"? Er "MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939, SATA,GbLAN, ATX,Raid, Firewire, PCI-Ex16" et bra/ok eller dårlig hovedkort? Burde jeg bytte prosessor til en med 1MB istedenfor 512KB? For eksempel til AMD Opteron 144, 1.8GHz, Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte ? Endret 13. mai 2006 av KbNupCake Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Om du har et operativsystem, som Windows XP liggende, så trenger du ikke kjøpe det. Det hk'et du nevner kjenner jeg ikke til, men det er sannsynligvis helt ok. Finn det i prisguiden, og sjekk om noen har kommentert det. Les kommentarene, ikke stjernene. Det er minimal forskjell mellom 512 og 1024kb cache. Se an budsjettet ditt, det er det som setter grensene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå