Gå til innhold

Angrerett ved kjøp at bredbånd av gateselger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angrerettloven gjelder for alle avtaler om kjøp av varer som er inngått utenfor fast utsalgssted eller via fjernsalg.

Salg fra gateselgere kan altså kanselleres.

6087832[/snapback]

Takk for svar... Det var en lettelse.

EDIT: Hvor er egentlig fast utsalgsted for bredbånd? telefon?

Unnskyld, men... AHAHAHAHhahaha! Så genialt... bredbånd av gateselger! Jeg ville ikke kjøpt morsomme øst-europeisk "leker" av dem engang, og hverfall ikke BB...

Det ville ikke jeg til vanlig heller, men var helt i en annen verden etter ca 36timer søvnløs..

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar
Jeg var små svimmel etter å ha døgnet og ble snurre rundt lillefingeren til selgeren som var fra ventelo bluecom.. Er det noen mulighet for å kansellert det?
Bare pass på om at hvis det var noen form for informasjon om angreretten i papirene du fikk av selgeren så løper angrefristen fra avtaleinngåelsen og ikke fra levering. Raska på og gi melding i tide. Endret av qwert
Lenke til kommentar

Du har angrerett på bredbånd, men det går på angreretten iforhold til tjenester og ikkje produkt.

dermed har du 14 dagers angrefrist iforhold til bestillingsdato og ikkje 14 dager etter leveranse.

Med bredbånd så betyr dette i realitet at angrefristen går ut før ein har fått levert produktet.

(teoretisk skal det vere mulig å kunne bestille og få kobla opp ei linje på 7-8 dager, men det er veldig sjeldan )

Lenke til kommentar

#her hadde det komme med ein anna quote frå ein anna tråd, noko som bugga seg då eg brukte autoquote-funksjonen.

Quoten som skulle vere her er innlegget over#

jo faktisk når eg sjekka etter. faktisk opp til 1 år for tjenester også, når det ikkje er opplyst om angrefrist.

Sjekk om kontrakta spesifiserer angreretten, viss ikkje så har du det juridiske på di side.

Om det er eit operatørbytte (du har bredbånd frå før av ville eg også ha kontakta denne operatørern og forsikra meg om at ikkje ein bytt ISP-ordre blir igangsett med Jara.

Kapittel 5

§ 18. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt.

Endret ved lov 3 juni 2005 nr. 32 (i kraft 1 okt 2005 iflg. res. 3 juni 2005 nr. 510).

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
[ang. 1 år angrefrist] Sjekk om kontrakta spesifiserer angreretten, viss ikkje så har du det juridiske på di side.
Praktisk sett kan det vel være en fordel å gjøre det tidligere. Selv om operatøren ikke har lov til å starte påbegynnelsen av tjenesteleveringen før det er gitt opplysninger om angrerett (etter §21 3. ledd) så tviler jeg vel litt på om de som effektuerer ordrene har oversikt over hva selgeren har opplyst. Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...