2 Fast 4 Biltema Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hva med overklokking?Finnes ikke det ordet lengre på hw.no? Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man? *overklokking.no!* 6089258[/snapback] Enig med bucketofcack. Etter at Overklokking.no og hw.no slo seg sammen har alt som har med overklokking bare forsvunnet. En ting til: Vet dere at det går an å flashe GTO til XL (Vet om noen som har klart det), eller er det bare mulig i teorien? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hva med overklokking?Finnes ikke det ordet lengre på hw.no? Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man? *overklokking.no!* 6089258[/snapback] Det har jo nylig vært to tester av entusiast-minne her. Mener du hver eneste artikkel må ha med klokking fordi OK.no og hw.no er slått sammen? AtW 6089330[/snapback] ja! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Av disse er jo 7600GT som er den nye kongen, ser veldig bra ut det som det kortet presterte må jeg si! Nesten like bra som 7800GT Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 men 486 har en del større flate å spre ut varmen på....6089304[/snapback] Egentlig ikke siden den kom i plastinnkapsling. Selve kjernen i 486SX er mye mindre enn i minnebrikken. Plastinnkapslinga isolerer varme ganske mye så den varmen som fjernes kommer stort sett bare fra det lille området over selve kjerna. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Entusiast minne er så som så, det er ikek så forbanna intresant for min del. jeg savner oc der det virkelig teller for meg, skjermkort. jeg savner også dedikert DIY overklokking,ike test av plastdritt du kan stappe i brønnene dine. jeg vil se kobber, alu, radiatorer og pumper i gale eksprimenter igjen. overklokking.no blandet med hw.no har ikke vært annet en lattelig. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 har vi hatt nooen skikkelige overklokking artikler siden sammenslåingen? kan ikke huske noen i farta! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) eneste at de tester fsb på hovedkort som regel. må si meg enig her savner fine overklokkings reportasjer Endret 12. mai 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 eneste at de tester fsb på hovedkort som regel. må si meg enig her savner fine overklokkings reportasjer 6089960[/snapback] ja men den lille overklokkingen de foretar seg er jo bare helt basic. ikke noe overklokking.no materiale! Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hva med overklokking?Finnes ikke det ordet lengre på hw.no? Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man? *overklokking.no!* 6089258[/snapback] Det har jo nylig vært to tester av entusiast-minne her. Mener du hver eneste artikkel må ha med klokking fordi OK.no og hw.no er slått sammen? AtW 6089330[/snapback] Ja, når de gidder å teste entusiast-minne, som nær sagt kun dreier seg om overklokking, burde de tatt med overklokking når de tester skjermkort. Hvorfor? Fordi skjermkortet, sammen med prosessoren, er det folk flest oftest klokker. Minnet er som regel mindre viktig, bare å skru opp dividern. Det kunne vært virkelig interresant å se ytelsen på kortene når de var klokket opp mot hverandre, spesielt om de hadde gidda å BIOS-flashe GTO kortet. Så lenge de ikke klokker kortene er det ingen vits i å teste de som jeg ser det, man kan bare sjekke resultatene på tomshardware.com.. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hva med overklokking?Finnes ikke det ordet lengre på hw.no? Det nevnes BIOS-flash av X1800GTO, hva med å prøve det? Evt. kort (produsent) kan flashes og hvor ofte lykkes man? *overklokking.no!* 6089258[/snapback] Enig med bucketofcack. Etter at Overklokking.no og hw.no slo seg sammen har alt som har med overklokking bare forsvunnet. En ting til: Vet dere at det går an å flashe GTO til XL (Vet om noen som har klart det), eller er det bare mulig i teorien? 6089337[/snapback] http://itpro.no/art/9033.html Det er mulig, ja. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Quite a few X1800GTOs can't be unlocked Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det er en ting jeg lurer litt på med det 7600GT-kortet. Her står det om svart PCB og grønne DVIer, men i alle de andre anmeldelsene jeg har sett rundt om kring er PCBen den kjedelige mørkegrønne og DVIene er hvite. Hva kan man regne med å få hvis man kjøper denne kortet i retail? (For oss estetikere har jo dette mye å si) Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 I Linux verdenen er ATI fremdeles et par århundrer bak nvidia, så det er ikke tvil om hva jeg ville ha valgt ... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Å si at overklokkingen er dekt av minnebrikker til 2000,- for en GB syntes jeg ikke er en god nok forklaring. Hw.no har skjeldent vært i "toppnivået" når det gjelder overklokking, så det er nettopp normal mellomklasseoverklokking de bør satse på. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Det er en ting jeg lurer litt på med det 7600GT-kortet. Her står det om svart PCB og grønne DVIer, men i alle de andre anmeldelsene jeg har sett rundt om kring er PCBen den kjedelige mørkegrønne og DVIene er hvite. Hva kan man regne med å få hvis man kjøper denne kortet i retail? (For oss estetikere har jo dette mye å si) 6091232[/snapback] disse kortene ser ut til å ha svart PCB og grønne kontakter XFX GeFORCE 7600 GS 256MB PCIe XFX GeFORCE 7900 GT 256MB GDDR3 PCIe Endret 12. mai 2006 av Fumle Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Grundig og velskrevet test. Bra at kort i mellomklassen ble testet, slikt trenger man å lese ofte for å holde seg noenlunde oppdatert. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hva med AGP variantene av kortene (hvis de eksisterer)? Jeg har for eksempel ikke pci-e. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Finnes i det hele tatt disse kortene som AGP? Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Finnes i det hele tatt disse kortene som AGP? 6103173[/snapback] http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...0_som_agp/26087 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...0_som_agp/26087 6103322[/snapback] Finnes/kommer GeForce 7600 GS EE i AGP utgave? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå