marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Heisann! Jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort og ny prosessor, men er usikker på hva jeg skal velge. Det jeg vet er: 2. At PC'en skal brukes til tung videoredigering 3. At Pc'en skal ha en lagringsdisk, og en Raptor S-Ata 1000RPM disk. 4. At den skal brukes til masse spilling. Jeg har allerede 2GB ram (4X512 Dual) som skal inn i PC'en. I tillegg har jeg en disk som skal brukes til å lagre på. Har også et 6600GT AGP grafikk-kort som skal inn i PC'en Er det noen som har gode forslag til hvilket HK og CPU jeg skal kjøpe? Det skal maksimalt være tre tusen kroner kan jeg tenke meg, uten at jeg har bestemt meg helt for hvilken pris jeg skal legge meg på. -B- Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hva med: Prosessor EDIT: Glemte at det var AGP skjermkort.. Endret 12. mai 2006 av mompen Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Siden du har et AGP-kort begrenser du de aller fleste hovedkort. Ser du har Intel pcer over hele fjøla, men jeg kjenner ikke til hvordan utvalget av LGA775 hovedkort med AGP er. Men du har jo AMDs alternativ, og der er ASRock Dual S-ATA2 et godt valg. Siden det har både PCIe og AGP, ingen "jalla-overgangsløsninger", er det en plattform mellom standarene. På prosessorsiden er det dualcore som gjelder for deg. X2 3800+ feks. X2 3800+ og ASRock kortet blir ca 3000,- Hvordan minne har du? DDR(1) eller DDR2? Endret 12. mai 2006 av mr_lf Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Heisann! Jeg har 2 muligheter når det gjelder dette: 1) Kjøpe meg nytt hovedkort og prosessor som skal brukes til spilling, tung videoredigering med S-ata-disk. 2) Kjøpe meg en Yeong kube som jeg trenger hovedkort og prosessor til. hovedkortet må da ha gjerne ha kapasitet til å kunne tilkoble IDE-kabler (har flere disker). Da er det ikke nødvendig med noe stort fancy-pancy hovedkort med voldsom prosessor. Da trenger jeg bare et hovedkort som har nok tilkoblinger, og en prosessor som gjør jobben. Noen som har gode tips til hva jeg skal anskaffe? Det er heller ikke noe poeng at det absolutt må være Intel. Har sansen for AMD jeg... Bedre ytelse til bedre pris? -B- Endret 14. mai 2006 av bono_head Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå