embark Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg installerte XP på nytt for rett under en uke siden. Siden dette har harddisken min oppført seg "merkelig". Får ikke tilgang til mapper. MP3-filer fungerer ikke, eller er slettet. Alle filmene min er borte vekk og når jeg prøver å slette spill (.ISO-filer som har blitt korrupt), er de tilbake i mappen jeg slettet dem fra når jeg går ut og inn i mappen igjen. Så: Ca. alle RAR/ISO-filene mine er korrupte. "Cannot open %filnavn%" Sikkert oppunder 3000 MP3-filer som ikke virker. Tar jeg musepekeren over mappen der filmene mine lå, står det "Mappen er tom". For å oppsummere; alt er gått til helvete. Dette er en Samsung SpinPoint 200GB IDE-disk. Noen som har en formening om hva som skjer? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Høres ut mer som OS-feil enn HD-feil? Start i Sikkermodus og se om det er noen forskjell. Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg kommer ikke engang inn i Sikkerhetsmodus. Det er bare en strek på skjermen som blinker uten å komme videre. Men hvordan kan det være OS-feil når ting er fysisk borte fra disken? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Dersom du har innstallert XP uten SP1 på samme disken kan det være årsaken, da XP uten SP ikke har automatisk støtte for disker over 120GB. Forsøk å innstallere XP med SP1 på nytt (Ev. med en CD som du slipstreamer selv). Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 prøvd å legge inn windows på nytt?? =) Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Nå har jeg installert Windows på nytt, og noen av filene som manglet er kommet tilbake. Men jeg får en sånn CheckDisk greie hver gang jeg starter opp, rett etter Windows innlastingsskjermen. Jeg tør ikke ta den, da jeg er rett for at den skal slette flere filer. Hvordan får jeg den vekk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå