Nerdiboy Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Kan jeg gjøre om 2 nettverks kort til "1"? Ha 1 ip og ikke 2 osv. Hvordan gjøres dette i XP,2000,ME? MVH Nerden Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Med to serverkort ja. Koster ca 800 kr stykk. Eller med ett kort med to utganger :smile: Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Windows 2000 støtter jo mulitilink, altså muligheten til å bruke flere modemer slik at den oppførerer seg som en...Men om dette også fungerer på nettverkskort har jeg egentlig aldrig tenkt på..Men for ca 800,- kr kan man jo få et gigabit nettverkskort (over copper) isteden, og det blir jo 1000 Mbit :smile: Da må jo andre enden ha det også selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hva skal dette brukes til? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 07:37, skrev tilstad:Windows 2000 støtter jo mulitilink, altså muligheten til å bruke flere modemer slik at den oppførerer seg som en...Men om dette også fungerer på nettverkskort har jeg egentlig aldrig tenkt på.. Sjekk ut bonding. Lenke til kommentar
Howie Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 De fleste nettverkskortprodusenter gir deg muligheten til å implementere redundans (dersom 1 kort feiler tar det andre over) eller lastbalansering (trafikken fordeles over begge kort) ved å installere et lite program + drivere (Intel sin versjon heter PROSet). I begge tilfeller blir nettverkskortene satt sammen til et virtuelt nettverkskort og er tilgjengelig på den samme IP adressen. Du vil nok aldri få den totalt samlede kapasiteten med lastbalansering, som er løsningen du er ute etter her, men det blir nærme nok. Jeg vil anbefale at du søker etter 'load balancing' på produsenten sine sider. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Dette du nevnte er mulig, men da må du dedikere et kort til inngående og et annen til utgående trafikk. Da vil du kunne ha 100mbps på begge samtidig. Hvordan du skal gjøre dette aner jeg ikke, men er interessert i å høre hva du finner ut! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 bonding i XP...bare velg 2 kort og så bonding.. Da funker 2 kort som ett... kan også brukes vist du skal dele feks. internett ned 2 andre maskiner...bare bond 2 kort og koble en kabel til hver av de andre maskinene.. kort1----->Maskin1 Server ------> kort2----->Maskin2 tror det fuker med flere kort og...bonding av 3 kort feks. [ Denne Melding var redigert av: taz på 2002-10-05 13:46 ] Lenke til kommentar
peach Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Så hvis jeg har to nettverkskort i to PCer, så kan jeg ha to kabler fra hver PC inn i en switch og få 200Mbit? Hvordan gjør man det da, med innstillinger og sånn? Lenke til kommentar
Howie Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 13:09, skrev aurstad:Dette du nevnte er mulig, men da må du dedikere et kort til inngående og et annen til utgående trafikk. Da vil du kunne ha 100mbps på begge samtidig.Hvordan du skal gjøre dette aner jeg ikke, men er interessert i å høre hva du finner ut! Tvilte sterkt når jeg leste dette, så jeg gjorde en test på noen Intel/Dell/Compaq 100 2ports NICs på jobben. Det var ingen setting jeg kunne finne på noen som indikerte muligheten for å bestemme trafikkflyt (inn/ut), men jeg satte opp tre bokser med lastbalansering; kopierte inn siste RedHat distro til en av dem (tjener) og kopierte den over til den andre boksen. Fikk kun 100mbit overføring. Derimot når jeg startet samme kopiering fra den tredje boksen så holdt hastigheten seg på den andre, mens den tredje fikk samme overføringshastighet - den totale overføringshastigheten ut av tjeneren var da på nærmere 200mbit (ifølge perfmon) :smile: Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 13:56, skrev Howie: Quote: Den 2002-10-05 13:09, skrev aurstad: Dette du nevnte er mulig, men da må du dedikere et kort til inngående og et annen til utgående trafikk. Da vil du kunne ha 100mbps på begge samtidig. Hvordan du skal gjøre dette aner jeg ikke, men er interessert i å høre hva du finner ut! Tvilte sterkt når jeg leste dette, så jeg gjorde en test på noen Intel/Dell/Compaq 100 2ports NICs på jobben. Det var ingen setting jeg kunne finne på noen som indikerte muligheten for å bestemme trafikkflyt (inn/ut), men jeg satte opp tre bokser med lastbalansering; kopierte inn siste RedHat distro til en av dem (tjener) og kopierte den over til den andre boksen. Fikk kun 100mbit overføring. Derimot når jeg startet samme kopiering fra den tredje boksen så holdt hastigheten seg på den andre, mens den tredje fikk samme overføringshastighet - den totale overføringshastigheten ut av tjeneren var da på nærmere 200mbit (ifølge perfmon) :smile: Kjenner ikke til intel eller del. Men hos compaq (med compaq sine teaming drivere) har du mulighet for FEC (Fast Ether Channel) som gir full utnyttelse inn og ut på alle porter/kort (må støttes av switch), ALB hvor kort/port nr.1 tar seg og inn og ut trafikk, mens de neste kun sender ut, og NFT elns hvor et kort kun står og venter på at det andre skal tryne. Nesten alle compaq-NIC kjører med Intel chipset så jeg antar det er samme greia på intel sine kort, men compaq kan seff ha laga noe sjøl. Lenke til kommentar
Howie Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 14:32, skrev CrZy_T:Kjenner ikke til intel eller del. Men hos compaq (med compaq sine teaming drivere) har du mulighet for FEC (Fast Ether Channel) som gir full utnyttelse inn og ut på alle porter/kort (må støttes av switch), ALB hvor kort/port nr.1 tar seg og inn og ut trafikk, mens de neste kun sender ut, og NFT elns hvor et kort kun står og venter på at det andre skal tryne. Nesten alle compaq-NIC kjører med Intel chipset så jeg antar det er samme greia på intel sine kort, men compaq kan seff ha laga noe sjøl. Dessverre støtter ikke catalystene som de boksene sitter på FEC, men det virker på vanlige Intel kort også ja. Har de forresten rettet på det med ALB hvor kun port 1 kunne kjøre full duplex mens standby kortene måtte nøye seg med halv duplex?...en stund siden jeg rotet med nettverk :smile: Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hm.. har ikke USB2.0 480Mbit ellernoe sånn ? :wink: Skulle jo tro det dro godt ifra et 100Mbit nv kort linker man maskiner med det.. Lenke til kommentar
Howie Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:27, skrev Hondaen:Hm.. har ikke USB2.0 480Mbit ellernoe sånn ? :wink:Skulle jo tro det dro godt ifra et 100Mbit nv kort linker man maskiner med det.. Man tager hva man haver...i dette tilfellet 2 NICs. Et Gbit NIC vil dra godt ifra et USB 2.0 interface også hvis man skal begynne en slik diskusjon. I så fall tar jeg et EMC Dark Fibre SAN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå