Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke så stor forskjell på HDMI og komponent. Det verste, syntrs jeg, er jo om den billige kommer uten wifi.

6154296[/snapback]

Forskjeller ligger vel mest i når du evt skal spille av film på BR mot et HDTV, uten HDMI vil du ikke få ut HD-signaler pga kopibeskyttelse slik jeg har forstått det.

Øystein

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Som om ikke den var dyr nok allerede får vi ingen "billigversjon" i Europa!(?)

Blir nok ingen Paystation på meg med det første  :hrm:

6153947[/snapback]

"Billig" og "PS3" er ikke synonymer, akkurat :hrm:

Lenke til kommentar
Som om ikke den var dyr nok allerede får vi ingen "billigversjon" i Europa!(?)

Blir nok ingen Paystation på meg med det første  :hrm:

6153947[/snapback]

"Billig" og "PS3" er ikke synonymer, akkurat :hrm:

6154346[/snapback]

Var derfor jeg satte det i anførselstegn og kalte den for Paystation, noe jeg føler stemmer ganske fint :p

Ellers virker den "billigste" versjonen ganske uaktuell for de fleste ja - desverre.

Endret av _Astron_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Ja, den billigste versjonen var jo tydeligvis helt bøg. Det verste er jo å måtte høre på den klysete flokken som sitter og promoterer den usaklige prisen. Han Kutaragi-karen må jekkes ned no hakk :p

Lenke til kommentar

Det verste er at fanskaren til Playstation er så stor at PS3 vil selge svært bra ved lansering uansett om prisen blir 4000,- eller om den blir 7000,-

Den siste prisen vil selvfølgelig utelukke de som ikke får råd til å betale 7000,- men salgstallene vil være gode uansett. Folk har lyst på PS3 fordi det er nettopp det og ikke fordi de har lyst på en spillkonsoll (av de som ikke er gamere). Forteller jeg en kamerat om Xbox 360 og Wii så ender det opp med svaret "jeg skal ha PS3 når den blir så billig at jeg har råd". Det er ikke "shit, PS3 er så dyr at jeg heller kjøper noe annet". Det er enten PS3 eller ingenting, og det er veldig mange av dagens PS2 eiere som har samme innstillingen. Blir ikke PS3 billig nok så driter de i å kjøpe noe nytt.

Lenke til kommentar
Det er ikke så stor forskjell på HDMI og komponent. Det verste, syntrs jeg, er jo om den billige kommer uten wifi.

6154296[/snapback]

Forskjeller ligger vel mest i når du evt skal spille av film på BR mot et HDTV, uten HDMI vil du ikke få ut HD-signaler pga kopibeskyttelse slik jeg har forstått det.

Øystein

6154330[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Nedskalering ved manglende HDMI er valgfritt, de som utgir filmene må eksplisitt velge å "enable" dette. Tror mao det er uklart hvor alvorlig dette problemet blir for forbrukerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Er sånn PS2-eier jeg og, men har gitt opp Sony-fanboyismen min i år. Kan si at jeg ikke var offer for hypen sist jeg kjøpte konsoll, men har fått litt avsmak for det nå når jeg først har opplevd det. Skal jo ikke påstå at de andre ikke hyper opp sine konsoller og, men Sony-flokken er så kvalm i tillegg at jeg ikke vil unne dem pengene mine :p

Lenke til kommentar
Elendig og elendig Hr.Blomm. ;)  PS kommer nok til å selge mye pga. navnet det er no greitt. Og den har jo noen killer-titler å fare med i tillegg, MGS og FF ftW!!

6146646[/snapback]

:nei: playstation 3 kommer til å selge fordi den er teknisk overlegen

6152381[/snapback]

Litt bedre teknisk, ville nå jeg sagt...

Lenke til kommentar
Det verste er at fanskaren til Playstation er så stor at PS3 vil selge svært bra ved lansering uansett om prisen blir 4000,- eller om den blir 7000,-

Den siste prisen vil selvfølgelig utelukke de som ikke får råd til å betale 7000,- men salgstallene vil være gode uansett. Folk har lyst på PS3 fordi det er nettopp det og ikke fordi de har lyst på en spillkonsoll (av de som ikke er gamere). Forteller jeg en kamerat om Xbox 360 og Wii så ender det opp med svaret "jeg skal ha PS3 når den blir så billig at jeg har råd". Det er ikke "shit, PS3 er så dyr at jeg heller kjøper noe annet". Det er enten PS3 eller ingenting, og det er veldig mange av dagens PS2 eiere som har samme innstillingen. Blir ikke PS3 billig nok så driter de i å kjøpe noe nytt.

6154605[/snapback]

Enig. Har også sett den tendensen hos flere jeg kjenner, noe som er synd for konkurransen i markedet - og dermed synd for oss som forbrukere.

Lenke til kommentar

6154605[/snapback]

Ja, det er nok slik desverre.. Jeg har opplevd det samme med et par av mine kammerater, men etter at dem har spilt 360 hos meg og jeg sier at prisen blir 7000.kr for en ps3, vurderer de faktisk å kjøpe seg en 360 i stedet :p

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar

Ting er dyrt her i landet og det koster å ha det moro. Selv skal jeg og 7 andre "kamerater" som jeg har møtt over Ps2 online sitte utenfor Elkjøp natt til 17 November for å sikre oss Ps3'en....360'en min støver ned her så de burde slippe noen nye spill snart:(

Lenke til kommentar
Ting er dyrt her i landet og det koster å ha det moro. Selv skal jeg og 7 andre "kamerater" som jeg har møtt over Ps2 online sitte utenfor Elkjøp natt til 17 November for å sikre oss Ps3'en....360'en min støver ned her så de burde slippe noen nye spill snart:(

6154922[/snapback]

helt enig!. Skal bli deilig med PS3, 360 er jo ikke interessant i det hele tatt. PS2 holder i massevis frem til November. Faktisk bedre spill på PS2 i år enn 360 også. Sier vel det meste.

