Gå til innhold

Ny bærbar til 10-11 K, litt kravstor

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter ny bærbar. Skal brukes til studier, litt webdesign og ellers allround bruk. Ikke tung spilling, men må ha litt pulver i grafikken og.

Ellers er kravene mine:

ca 15 tommers skjer med god oppløsning

Kraftig CPU - Er det ikke Core Duo som gjelder for tiden?

God med ram - minimum 1 gb

Harddisk størrelse ikke så utrolig viktig, men minst 60 gb

Wlan

DVDRW

Og ikke for stor og tung!

Fremtidsrettet! (Hvis det går an i denne bransjen)

Noen forslag?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan du jo ikke komme utenom Dell Inspiron 6400.

Her er tråden om den:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550234&st=0

Den får du vel med 1gb ram, dual core, ati x1400 og alt det andre for den prisen. Men tilbudene til dell varierer nå en gang sterkt. Velg 9 cellers batteri siden det er det god pris på.

Eneste er vel hvis du vil ha en veldig lett en. Men den veier bare ca 3kg.

Lenke til kommentar

Har vært med i diskusjonen der, og det er en av de sterkeste kandidatene. Eneste er designet som jeg synes ikke er helt på topp. Så jeg er egentlig ute etter noen alternativer.

Men hvordan yter en Core Duo sammenlignet med en enkelt core Centrino?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Har vært med i diskusjonen der, og det er en av de sterkeste kandidatene. Eneste er designet som jeg synes ikke er helt på topp. Så jeg er egentlig ute etter noen alternativer.

6087602[/snapback]

Det går jo ann å kjøpe quicksnappcover til ca 300kr. Men det blir vel kanskje ikke det samme. Du kan jo se hos på nettsiden til Dell.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva andre synes men denne er vel uten tvil det beste tilbudet om dagen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128676 hadde gått for den!

Har jo 100x bedre skjermkort enn de andre maskinene du har prata om.

6089499[/snapback]

100x bedre skjermkort er en ekstrem overdrivelse. x1400 ligger rett under Go 6600 (plassert etter ytlese. Det betyr ikke at x1400 yter rett under ett Go 6600)

Inspiron 6400 er også mer "fremtidsrettet" enn Tundra 1032X, da Inspiron 6400 har Dobbelkjerneprosessor, Expresscard, DDR2, DVI og mulighet for Blåtann.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva andre synes men denne er vel uten tvil det beste tilbudet om dagen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128676 hadde gått for den!

Har jo 100x bedre skjermkort enn de andre maskinene du har prata om.

6089499[/snapback]

100x bedre skjermkort er en ekstrem overdrivelse. x1400 ligger rett under Go 6600 (plassert etter ytlese. Det betyr ikke at x1400 yter rett under ett Go 6600)

Inspiron 6400 er også mer "fremtidsrettet" enn Tundra 1032X, da Inspiron 6400 har Dobbelkjerneprosessor, Expresscard, DDR2, DVI og mulighet for Blåtann.

6089793[/snapback]

Vil ikke skape noen diskusjon :p Mente bare at det er bedre :D Hehe, det er jo klart at 100x bedre er en ekstrem overdrivelse, men det er en god del bedre!

Lenke til kommentar
Men er ikke Core Duo en god del bedre enn en Pentium-M 2.0GHz?

Er ikke da dette forslaget fra kvase et bedre alternativ (sett bort fra prisforskjellen)?

6089859[/snapback]

Joda, det stemmer det, Core Duo er jo dobbelt kjerne i motsetning til Pentium M. Jeg mener at den tundraen er en billig pc, og det skal en del til å få et bedre tilbud.

Ser ut som et kjempetilbud det der ja! Vet ikke hvor bra go7400 er, har ikke hørt så mye om det. Men 2gb ram og Core Duo 2300 høres spesielt bra ut!

Edit: go7400 er i mellomklassen og er ikke spesielt godt egnet for spilling.

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar

Med en så god prosessor som Tundra maskinen har så har du ikke mulighet til å merke forskjell hvis du ikke bruker måling, og jeg hadde klart gått for den maskinen da skjermkortet stiller i en annen klasse kontra X1400 som Dell 6400 har...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...