Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg lasting av internettsider

Gjest Slettet+891234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234

Hei.

Jeg sliter med at lasting av internettsider går veldig tregt. Nedlasting av filer i nettleser og torrentprogrammer går fint, og hastigheten i speedometertester ser også bra ut. Men internettsider bruker den altså veldig lang tid på å laste. Først tar det en lang stund fra man taster inn en internett adresse til man får noen respons, så bruker den lang tid på å laste informasjonen på siden (spes. bildene). Det kan ta over et minutt å få opp sider som VG, sol.no og Dagbladet. Problemet oppstår både i Opera (siste versjon) og Internett Explorer. Problemet oppstod i går.

Hva kan være problemet?

Nettverkskort: SMC Ez 10/100 PCI

Switch/router (trådløs, men jeg er koblet til via kabel): D-Link Wireless 108G MIMO

Router fra NextGenTel: Netopia 4542

Alle tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har samme problemet. Har 4mbits linje, testet med speedometer og alt er ok. Men nå har jeg koblet til trådløs ruter fra Netgear og sidene laster TREIGT!

Alle tips tas i mot med takk. Og den såkalte supporttelefonen til Netgear får du bare høre musikk på i en halvtime...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Prøv å scanne dataen for Adware og andre typer malls :thumbup: .

6089915[/snapback]

Kjørte en scan med Ad-Aware, men det hjalp ikke å fjerne det den fant.

Sjekk om proxy er aktivert. (Verktøy -> Alternativer for internett -> Tilkoblinger -> LAN-innstilinger)

6089975[/snapback]

Proxy er ikke aktivert.

Takk for forslag. Andre som har ideer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg hadde akkurat samme problem som deg med IE, men så la jeg inn FireFox, og da funker det topp!

6095060[/snapback]

Testet FireFox uten tegn til forbedring. Problemet er uavhengig av nettleser, kan det virke som.

Jeg kjører forresten Windows XP SP2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
prøvd å ta strømmen på modemet...og se om det kommer seg?

6098662[/snapback]

Jeg har forsøkt dette gjentatte ganger uten hell.

Kan det være en Xp-oppdatering elns som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Kjører dere WPA og AES kryptering?

I såfall test å prøve WPA og TKIP.

Dette stilles i rutern, og du må også oppdatere denne inforen på klientkortene.

6098882[/snapback]

PC-en min er tilkoblet routeren med kabel, det du nevner gjelder vel den trådløse biten? D-Linken har jeg dessverre ikke adgang til (jobbutstyr).

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til ruteren din, men kan det være den som prioriterer trafikken din?

Jeg har en D-Link ruter som jeg kan sette opp forskjellige prioriteringer i.

Hadde samme problem som deg, men når jeg forstod det med prioriteringer (GameFuel heter det i min ruter) så løste det seg fint.

Satte opp web-surfing (port 80) til å ha høyere prioritet enn bittorrent.

Hvis det er noe slikt, kan du se denne tråden for tips :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Kjenner ikke til ruteren din, men kan det være den som prioriterer trafikken din?

Jeg har en D-Link ruter som jeg kan sette opp forskjellige prioriteringer i.

Hadde samme problem som deg, men når jeg forstod det med prioriteringer (GameFuel heter det i min ruter) så løste det seg fint.

Satte opp web-surfing (port 80) til å ha høyere prioritet enn bittorrent.

Hvis det er noe slikt, kan du se denne tråden for tips  :)

6099232[/snapback]

Hei og takk for svar. Dessverre har jeg ikke adgang til D-Linken (DI-634M er vel den riktige betegnelsen.) Jeg har ikke brukernavnet/passordet som trengs for å logge seg inn.

Jeg prøvde å fjerne D-Linken og koble PC-en min direkte til Netopiaen. Det i seg selv ga ingen forbedring. Jeg får en ganske betydelig hastighetsøkning når jeg lukker uTorrent, dog. Det er litt rart med tanke på at jeg laster opp i mellom 5-25kb/s og ned i mellom 5-50kb/s. Skulle jo tro at en NGT-linje som i teorien skal ligge på 6500/750 (i praksis er den vel satt til ~4000/500) skal takle slik belastning... Jeg er ikke helt sikker på om uTorrent har skylden enda, får se om jeg klarer å få noe mer «håndfaste» bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...