Lenke til kommentar

Om eit spel er bra eller ikkje er vel individuelt. Men eg skal faktisk ha meg ein PS2 til sommeren, er ein del grom-titler som eg har gått glipp av på dne fronten, som eg MÅ spille :) Den Slim versjonen er rett og slett utrolig deilig.

Lenke til kommentar

HAr slim versjonen! Den har virkelig fått kjørt seg. Spiller som regel 5-6 timer hver dag online med SOCOM 3 og på dagen eller når jeg har fri fra jobb og annet så spiller jeg Final Fantasy VII- FF X-2 og masse andre herlige spill som har kommet ut.....360 min kjeder seg veldig i forhold til min 360 blogg. Bruker den kun til å spille et par kamper i PES 5 live. Jeg hadde regna med ca. 8000 for Ps3 før jeg fikk vite prisen så jeg er fornøyd..........

Lenke til kommentar
Blir rett og slett for dyrt når du kan få en tilsvarende konsoll (Xbox 360) til under halvparten.

6154184[/snapback]

Sikkert mange foreldre verden rundt om som tenker i de baner når de skal kjøpe julegaver til barna sine ;) Og eg forstår dem fullt ut for å si det slik.

6154197[/snapback]

Akuratt det jeg og tenker. Er ikke alle som kan ta seg råd til slikt. Hvertfall ikke hvis de har mer enn et barn.

6154296[/snapback]

Øystein

6154330[/snapback]

HDCP kaller man det. High-Bandwidth Digital Content Protection.

Visstnok utrolig lett å gå rundt. Algoritmene den bruker er basic pluss rekning. Så når HDCP kommer inn for fullt blir det utrolig surt for de som var tidlig ute å kjøpte seg dyre, fete LCD/Plasma tv'er - pga manglende støtte for HDCP. Som igjen betyr at en 1080p film blir skalert ned til 540p.

Men som jeg sa, lett å gå rundt. Er bare å få laget en liten app som man legger på f.eks en USB dongle og plugger i f.eks PC'en, XBOX 360'en eller PS3'en.

HDCP er faktisk 5 år gammel teknologi. Og vår egen DVD haxor jon lech johansen (eller hva han nå het) - har svoret å knekke HDCP, som han selv sier er mye lettere enn å knekke CSS.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Blir rett og slett for dyrt når du kan få en tilsvarende konsoll (Xbox 360) til under halvparten.

6154184[/snapback]

Sikkert mange foreldre verden rundt om som tenker i de baner når de skal kjøpe julegaver til barna sine ;) Og eg forstår dem fullt ut for å si det slik.

6154197[/snapback]

Akuratt det jeg og tenker. Er ikke alle som kan ta seg råd til slikt. Hvertfall ikke hvis de har mer enn et barn.

6156969[/snapback]

Tja.. Hvis man skal ta familien med i beregningen, så vet sannsynligvis dama di hva Singstar, Buzz, etc. Skytespillet Halo blir kanskje litt værre å overbevise henne om at er så voldsomt moro.

I tillegg så er det ingen barnespill ute til 360..

Kommer ikke på ett eneste utenom Viva Pinata, så langt..

Hvis jeg skulle foreslå noe for noen som har barn, hadde jeg sagt 'GBA' eller 'PS2' det er ett mye bedre kjøp enn 360 tør jeg påstå.

Jeg er rimelig sikker på at Sony vil produsere flere 'barnespill' enn MS..

Det verste er at MS vet at dette er en svakhet, men de gjør ingenting med det.

Pris er ett faktum, ja.

Men Sony Playstation har allerede klart å nådd ut til det markedet som Wii skal prøve og komme seg inn på, de som ikke spiller dataspill til vanlig.

Og Sony har tradisjonelt vært veldig dyktig på å utvikle spill, som fenger både små og store.

Lenke til kommentar
Det er ikke så stor forskjell på HDMI og komponent. Det verste, syntes jeg, er jo om den billige kommer uten wifi.

6154296[/snapback]

Wifi'en kan fikses med wifi-adapter, rett i USB om du finner ut at du vil ha trådløst internett etter å ha gått for den billige.

Kontrollerene bruker blåtann så det er ingen problem. :)

HDMI er litt mere bekymringsverdig i min bok, men det ser ut til at ICT (ICT er den delen av kopisperren som gjelder omskaleringen på HD-DVD og Bluray ved help av HDCP på analoge porter.) ikke kommer til å bli tatt ibruk før 2010, siden det ifølge rykter har blitt gjort en avtale med hollywood og hardware-produsenter (inkl. Sony og MS) om nettopp dette.

Så dersom dette stemmer betyr at alle vil kunne se bluray-film på PS3 i 1080p, om TV'n din er god nok, på både komponent og , uansett om du bare har komponent-kobling frem til 2010.

Og 360 sin ekstra HD-DVD (ryktene sier at den vil koste 200 euro) vil kunne vise film i 1080i eller 720p.

Hvis ICT blir implementert i 2010 vil bildet bli nedgradert til 540p (Som bare er bittelitt bedre enn dagens DVD), på HD-video, dersom spilleren eller TV'n ikke har HDMI.

Men dette er fremdeles bare rykter, men vi kan jo håpe. :)

Uansett, så tror jeg at ICT, helt sikkert vil bli tatt i bruk før eller senere, så husk på HDMI om du skal ha deg ny TV ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...